Triumph Street Triple topic deel 24

Heb eens van een garagist de opmerking gehoord dat dit soort smeersytemen nog wel eens leiden tot snelle slijtage van de ketting...

... daar men vergeet te kijken of er nog wel olie in het reservoir zit.

M'goed, als je het gewoon keurig voor elke rit controleert terwijl je toch al de bandenspanning aan het opnemen bent (toch?) kan er volgnes mij weinig misgaan.




Hey... vocht in m'n RAW... da's niet hoe het bedoeld is.
 
Laatst bewerkt:
foto zegt wat meer
 

Bijlagen

  • 20181027_214625.jpg
    20181027_214625.jpg
    519,4 KB · Weergaven: 55
  • 20181027_214704.jpg
    20181027_214704.jpg
    578,3 KB · Weergaven: 57
Beste lezers,

Ben waarschijnlijk van plan een Street Triple te gaan kopen de komende tijd, zit zelf wat rond te neuzen. Heb er al een paar keer op gereden en bevalt mij prima (kom van een CBR 900rr af).

Mijn vraag is nu: Ergens op te letten tussen de 2007 en 09 modellen? Heb zelf ene budget van 4500 en max 5k.
Z
ijn de conversies voor een single koplamp goed te doen en niet te prijzig (motodemic is wel heel mooi maar 500+ euro.....).

Zo niet is het makkelijk of goed te betalen om de fox eyes van de 2011+ modellen op de 07/09 modellen te gooien?

Alvast bedankt!
 
De standaardzaken als banden, aandrijving, balhoofd en of de onderhoudsbeurten zijn uitgevoerd. Zeker rond de kilometerstanden van de grote beurten even opletten, bij voorkeur zijn die al (recent) uitgevoerd.

Daarnaast even navragen of de terugroepacties zijn uitgevoerd. Uit mijn hoofd zijn dat de achterveer en spanningsregelaar. Verder vrij probleemloze fietsen. Wel even opletten of de fiets schade heeft gehad, ze worden ook graag op het circuit gebruikt.
 
Top.

Kan ik ergens het onderhoud boekje inzien m.b.t. de kilomterstanden en beurten. Even rondgekeken maar kon het niet vinden.

Weet dat triumph een eigen stempelboekje meeleverd.

07/09
 
Nou het staat vast. Aankomende maandag ben ik de trotse eigenaar van een Street Triple van 2009 met maar 15k op de teller. Alle opties zoals flyscreen, bellypan, Arrow-dempers, stalen remleiding etc zitten er op. Zeer strak in het zwarte lak.

Zal als het in mijn bezit is wat foto's maken en hierop gooien en mij aanmelding voor dit topic :D
 
Nou het staat vast. Aankomende maandag ben ik de trotse eigenaar van een Street Triple van 2009 met maar 15k op de teller. Alle opties zoals flyscreen, bellypan, Arrow-dempers, stalen remleiding etc zitten er op. Zeer strak in het zwarte lak.

Zal als het in mijn bezit is wat foto's maken en hierop gooien en mij aanmelding voor dit topic :D
*O**O**O*
Gefeliciteerd
veel plezier ermee
:]:]:]
 
iemand nog belang bij een set originele uitlaten voor het eerste model street triple? heb 2 sets in de aanbieding.

ook nog een sets originele spiegels voor wederom eerste model street triple!

het is nogal in de weg lig spul..

is er verder iemand die ervaring heeft met het zelf kleppen controleren/stellen bij de street? is dit een beetje te doen?
 
Ik heb het gedaan en het was wel te doen. Enige kutte is dat triumph nogal rare waardes aanhoud kwa speling.
 
Ja luister, als je niet gewend bent om aan motorfietsen te werken ga je het sowieso kut vinden, die dingen worden gemaakt om te presteren en zo compact mogelijk te zijn, niet om makkelijk aan te sleutelen te zijn..

Ik weet de exacte waardes niet meer precies, maar tis dan iets van. 0.23-0.37mm als speling waarde. Wie de neuq heeft er nou voelermaat 0.37?
 
Gewend ben ik het wel, maar als het écht kut werk blijkt besteed ik het liever uit ;)

maten zijn inderdaad wat gek, maar met wat combineren niet onmogelijk toch?

is er ook ergens een digitaal WPHB te vinden voor de street? even vlug gegoogeld maar krijg alleen maar (betaalde) downloads
 
de hoek waaronder je met de voelermaten staat te meten geeft mijns inziens niet echt de ruimte om met meerdere voelermaten stapelen te gaan werken.

