Triumph Trident 2021

Nee connectivity en lopende knipperlicht etc heb ik gelaten voor wat het is. De zaken die ik gekozen heb had ik op mijn vorige motor ook, en wilde ik niet op beknibbelen. Geen spijt van verder hoor, maar ook volledig standaard zoals de leentrident rijdt ie uiteraard net zo lekker 😉
 
Ik wil binnenkort mijn nieuwe Trident aanschaffen en deze laten installeren met verwarmde handgrepen, motorblok protectie en tankpad.

Ikzelf heb nul ervaring met onderhandelen bij een aankoop als deze. Is het de moeite waard om te proberen iets van de prijs af te krijgen of hebben nieuwe motoren zo’n kleine marge dat dit niet gaat lukken?

Ik was zelf van plan om gewoon een offerte te vragen bij meerdere dealers en dan te vergelijken. Hoe hebben jullie dit gedaan?
 
Ik had een inruil motor dus dan ligt het vooral aan hoe ze de inruil waarderen. Bij geen inruil durf ik het niet te zeggen maar neem aan dat een paar honderd euro wel moet kunnen... Beetje aftasten denk ik. Hangt ook af van de bereidwilligheid van de dealer, maar neem aan dat ze best een motor willen verkopen en daar iets extra voor over hebben 😉
 
Overigens heb ik geen vergelijk gedaan, ben bij één dealer geweest. Zolang ik het gevoel heb dat het redelijk is, heb ik echt geen zin om meerdere offertes te laten maken, zowel voor mijn eigen tijd als voor de diverse dealers... Maar da's natuurlijk persoonlijk 😉
 
  • Leuk
Waarderingen: C660
Ik wil binnenkort mijn nieuwe Trident aanschaffen en deze laten installeren met verwarmde handgrepen, motorblok protectie en tankpad.

Ikzelf heb nul ervaring met onderhandelen bij een aankoop als deze. Is het de moeite waard om te proberen iets van de prijs af te krijgen of hebben nieuwe motoren zo’n kleine marge dat dit niet gaat lukken?

Ik was zelf van plan om gewoon een offerte te vragen bij meerdere dealers en dan te vergelijken. Hoe hebben jullie dit gedaan?
Als er niets van de prijs af kan vraag of de 1e 1000 km beurt gratis is. Ik was dat vergeten koste toch iets van €180. Ik had een inruil en keek wat ik ondergaande streep moest bijbetalen scheelde €500 tussen 3 dealers.
 
Ik wil binnenkort mijn nieuwe Trident aanschaffen en deze laten installeren met verwarmde handgrepen, motorblok protectie en tankpad.

Ikzelf heb nul ervaring met onderhandelen bij een aankoop als deze. Is het de moeite waard om te proberen iets van de prijs af te krijgen of hebben nieuwe motoren zo’n kleine marge dat dit niet gaat lukken?

Ik was zelf van plan om gewoon een offerte te vragen bij meerdere dealers en dan te vergelijken. Hoe hebben jullie dit gedaan?
Dat moet je een beetje aanvoelen. Er is altijd wel iets mogelijk aangezien je geen inruil hebt. Ik vind het zelf belangrijk dat het goed voelt bij een dealer, dan ga ik voor een paar €100 niet naar een ander. Maar dat is persoonlijk.
Ben best bedreven in het onderhandelen maar ik hoef niet per se het onderste uit de kan.
 
  • Leuk
Waarderingen: D86
Ik wil binnenkort mijn nieuwe Trident aanschaffen en deze laten installeren met verwarmde handgrepen, motorblok protectie en tankpad.

Ikzelf heb nul ervaring met onderhandelen bij een aankoop als deze. Is het de moeite waard om te proberen iets van de prijs af te krijgen of hebben nieuwe motoren zo’n kleine marge dat dit niet gaat lukken?

Ik was zelf van plan om gewoon een offerte te vragen bij meerdere dealers en dan te vergelijken. Hoe hebben jullie dit gedaan?
De moeite waard is het altijd denk ik. Nee heb je, ja kun je krijgen..:P
Ik denk echter niet dat je veel onderhandelingsruimte hebt op 'maar' 3 accessoires. Vooral het monteren van de handvatten kost relatief veel tijd dus ik zou het niet raar vinden als daar niet veel korting op gegeven kan worden.

Ik ben naar 1 dealer gegaan, welke het dichts bij mijn woonplaats lag. Het voelde vertrouwd en daarom alleen daar een offerte laten maken. Niet naar andere dealers gegaan omdat die echt te ver weg lagen en eerlijk gezegd had ik ook helemaal geen zin om tijd hierin te steken.:X Ik heb bijna alle beschikbare accessoires laten plaatsen en daardoor heb ik daar wat korting op kunnen krijgen. Overigens niet om gevraagd(simpelweg niet aan gedacht omdat ik op slag verliefd was_O- ), maar gewoon gekregen.. Dat voelde als koper erg goed natuurlijk.:P Als ik zelf actief de onderhandeling in was gegaan was er vast nog wel wat meer mogelijk geweest.
 
  • Leuk
Waarderingen: D86
Precies dat Dennis!

Vandaag de 1000 beurt gehad incl bijna alle spullen, vooral de shift assist is leuk speelgoed. En had de koppeling nog wat laten afstellen deze pakte vrij laat en maakte het wegrijden erg wennen. Nu rijdt ie helemaal top!! Ontzettend fijne machine 😎👍
 
Balen jullie ook zo van het weer.. elke morgen als ik naar 't werk ga staat ie me aan te kijken
 
Balen jullie ook zo van het weer.. elke morgen als ik naar 't werk ga staat ie me aan te kijken
Idd niets aan..afgelopen woensdag nog wel op de Trident naar het werk geweest. Ik wil morgen toch de motor wassen dus ik denk dat ik straks nog even een rondje ga doen.;) Het blijft hier droog de komende uren.
 
Gisteren nog wel n lekker rondje gemaakt.. maar idd het houdt niet over dit jaar. Zo'n hekel aan poetsen en dus nat wegdek dus ik rij echt allemaal maar als de weg helemaal droog is.

Hopelijk snel betere tijden 👍 zodat de magere 1200 km gauw meer wordt 😅
 
Overbodig te zeggen tegen jullie, maar vind het opvallend hoe fijn de 660 rijdt voor zo'n relatief klein blok. Heb diverse motoren gehad met meestal meer inhoud en vermogen ( waaronder ooit een Speed Triple 1050 ) maar kan nou niet zeggen dat de 660 er gevoelsmatig veel voor onderdoet. Echt top 😎👍
 
Precies dat Dennis!

Vandaag de 1000 beurt gehad incl bijna alle spullen, vooral de shift assist is leuk speelgoed. En had de koppeling nog wat laten afstellen deze pakte vrij laat en maakte het wegrijden erg wennen. Nu rijdt ie helemaal top!! Ontzettend fijne machine 😎👍
Hoe bevalt je de shift assist? Bij mij het opschakelen prima en terug schakelen gaat het beste tijdens remmen. Anders gaat het vrij bruusk.
 
Oké...het was toch niet zo slim om op buienradar te vertrouwen en even te gaan rijden vanmiddag. _O- Een uurtje weg geweest en geen regen gehad maar de laatste 2 kilometer voordat ik weer thuis was een flinke bui.8)7
 
  • Haha
Waarderingen: D86
Oké...het was toch niet zo slim om op buienradar te vertrouwen en even te gaan rijden vanmiddag. _O- Een uurtje weg geweest en geen regen gehad maar de laatste 2 kilometer voordat ik weer thuis was een flinke bui.8)7
Ik dacht ook even mijn verwarmde handschoenen op te halen die ik nieuw onder garantie kon ophalen net voor de bui helaas🌧
 
Hoe bevalt je de shift assist? Bij mij het opschakelen prima en terug schakelen gaat het beste tijdens remmen. Anders gaat het vrij bruusk.
Terugschakelen vind ik sowieso niet zoveel toevoegen, idd vrij ruw. Opschakelen gaat meestal goed.. maar wel alleen als je het gas er goed ophoudt. Dat is in begin gewoon wennen omdat je normaal het gas wat loslaat met koppelen / schakelen. Maar hij doet het duidelijk beter dan mijn vorige motor (BMW) en is ook bij relatief rustig rijden gewoon goed bruikbaar.
 
Terugschakelen vind ik sowieso niet zoveel toevoegen, idd vrij ruw. Opschakelen gaat meestal goed.. maar wel alleen als je het gas er goed ophoudt. Dat is in begin gewoon wennen omdat je normaal het gas wat loslaat met koppelen / schakelen. Maar hij doet het duidelijk beter dan mijn vorige motor (BMW) en is ook bij relatief rustig rijden gewoon goed bruikbaar.
Ja dat klopt met het terugschakelen als het woest gaat met remmen doet hij het best😉
 
Vandaag de Trident een goede wasbeurt gegeven. Ik heb Muc-Off motorcycle cleaner gebruikt hiervoor. Die zou te gebruiken zijn voor alle ondergronden en dus ook voor matte lak. En dat blijkt te kloppen gelukkig. :P Echt ideaal dat je de hele motor met dezelfde cleaner kan doen en het werkt echt boven verwachting goed!
Nadien de s100 matte wax aangebracht en ook daar erg tevreden over! Dank voor de tip @Storkie !:t

Met de ketting ben ik ook nog even druk geweest. Tijdens de 1000km hebben ze deze gesmeerd met zwart vet/olie. Geen idee wat ze precies gebruikt hebben, maar vieze rommel als je het mij vraagt. Hele achterwiel en achterbrug zat direct onder de zwarte vette bende. De smeerbeurten erna heb ik s100 kettingspray gebruikt maar de ketting bleef vies zwart. De ketting en alles daaromheen vandaag daarom grondig gereinigd met s100 kettingreiniger en opnieuw gesmeerd met s100 witte kettingspray. Kan wel blij worden van hoe de ketting er nu uit ziet.:)

Maar niet alleen leuke berichten.:P Na een rigoureuze kapselverandering was mijn Shoei ineens te groot. Nog geprobeerd hem dmv personal fitting kleiner te laten maken maar helaas was dit niet genoeg. Ik hield te veel ruimte. Daarom noodgedwongen vanochtend een nieuwe moeten kopen, precies dezelfde maar dan een maatje kleiner.. Nu hopen dat ik iemand vind die mijn te grote Shoei wil overnemen. Het is natuurlijk wel erg wrang een helm van meer dan €500 waar ik (buiten de rijlessen) maar een maandje mee heb gereden zomaar weg te moeten gooien.8)7
 

Bijlagen

  • 20210501_200033.jpg
    20210501_200033.jpg
    164 KB · Weergaven: 30
Ik gebruik, op aanraden van de dealer, de S100 dry lube. Minder troep en smeert prima! En geen zwarte ketting.. Wordt ook niet zo rondgeslingerd bij je volgende rit na het smeren.

Ziet er weer als nieuw uit je ketting Dennis, hoewel dat is ie natuurlijk ook zowat _O-
Balen van je helm, maar ik denk dat je makkelijk een koper zult vinden voor zo’n amper gebruikte shoei.
 
Ik gebruik, op aanraden van de dealer, de S100 dry lube. Minder troep en smeert prima! En geen zwarte ketting.. Wordt ook niet zo rondgeslingerd bij je volgende rit na het smeren.

Ziet er weer als nieuw uit je ketting Dennis, hoewel dat is ie natuurlijk ook zowat _O-
Balen van je helm, maar ik denk dat je makkelijk een koper zult vinden voor zo’n amper gebruikte shoei.
Die dry lube lijkt mij idd een erg mooi product en had ik ook het liefst gehad! :t (gebruik op de fietsketting ook een dry lube en vind het ideaal..)
Maar omdat daarmee de ketting vaker gesmeerd moet worden en ik daardoor niet een hele werkweek op 1 smeerbeurt zou kunnen doen toch maar voor de witte variant gegaan.
Na hoeveel km. smeer jij je ketting?
 
Ja bevalt goed inderdaad! Volgens de dealer elke 500km smeren, ik doe het iets eerder. Heb bij 400 en 650 gesmeerd tot nu toe. Dan denk ik liever te veel dan te weinig.
En na hoeveel km smeer jij?
 
Ja bevalt goed inderdaad! Volgens de dealer elke 500km smeren, ik doe het iets eerder. Heb bij 400 en 650 gesmeerd tot nu toe. Dan denk ik liever te veel dan te weinig.
En na hoeveel km smeer jij?
Bijzonder dat iedereen er blijkbaar andere ideeën over heeft. Handleiding van de Trident zegt om de 300km smeren, maar de dealer gaf aan tussen de 300 en 500km. Ik houd dus rond de 400km aan.
Ik ben eigenlijk wel verbaasd dat jouw dealer de S100 dry lube adviseert met een interval van 500km. Ik heb namelijk bij meerdere dealers gesproken over de S100 dry lube en echt allemaal zeggen ze dat er hiermee tussen de 150 en 250 gesmeerd moet worden..8)7
Op mijn spuitbus S100 witte kettingspray staat uiterlijk na 1000km smeren trouwens, wat staat er bij jou op de bus van de dry lube?
 
Bijzonder dat iedereen er blijkbaar andere ideeën over heeft. Handleiding van de Trident zegt om de 300km smeren, maar de dealer gaf aan tussen de 300 en 500km. Ik houd dus rond de 400km aan.
Ik ben eigenlijk wel verbaasd dat jouw dealer de S100 dry lube adviseert met een interval van 500km. Ik heb namelijk bij meerdere dealers gesproken over de S100 dry lube en echt allemaal zeggen ze dat er hiermee tussen de 150 en 250 gesmeerd moet worden..8)7
Op mijn spuitbus S100 witte kettingspray staat uiterlijk na 1000km smeren trouwens, wat staat er bij jou op de bus van de dry
 
Wat ik erg fijn vindt is het Osco smeersysteem. Na een rit regelmatig tijdens het rijden met Max 15 km even aan het hendeltje trekken en klaar ben je.En als het nat weer is ook zo gepiept.
 
Heb de fles niet bij de hand, maar op internet staat max 600km of na een rit in de regen.
Inderdaad wel gek dat ze het bij jou dan over 250km hebben.. ik vind 500km ook wel te veel maar 250 dan wel weer weinig.
Zal bij de 1000 beurt nog eens vragen hoeveel km ze adviseren. Hou het nu voor nu rond de 3-400
 
Terug
Bovenaan Onderaan