Triumph 900/1200 GT/ Rally/Pro. De nieuwe serie

Onbedoeld ook wat zandwegen met kuilen, stenen en grote gaten meegepakt maar staand op de stepjes ging dat best heel lekker.
Ik ben in Luxemburg geweest, geen off Road maar wel fijne wegligging, ook als het wegdek wat minder was. De motor geeft veel vertrouwen.
 
Deze week 2500 km gereden, erg lekker!
 

Bijlagen

  • 21A9C6C3-F77E-4444-A61B-3802A211875F.jpeg
    21A9C6C3-F77E-4444-A61B-3802A211875F.jpeg
    238,6 KB · Weergaven: 73
  • 7D9E4059-5A1B-484F-9191-A03C2F9A5D87.jpeg
    7D9E4059-5A1B-484F-9191-A03C2F9A5D87.jpeg
    275,9 KB · Weergaven: 72
  • 38023EE8-349D-420F-A551-F7FBDFEA5874.jpeg
    38023EE8-349D-420F-A551-F7FBDFEA5874.jpeg
    201,3 KB · Weergaven: 76
  • 96EF173C-43BB-4C02-9FEE-6701A89222E4.jpeg
    96EF173C-43BB-4C02-9FEE-6701A89222E4.jpeg
    224,7 KB · Weergaven: 77
Hoe klinkt deze uitlaat? Flink in de koffers, waarom van twee merken, is dat een verschil in grootte voor verschillende toepassingen?
ik heb guards van de handkappen, zie eerdere berichten.
en je tank groen? Nog niet op die foto. Hoe ziet het eruit?
Deze uitlaat klinkt wel gaaf, zeker geen aso uitlaat! Ik heb er toch maar weer de orginele op gezet omdat ik zag dat die arrow uitlaten maar in beperkte oplage zijn uitgebracht (tijdens corona gestopt met productie). Normaal ben ik niet zooo extreem zuinig met mijn spulletjes, maar die uitlaat schroef je er echt binnen 5 minuten af, dus ik zoek eerst nog even een hufterproof oplossing om vingervlugge klootzakken een stap voor te zijn...

De Triumph koffers zijn asymmetrisch (rechts beetje kleiner ivm uitlaat), waardoor ze uiteindelijk evenveel uitsteken op de motor. - handig voor filerijden!
De givi koffers zijn wèl symmetrisch, waardoor de motor uiteindelijk rechts iets meer uitsteekt. Uiteindelijk maakt het voor het rijplezier allemaal niet uit natuurlijk, maarja het oog wil ook wat :p

Ik heb er ook barkbuster handkappen op en ben er wel tevreden mee!
De groene tank en kappen (zijkant + snavel) zijn gewoon OEM Triumph :)
Ik heb de motor gekocht van een echte liefhebber die van plan was off-road te gaan en voor de zekerheid maar vast extra parts had ingeslagen _O-
Ik heb er ook nog een oem skidplate en nieuw in doos touratech skidplate bij! Op de foto ff niet te zien omdat ik eerst de uitlaatbochten ga oppoetsen, moet ook gebeuren helaas.
 
Het scheelt iets, maar is afhankelijk van je lengte. Als je met de hoogte van je huidige scherm net met je ogen over het scherm kunt kijken dan is het al goed en zal het geen verbetering opleveren. Ik gebruik het alleen bij snelweg. Verder staat hij bij mij op zijn laagst bij toeren, zeker in de zomer.
 
Ik ben 1 m 75...En rijd een 1200 Rally Pro met het optioneel lage, extra verlaagde zadel, in de laagste stand. O-)
Ik check wel even hoe ver ik over het scherm kijk,,,Dankjewel voor je antwoord.
 
dan was dat een vorige eigenaar die flink in de slappe was zat, ’voor de zekerheid’ een extra tank kopen, die kosten €1500 😳
Een advocaat uit de hoofdstad :} hij had maar plaats voor een x aantal voertuigen en er was een nieuwe op komst. Dus heb ik de bike zonder twijfel opgepikt binnen 24uur.
 