Handboek heb ik wel, zal m ff doorsturen.
 
Goedemiddag, Ik heb al enkele keren rondgekeken op het forum en mij maar eens aangemeld. Mijn naam is Peter en ik ben al bijna twee jaar in bezit van een zwarte 2010 street triple. Totaal geen spijt gehad van mijn aankoop, elke keer als ik de dubbele ronde koplampen zie word ik weer blij. Nu het einde van het jaar nadert was ik aan het nadenken waar ik mijn eindejaarsbonus aan ga besteden. Ik ben aan het kijken naar een lage uitlaat vanwege het uiterlijk (en beetje meer herrie). Zijn er hier mensen met een laag uitlaatsyteem? Helaas ontbreekt een E keurmerk bij de Arrow. Daardoor zit ik aan een uitlaat van SC Project te denken, heeft iemand hier ervaring mee?
IMG_3184.JPG
 
Goedemiddag, Ik heb al enkele keren rondgekeken op het forum en mij maar eens aangemeld. Mijn naam is Peter en ik ben al bijna twee jaar in bezit van een zwarte 2010 street triple. Totaal geen spijt gehad van mijn aankoop, elke keer als ik de dubbele ronde koplampen zie word ik weer blij. Nu het einde van het jaar nadert was ik aan het nadenken waar ik mijn eindejaarsbonus aan ga besteden. Ik ben aan het kijken naar een lage uitlaat vanwege het uiterlijk (en beetje meer herrie). Zijn er hier mensen met een laag uitlaatsyteem? Helaas ontbreekt een E keurmerk bij de Arrow. Daardoor zit ik aan een uitlaat van SC Project te denken, heeft iemand hier ervaring mee?
Bekijk bijlage 1337294

SC Project ken ik niet. Ik weet wel dat Danmoto (chinees merk) uitlaten maakt voor de Striple. Zijn zeer goed betaalbare pijpen en geen rommel. En danmoto's zijn -luid-. Weet niet of ze een lage maken of alleen slip ons voor de originele bochten. Zou je even moeten googlen.
 
Goedemiddag, Ik heb al enkele keren rondgekeken op het forum en mij maar eens aangemeld. Mijn naam is Peter en ik ben al bijna twee jaar in bezit van een zwarte 2010 street triple. Totaal geen spijt gehad van mijn aankoop, elke keer als ik de dubbele ronde koplampen zie word ik weer blij. Nu het einde van het jaar nadert was ik aan het nadenken waar ik mijn eindejaarsbonus aan ga besteden. Ik ben aan het kijken naar een lage uitlaat vanwege het uiterlijk (en beetje meer herrie). Zijn er hier mensen met een laag uitlaatsyteem? Helaas ontbreekt een E keurmerk bij de Arrow. Daardoor zit ik aan een uitlaat van SC Project te denken, heeft iemand hier ervaring mee?
Bekijk bijlage 1337294
Anders even bij Pajic info inwinnen duur maakt het zo pas voor je
Ook met ekeur.
 
Nieuws van Triumph:

New Triumph TFT Connectivity System:


  • New world’s first motorcycle integrated ‘GoPro’ control system
  • Triumph’s first ‘turn-by-turn’ navigation system powered by Google – the first Google partnership with a premium motorcycle manufacturer
  • Music and phone operation
  • New class-defining capability for enhanced rider experience
Not only be available for all new Triumphs fitted with TFT instruments (multi-function colour screen instrument display), but also will be able to be fitted by our dealers to all Triumphs that already feature the TFT system.
 
Beste,

Wilde mijn arrows verkopen en tot die tijd met de orginele pijpen rondrijden. Motor recent gekocht (foto's komen nog geen tijd voor gehad). Maar tot mijn verbazing passen de orginele uitlaten niet op het tussenstuk (de Y pijp). Diameter lijkt veel te groot van het tussenstuk.

Diameter is veels te groot, is deze ook van Arrow dan? Wilde zelf een GPR kopen maar die gaan er natuurlijk ook van uit dat alles orgineel is.

Of bezit ik nu een vol systeem :P




Street Triple 675 Exhaust - 07-11 - Furore Carbon (uitlaat die ik op het oog heb).

Wie o wie kan mij helpen. Originele tussenstop kan k nog wel ergens kopen? Of heeft iemand hier er nog 1 liggen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan