Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hoe lang ben je als ik vragen mag?De windruis in/op mijn helm is verdwenen met de GIVI ST D6415ST een wereld van verschil, deze is inderdaad breeder en op de laagste stand ongeveer zo hoog als het originele ruitje in de hoogste stand. Voor mij de perfecte oplossing de rust is onvoorstelbaar, kan de gehoorbescherming achterwege laten zoveel verschil maakt het.
Doet me altijd wat denken aan de TDM900, was een zeer fijne motor overigens.De Mandello V100.
die lijnen, ik wilde hem gewoon. Ook fijn, cardan. En na jaren all Road is een sporttoer ook weer eens leuk, dat model is bijna uitgestorven, tot nu,
En ja, geniet ervan!De Mandello V100.
die lijnen, ik wilde hem gewoon. Ook fijn, cardan. En na jaren all Road is een sporttoer ook weer eens leuk, dat model is bijna uitgestorven, tot nu,
1,78mHoe lang ben je als ik vragen mag?
Ja, ik had dat afgelopen zondag dus. Niet alleen een footpeg, maar ook de (maatje 36) foot Ging net zo lekker over de rotondes Ik had het bij een linkse bocht en vind het maar niks. Er zijn footpegs van Lone Rider die me echt fantastisch lijken, maar ik weet niet of ze op een nieuwe1200 passen. Er is een filmpje van een Amerikaan die ze op zijn nieuwe 900 heeft. Misschien een mailen met Lone Rider, maar nu nog niet, die krengen zijn pittig aan de prijs en heb net op maat gemaakte oordoppen met ingebouwde speakers besteldHebben meer mensen last dat de voetsteunen over de grond vonken bij wat krappere bochten op een 1200 GT PRO? Er komt toch best wat onbalans in het rijwielgedeelte als de voetsteunen de grond raken. Ik heb het zowel bij linkse als rechtse bochten.
Mogelijk ervaring met andere footpegs? Wellicht in hoogste aanpasbaar.
Topding. Ik heb de GT Explorer, super blij mee (naast m'n 2005 speed triple, die lekker blijft)Zo, ik ben ook weer terug bij Triumph, en wel met de nieuwe blauwe Tiger GT Pro.
Heb 2015 t/m 2017 naar volle tevredenheid een Tiger 1050 gehad ( nu nog steeds in bezit van Vuurbloed), toen ik iets anders wou.
1e optie was eigenlijk de 1050 Sport, maar daar vond ik de nieuwe neus absoluut niet mooi, dus die viel af.
Kawasaki had een paar jaar ervoor de Versys1000 een opfrisbeurt gegeven, en dat leek me wel wat, en idd die beviel hartstikke goed.
Toch 35000 pure recreatie km's mee gereden in 5 seizoenen.
Aangezien moeders de vrouw ook motor rijdt, en zij afgelopen herfts aangaf, na 15 jaar in de serieuze bergen ( Alpen, Dolomieten....) mee te zijn geweest met haar motor, dat het haar teveel energie kostte in de bergen, op zoek gegaan naar een nieuwere motor met electronische vering. (gemak dient tenslotte de mens)
Het ging toen eigenlijk min of meer tussen een gebruikte Tiger 1200 Explorer of gebruikte Versys 1000 SE.
NA proefrijden op de SE enthousiast hiervoor gekozen, waarbij de zoons aangaven: Koop toch "gewoon" een nieuwe
Na wat wikken en wegen: waarom ook niet.
Dus zo gezegd zo gedaan, in de GT uitvoering.
Bekijk bijlage 1899573
Echter tijdens het rijden begon ik me steeds meer te storen aan wat dingen waar ik veel meer van verwacht had:
Elektronische Vering: zelfs in de zachtste en soepelste stand nóg te stuiterig en te gevoelig voor oneffenheden. ( voor mij)
Quickshifter: koppig en werkt alleen goed bij hogere, lees boven de 4000rpm, min of meer naar behoren.( algemeen bekend, maar had verwacht dat dit na 3 jaar wel verbeterd zou zijn)
Motorloop: "danst" in zijn toeren zo tussen 3200 en 4000rpm, als gevolg van de Euro5 norm, wat er volgens een monteur niet op een redelijk manier uit te krijgen is. ( kan wel met bijv. Woolich, maar kost dan incl. test runs en materialen ca. €1000, voor een NIEUWE motor.
Dus er MOEST iets anders komen, en wat blijft er dan over in de "luxe" categorie: Ktm 1290 Adventure, BMW R 1250GS en de Triumph Tiger 1200 GT of Rally, waarbij de Pro versies voor "normaal" gebruik en eigenlijk voor 95% van de rijders voldoende zijn uitgerust.
Vrijwel niemand heeft noodzakelijkerwijze de resp. Adventure en Explorer versies nodig.
Een vriend van me heeft onlangs een R 1250 GS '22 gekocht, dus die gebeld. Hij zei kom maar halen, en kijk maar wanneer je hem terug brengt.
Nu ben ik geen boxer fan, maar wie weet, misschien zou het wel meevallen. (23 juni)
De GS doet veel dingen goed wat sturen, rijden, trekken e.d. betreft, maar de Quickshifter is ook koppig onder 4000rpm, en het blok..............
Hij trekt als een dolle, ook vanuit de toeren-kelder, maar het gestamp van de boxer is niet mijn ding.
Dus zaterdag 24 juni en proefrit geregeld bij TLM in Nijmegen met de Tiger 1200 GT Explorer, hun demo.
Wat een ding, hij doet eigenlijk alles goed waar de GS steken laat vallen.
Uiteraard vol bepakt ernaartoe gegaan om meteen ook een offerte te kunnen laten maken.
Die kregen we, maar omdat hun geen Kawasaki dealer zijn, viel de inruilprijs toch, op zijn zachts gezegd, flink tegen.
Die zaterdagochtend ook naar Goedhart in Bodegraven gebeld voor een proefrit, en aangezien hun de laatste zondag van de maand open zijn, er die zondag naartoe.
Proefgereden op een 1200 GT Pro, en ook stukken weg gepakt waar ik me op de Versys zo aan stoorde.
Vervolgens met de Versys dezelfde route genomen met een verbeterde afstelling van de vering, door een monteur van Goedhart. ( die overigens niet wist dat we ook voor de Tiger kwamen om vooroordelen te voorkomen).
TOEN was het duidelijk wat er moest gebeuren: De Versys eruit en een 1200 GT Pro erin.
Ja, nu de prijs nog
Die viel niet tegen, temeer je weet dat je wel wat geld moet laten vallen op een half jaar, maar omdat hun ook Kawasaki dealer zijn, had ik wel verwacht dat hun meer zouden terug geven voor de Kawa.
Dat scheelde dus €3000, en ja, je leest het goed €3000.
Dus dat was snel geregeld, met als voorwaarde dat hij uiterlijk 15 juli geleverd moest worden, en ik aangaf dat ik zelf de accessoires zou monteren ( beugel, kofferrekken, navisteun).
Hierdoor hadden hun er minder werk mee, scheelde €200 voor mij, en kon de Versys eerder de showroom in.
4 dagen later gaat de telefoon wanneer ik hem wilde hebben, uhhhhhhh, a.s. zaterdag (afgelopen zaterdag 1 juli) dus.
En zogezegd zo gedaan.
Wel 3,5 uur in de regen gereden, maar wat kan het verr*kken, de Triumph moet zo rap mogelijk naar de 1000km.
En belangrijkste: Hij doet precies wat ik van hem verwachtte
Zo, dat was mijn verhaaltje n.a.v. de herintroductie van Triumph
Bekijk bijlage 1899567
Fijne motor he? Ik heb dezelfde. Er zijn voor mij zoveel dingen beter aan dan aan de GS (en ook de KTM 1290 SAS, alhoewel die bij mij ook hoge ogen gooide) De vering van de Tiger is echt fantastisch, net als die remmen! Ik vind verder het zadel ook top en dan zeg ik niet zo gauw, want ik heb werkelijk op alle motoren die ik tot nu toe heb gehad, al na een of twee uurtjes fikse zadelpijn. Op de Tiger niet, ondanks het verlaagde zadel. En natuurlijk niet te vergeten het verslavende vermogen. Even doortrekken naar 6, 7000 toeren en je vliegt! Héérlijk, dat geluid! Daar kan die Versys echt niet tegenop hoor De quickshifter is m.i. een van de beste op de markt. Ondanks enkele kleine flaws ben ik verliefd en pak ik hem gerust om een 'ritje' van 6 uur of langer te maken. Vandaag nog gedaan in het prachtige Friesland en ik ben ik alweer aan het kijken wanneer het volgende ritje zal zijn. Manlief zei vanmorgen: ga je nou alwéér rijden? Ja, duh, ik heb hem niet om hem in de garage te laten staan.Zo, ik ben ook weer terug bij Triumph, en wel met de nieuwe blauwe Tiger GT Pro.
Dezelfde gedachte hier, al moet ik zeggen dat ik de KTM niet gereden heb, maar als eerder omschreven, ben ik geen 2 cylinder adept.Fijne motor he? Ik heb dezelfde. Er zijn voor mij zoveel dingen beter aan dan aan de GS (en ook de KTM 1290 SAS, alhoewel die bij mij ook hoge ogen gooide) De vering van de Tiger is echt fantastisch, net als die remmen!
Boven de 6000 toeren ben ik nog niet geweest, in het inrij programma gaat hij tot ca. 500km bij 5000 in het rood, en nu ( 575km) bij 6000.Even doortrekken naar 6, 7000 toeren en je vliegt! Héérlijk, dat geluid! Daar kan die Versys echt niet tegenop hoor De quickshifter is m.i. een van de beste op de markt. Ondanks enkele kleine flaws ben ik verliefd en pak ik hem gerust om een 'ritje' van 6 uur of langer te maken.
Zo is het maar netJa, duh, ik heb hem niet om hem in de garage te laten staan.
Mijn voorkeur gaat ook uit naar een 3 cilinder inderdaad. Geen cardan was geen dealbreaker; de meeste van mijn vorige motoren hadden immers ook geen cardan, maar nu ik het heb, is het toch wel ideaal hoor. Geen vette zooi meer overal en geen zorgen over ketting smeren. Ik vind de Tiger qua uiterlijk ook mooier dan de KTM, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaakDezelfde gedachte hier, al moet ik zeggen dat ik de KTM niet gereden heb, maar als eerder omschreven, ben ik geen 2 cylinder adept.
Hij heeft ook geen cardan.
Boven de 6000 toeren ben ik nog niet geweest, in het inrij programma gaat hij tot ca. 500km bij 5000 in het rood, en nu ( 575km) bij 6000.
Maar hij ploft er dan al lekker met grote stappen tussenuit.
Zo is het maar net
Bij mij zit 'ie hier:Weet trouwens iemand of er "in de neus" ergens een vaste accessoire aansluiting zit waar bijv. de navi op aangesloten kan worden ?
Ja, die zit er bij mij ook op met zo'n "bmw" stekker, maar wellicht zit er achter het "plastic" nog ergens een aansluiting om vast aan te sluitenBij mij zit 'ie hier:
Bekijk bijlage 1900419
Ik heb dat bij aanschaf direct door de dealer laten doen. Ik wilde niet zelf in de bedrading van een nieuwe motor gaan knippen.Ja, die zit er bij mij ook op met zo'n "bmw" stekker, maar wellicht zit er achter het "plastic" nog ergens een aansluiting om vast aan te sluiten
Hier idem, maar dan bij de 900Ik heb dat bij aanschaf direct door de dealer laten doen. Ik wilde niet zelf in de bedrading van een nieuwe motor gaan knippen.
De quickshifter is geweldig. Ik gebruik hem wel alleen bij opschakelen, niet bij terugschakelen.
Op de 800 uit 2018 zit ook een verstelbare ruit die met name aan de bovenkant breder is.
Was de 800 wel het nieuwe model dan? Mijn Tiger800 uit 2018 heeft wel een QS die ik voor zowel terug/opschakelen gebruik.Maar ja, zal ook wel wennen zijn mss. 25 jaar zonder QS gereden. Sinds 4 weken met.