Dankjewel, ik ga in mei met mijn zoon (S1000 XR) via Frankrijk en Luxemburg naar 't Zwarte Woud in Duitsland. Fantastisch hotel in Hinterzarten waar we vorig jaar ook zijn geweest. Zo eentje waarbij het niet erg is als je een dagje niet kunt of wilt rijden.... *D
Al lekker onderweg? Deel vooral foto’s en veilige km’ers
 
Heb vandaag proefrit gemaakt op een 900 GT Pro en gekocht!
Quikshifter en dat je de demping elektronisch kunt aanpassen deden het geweldig. Fijne en licht handelbare fiets.
Motor gretiger en mooier geluid dan de 800.
Ondanks dat het zadel wat steviger is zat ik er beter op dan op mijn 800. Hopelijk is dat met langere ritten ook zo.
 

Bijlagen

  • 20230513_100234.jpg
    20230513_100234.jpg
    508,2 KB · Weergaven: 42
  • 20230513_100226.jpg
    20230513_100226.jpg
    490,5 KB · Weergaven: 42
Heb vandaag proefrit gemaakt op een 900 GT Pro en gekocht!
Quikshifter en dat je de demping elektronisch kunt aanpassen deden het geweldig. Fijne en licht handelbare fiets.
Motor gretiger en mooier geluid dan de 800.
Ondanks dat het zadel wat steviger is zat ik er beter op dan op mijn 800. Hopelijk is dat met langere ritten ook zo.
Gefeliciteerd! Is je proefrit exemplaar ook diegene die op kenteken wordt gezet voor je, of geduld hebben met levering?
 
Gefeliciteerd! Is je proefrit exemplaar ook diegene die op kenteken wordt gezet voor je, of geduld hebben met levering?
Dit word ook mijn motor.
Ik wilde graag een witte. Die was door de dealer al besteld als voorraad.
Ik was de eerste en dus ook de laatste die daar een proefrit op gemaakt heeft.
Nu worden er nog wat accessoires besteld en gemonteerd.
Met een beetje geluk kan ik hem volgende week ophalen.
Maar omdat het hemelvaart is zou het ook een week later kunnen worden.
Maar hoe dan ook. Ik hoef niet heel lang te wachten .
 
Ik ook.
Ik heb er wel comfortzadels bij besteld.
Mocht het op langere ritten toch vervelend worden dan laat ik een set ombouwen naar mijn wens.
Maar ik was positief verrast dat het eigenlijk beter zat dan mijn 800.
Ik ben ook nog volop in revalidatie training dus wellicht zal het met de tijd ook nog weer beter worden.
Ga er in ieder geval veel plezier van hebben.
 
Ik vind het zadel van de 900 veel beter dan van de 800.
Steviger is meestal langer vol te houden.
 
Heb vandaag proefrit gemaakt op een 900 GT Pro en gekocht!
Quikshifter en dat je de demping elektronisch kunt aanpassen deden het geweldig. Fijne en licht handelbare fiets.
Motor gretiger en mooier geluid dan de 800.
Ondanks dat het zadel wat steviger is zat ik er beter op dan op mijn 800. Hopelijk is dat met langere ritten ook zo.
Jouw motor staat precies waar de mijne stond toen ik 'm ophaalde een maand geleden!
 
Hebben meer mensen last dat de voetsteunen over de grond vonken bij wat krappere bochten op een 1200 GT PRO? Er komt toch best wat onbalans in het rijwielgedeelte als de voetsteunen de grond raken. Ik heb het zowel bij linkse als rechtse bochten.

Mogelijk ervaring met andere footpegs? Wellicht in hoogste aanpasbaar.
 
Heerlijk met mijn zoon (hij op de BMW) een dag of 10 naar het Zwarte Woud geweest. :] Hoe goed je je route ook plant, soms kom je daar per ongeluk op een stukje hobbeldebobbelweg terecht. Met mijn vorige motoren (ER6N, ER6F, BMW F750GS, Tracer 900 GT) zat ik dan vaak met samengeknepen billen en was ik blij als ik weer op de verharde weg terechtkwam, maar met het tijgertje merk je er niet veel van. Het enige wat ik merkte was het geklonk van de stenen/steentjes die tegen skidplate aanvlogen. Verder was het gewoon heel relaxed rijden. Wat een beest van een motor is het! Zo heerlijk, dat vermogen onder je kont. :} Heerlijk om tegen de berg op bij het uitaccelereren je gas open te trekken en de kracht van het motorblok te voelen, maar ook op de snelweg, als je al 150 km/u rijdt, achter een 'slome' auto zit die eindelijk naar rechts opzout en je je gas opentrekt om er vervolgens vandoor te spuiten :o Kindje op het Beemertje kan mama ook prima bijhouden.

Wat me opvalt ten opzichte van mijn vorige motor (Tracer 900 GT) is dat het zadel comfortabeler is, ondanks dat ik op de Tracer een aftermarket (gel)zadel had. Ook heb ik veel minder snel last van mijn knieën, waarschijnlijk omdat ze minder gebogen zijn. De pijn in mijn schouders hoort er helaas een beetje bij en zal wel aan de leeftijd liggen, :X maar ook dat is een stuk draaglijker (ook op deze motor heb ik stuurverhogers) De Tiger is een echte toerbuffel. Lomp om te manoeuvreren op parkeerplekken, maar verder is het echt een fantastische motorfiets. Ik was eerlijk gezegd (met mijn 56 kilo) een beetje onder de indruk van het hele gevaarte met volle bepakking, maar eigenlijk is me dat ook reuze meegevallen. Van die koffers merk je niet zoveel behalve als je tussen de file door moet, :X waar we op de heenweg vooral in Duitsland wel last van hadden vanwege een groot ongeluk bij Strassbourgh. Toen heb ik alleen een rubberen knipperlicht van een vrachtwagen met mijn koffer aangetikt, maar dat leverde geen schade op. Ik raakte ook niet uit koers ofzo. Mijn zoon vertelde het me later en ik vroeg me af wat ik aantikte, ik dacht dat het mijn spiegel was die ergens tegenaan tikte. :+
Julian.jpg
uitzicht2.jpg
beemer.jpg
bospad.jpg
offroad.jpg
uitzicht.jpg
bepakt3.jpg
 
Wat tof om dit met je zoon te doen. Grappig dat je de rijeigenschappen roemt. Dit viel mij bij de 900 ook op. Heerlijk solide. De vering en 21 inch voorwiel helpen daarbij.
 
Vanmorgen met mijn dochter achterop nog ff ritje gemaakt.
Heb de 900 nu 4 weken en 1700 km mee gereden.
Moet zeggen dat dit toch zeker de 800 2.0 is.
Heb 12 jaar op de 800 gereden, eerst GEN1 en de laatste 5 jaar de GEN 3.
Waar de 800 al heel goed in is doet de 900 nog beter!
Fantastisch geluid en merkbaar meer power. De 900 is duidelijk minder braaf dan de 800 en dat is voor mij een dikke plus.
De quickshifter is geweldig. Ik gebruik hem wel alleen bij opschakelen, niet bij terugschakelen.
Ook de elektronische vering is fantastisch en gebruik ik veel.
Er is ook veel bericht over trillingen maar dat vind ik reuze meevallen.
Er zitten zeker meer vibraties in dan de 800 maar ik vind het persoonlijk nooit storend worden.
Helaas voor mij is het zadel niet top. Rit van zo'n 150 km gaat prima. Daarna wordt het oncomfortabel.
Nu ligt dat meer aan mij gezien 4 maand geleden mijn rug is vastgezet en daarbij de zenuw naar mijn been is vrijgelegd.
Voor mij is een zadel al snel oncomfortabel.
De " comfortzadels" zijn nog slechter.
Na een half uur al een houten kont daarop. Ook mijn dochter klaagde daar over.
Daar worden nu bagsterseats van gemaakt.
Heb kunnen proefzitten daarop en dat lijkt voor mij toch een stuk beter.
Wat wel iets minder is is de windbescherming.
Op de 800 uit 2018 zit ook een verstelbare ruit die met name aan de bovenkant breder is.
Nu heb ik meer windgebulder aan de zijkanten van de helm.
Maar daar is wel een andere voor te koop.
Al met al geen spijt van !
 

Bijlagen

  • IMG-20230617-WA0001.jpg
    IMG-20230617-WA0001.jpg
    223,1 KB · Weergaven: 25
Vanmorgen met mijn dochter achterop nog ff ritje gemaakt.
Heb de 900 nu 4 weken en 1700 km mee gereden.
Moet zeggen dat dit toch zeker de 800 2.0 is.
Heb 12 jaar op de 800 gereden, eerst GEN1 en de laatste 5 jaar de GEN 3.
Waar de 800 al heel goed in is doet de 900 nog beter!
Fantastisch geluid en merkbaar meer power. De 900 is duidelijk minder braaf dan de 800 en dat is voor mij een dikke plus.
De quickshifter is geweldig. Ik gebruik hem wel alleen bij opschakelen, niet bij terugschakelen.
Ook de elektronische vering is fantastisch en gebruik ik veel.
Er is ook veel bericht over trillingen maar dat vind ik reuze meevallen.
Er zitten zeker meer vibraties in dan de 800 maar ik vind het persoonlijk nooit storend worden.
Helaas voor mij is het zadel niet top. Rit van zo'n 150 km gaat prima. Daarna wordt het oncomfortabel.
Nu ligt dat meer aan mij gezien 4 maand geleden mijn rug is vastgezet en daarbij de zenuw naar mijn been is vrijgelegd.
Voor mij is een zadel al snel oncomfortabel.
De " comfortzadels" zijn nog slechter.
Na een half uur al een houten kont daarop. Ook mijn dochter klaagde daar over.
Daar worden nu bagsterseats van gemaakt.
Heb kunnen proefzitten daarop en dat lijkt voor mij toch een stuk beter.
Wat wel iets minder is is de windbescherming.
Op de 800 uit 2018 zit ook een verstelbare ruit die met name aan de bovenkant breder is.
Nu heb ik meer windgebulder aan de zijkanten van de helm.
Maar daar is wel een andere voor te koop.
Al met al geen spijt van !
Jan, een klein ruitje doet heel veel, zie mijn foto’s ter illustratie.
Uit nieuwsgierigheid, waarom niet terug schakelen met QS?
en waarom zijn de comfort zadels slechter? Mensen betalen daar juist een meerprijs voor..
 
Klein ruitje kan idd ook maar het gaat mij er vooral om dat de standaardruit aan de smalle kant is. Hoogte is prima. Givi heeft een mooie vervangingsruit die maar 2.5 cm hoger is maar wel breder,ook bovenkant.
Terugschakelen vind ik prettiger zonder QS te gebruiken omdat je dan zelf wat meer controle hebt in hoe snel je de koppeling weer laat opkomen. Maar ja, zal ook wel wennen zijn mss. 25 jaar zonder QS gereden. Sinds 4 weken met.
De "comfortzadels" zijn nog wat steviger dan de verwarmde die erop zitten. Ook de overgang naar de zijkant is te stevig waardoor het in de hamstrings vervelend zit.
Kosten idd extra geld. Ik heb gebruik gemaakt van de actie bij een 900 pro versie voor 900 aan accessoires uitzoeken en daarin de comfortzadels in meegenomen.
Ik wist bij voorbaat al dat ik die wrs zou laten ombouwen.
Nu heb ik de standaard verwarmde zadels er nog gewoon op
Voor de toekomst beter om erbij te hebben voor evt. verkoop. En ik kan nu gewoon lekker doorrijden.
Plus dat ik nog kan gebruiken als het kouder wordt voor woonwerk
 
De windruis in/op mijn helm is verdwenen met de GIVI ST D6415ST een wereld van verschil, deze is inderdaad breeder en op de laagste stand ongeveer zo hoog als het originele ruitje in de hoogste stand. Voor mij de perfecte oplossing de rust is onvoorstelbaar, kan de gehoorbescherming achterwege laten zoveel verschil maakt het.
 
Terug
Bovenaan Onderaan