Triumph Trident 2021

Ik smeer meestal rond de 400 of max 500 km. Al jaren met S100 wit.. heb nog nooit een ketting hoeven vervangen 😅 maar rijd meestal motoren niet zo lang. Hoewel de trident mij erg goed bevalt dus hopelijk mag deze wat langer blijven 👍

Valt het jullie ook op dat de koelwatertemp na ca 2 km al in het midden staat? Ik kan alleen nergens iets vinden wat dan de motor temperatuur is. Overigens wacht ik dan nog wel een aantal km voordat het gas erop gaat want olietemp is natuurlijk pas na langere tijd.

Hoe gaan jullie hier mee om?
 
Valt het jullie ook op dat de koelwatertemp na ca 2 km al in het midden staat? Ik kan alleen nergens iets vinden wat dan de motor temperatuur is. Overigens wacht ik dan nog wel een aantal km voordat het gas erop gaat want olietemp is natuurlijk pas na langere tijd.

Hoe gaan jullie hier mee om?
Ja dat viel mij ook op. Kan eigenlijk bijna niet geloven dat hij zo snel op temperatuur is.. :X
Maar voordat ik op een plek ben waar ik de ruimte heb om een beetje gas te geven ben ik al zo'n 10km van huis dus ik hoef er eigenlijk niet over na te denken.._O-
 
Vandaag een proefrit gehad op de Trident. Crystal White model, absoluut mijn favoriete kleur. De foto’s online laten nauwelijks zien hoe mooi het lakwerk is in het echt.

Wauw. Ik was eigenlijk met met één keer draaien aan de gashendel al verkocht. Hij voelt super licht en wendbaar. Het gaf me meteen een vertrouwd gevoel vanaf de eerste meters.

En dan het geluid en koppel van die inline triple. Dit ding is een beest!

Dus ja, ik ga jullie zeker binnenkort vergezellen bij de Trident-club. Nu nog even kijken waar hij het vlotste te leveren is.
 
Hallo mannen,
Ik ben verliefd geworden op een andere Truimph, de Street Twin 900 ik heb de Trident ingeruild en krijg over 14 dagen mijn nieuwe liefde!
Ik was enorm tevreden over de Trident, maar de Twin kwam op mijn pad. Zo gaat het soms in het leven hahaha
Ik blijf jullie uiteraard volgen, nog heel veel plezier en veilige km gewenst.
En spreek jullie zeker...Groetjes Storkie....
 
Dat is vlug zeg! Hoeveel km had je inmiddels gereden ? Toch voorkeur voor een twin ?

In elk geval veel plezier met de Street Twin 👍👍 ook een heerlijk soepele machine.
 
Hallo mannen,
Ik ben verliefd geworden op een andere Truimph, de Street Twin 900 ik heb de Trident ingeruild en krijg over 14 dagen mijn nieuwe liefde!
Ik was enorm tevreden over de Trident, maar de Twin kwam op mijn pad. Zo gaat het soms in het leven hahaha
Ik blijf jullie uiteraard volgen, nog heel veel plezier en veilige km gewenst.
En spreek jullie zeker...Groetjes Storkie....
Zow, dat is idd heel snel zeg! Maar gefeliciteerd!:t
Even benieuwd hoor..waarin won de street twin het voor jou van de Trident?

1 voordeel: er is op korte termijn weer een mat zwarte Trident leverbaar voor de geïnteresseerden!:P
 
Dat is vlug zeg! Hoeveel km had je inmiddels gereden ? Toch voorkeur voor een twin ?

In elk geval veel plezier met de Street Twin 👍👍 ook een heerlijk soepele machine.
Thanks, en 1200 km ongeveer. En de grootste reden is het rustig rijdende karakter van de Twin. Niet gedacht dat ik de Twin zo fijn vond rijden. De rij ervaring met Trident was al helemaal top, maar het kon dus in mijn beleving nog beter. En als het dan qua inruilen ook nog eens makkelijk gemaakt wordt dan tja. Je leeft maar een keer.
 
  • Leuk
Waarderingen: D86
Thanks, en 1200 km ongeveer. En de grootste reden is het rustig rijdende karakter van de Twin. Niet gedacht dat ik de Twin zo fijn vond rijden. De rij ervaring met Trident was al helemaal top, maar het kon dus in mijn beleving nog beter. En als het dan qua inruilen ook nog eens makkelijk gemaakt wordt dan tja. Je leeft maar een keer.
Ja dat rijdt heerlijk rustig en ook geweldig soepel met stevig koppel bij lage toeren. Ik heb een aantal jaar geleden een Street Scrambler gehad, dus weet wat je bedoelt! De Trident nodigt wat meer uit om een actief potje sturen, terwijl de Twin duidelijk meer op comfort gericht is! Laat svp wel even een foto zien als je m hebt 👍👍
 
Hahaha geweldig storkie, gewoon doen wat goed voelt. De twin is ook een pracht machine.
 
Ja dat rijdt heerlijk rustig en ook geweldig soepel met stevig koppel bij lage toeren. Ik heb een aantal jaar geleden een Street Scrambler gehad, dus weet wat je bedoelt! De Trident nodigt wat meer uit om een actief potje sturen, terwijl de Twin duidelijk meer op comfort gericht is! Laat svp wel even een foto zien als je m hebt 👍👍
Ga ik zeker doen, en zoals jij het beschrijft precies dat is de reden...Jij nog heel veel rij plezier met de geweldige Trident..
 
  • Leuk
Waarderingen: D86
Thanks, en 1200 km ongeveer. En de grootste reden is het rustig rijdende karakter van de Twin. Niet gedacht dat ik de Twin zo fijn vond rijden. De rij ervaring met Trident was al helemaal top, maar het kon dus in mijn beleving nog beter. En als het dan qua inruilen ook nog eens makkelijk gemaakt wordt dan tja. Je leeft maar een keer.
Mooie km-stand voor de nieuwe eigenaar. :t Een bijna nieuwe motor die niet meer ingereden hoeft te worden.
 
@No-geranium Heb jij al eens geprobeerd de naam van je bluetooth module aan te passen? Wanneer ik een nieuwe naam invoer en op enter druk blijft hij gewoon de oude (door het systeem bedachte) naam houden.
 
@No-geranium Heb jij al eens geprobeerd de naam van je bluetooth module aan te passen? Wanneer ik een nieuwe naam invoer en op enter druk blijft hij gewoon de oude (door het systeem bedachte) naam houden.
Klopt heb ik ook ondank dat hij het wel bevestigd. Als ik bij de dealer kom zal ik het eens navragen.de laatste vak kan ik ook niet invullen.Ik denk dat er eeneen software update nodig is
 
Klopt heb ik ook ondank dat hij het wel bevestigd. Als ik bij de dealer kom zal ik het eens navragen.de laatste vak kan ik ook niet invullen.Ik denk dat er eeneen software update nodig is
Dan ligt het dus niet aan mij en stop ik maar met proberen.. :P
De dealer vertelde mij laatst dat het onduidelijk is wanneer er updates van de module gaan komen. Het is wel aannemelijk dat er een keer een update zal komen..dat spelfoutje 'ridjer' ipv 'rijder' in het Bluetooth instellingenmenu moet er toch een keer uit.._O-
 
Laatst bewerkt:
Met een beetje mazzel kan ik mijn Trident volgende week ophalen. Ik ben benieuwd! Ik hoop dat het weer ook een beetje bijtrekt.

Heb gekozen om nog niet voor de Bluetooth module te gaan. Klonk nog een klein beetje halfbakken, misschien na een paar updates die de navigatie features verbeteren. Tot die tijd navigeer ik lekker met mijn eigen telefoon.
Ik heb alvast een Quadlock mount gekocht voor m’n telefoon. Erg onder de indruk van de kwaliteit tot zover maar dat moet uit de praktijk nog blijken.
 
Met een beetje mazzel kan ik mijn Trident volgende week ophalen. Ik ben benieuwd! Ik hoop dat het weer ook een beetje bijtrekt.

Heb gekozen om nog niet voor de Bluetooth module te gaan. Klonk nog een klein beetje halfbakken, misschien na een paar updates die de navigatie features verbeteren. Tot die tijd navigeer ik lekker met mijn eigen telefoon.
Ik heb alvast een Quadlock mount gekocht voor m’n telefoon. Erg onder de indruk van de kwaliteit tot zover maar dat moet uit de praktijk nog blijken.
Oeh spannend! Lijkt idd geen beste week te worden wat betreft het weer. :X Net als deze week eigenlijk.. Had vanochtend de motor al buiten staan maar toch maar weer de auto gepakt omdat het begon te regenen.

Zitten idd nog wat kinderziektes in de bluetooth module:P, maar ondanks dat vind ik het wel echt een serieuze meerwaarde!
Ben ondertussen ook tot de ontdekking gekomen dat het navigeren via de My Triumph app gewoon identiek is aan het navigeren via Google Maps. Zelfde routeopties en exact dezelfde routes.
 
Dan ligt het dus niet aan mij en stop ik maar met proberen.. :P
De dealer vertelde mij laatst dat het onduidelijk is wanneer er updates van de module gaan komen. Het is wel aannemelijk dat er een keer een update zal komen..dat spelfoutje 'rjider' ipv 'rijder' in het Bluetooth instellingenmenu moet er toch een keer uit.._O-
O ja heb jij ook dat de dagteller soms niet start als hij gereset?
 
Eindelijk weer een dag lekker weer.. na ‘t werk gelijk een rondje gedaan. (Sfeerplaat erbij)
Het blijft een heerlijke motor, ben nu ook wel gewend aan de geavanceerde knipper. Toch wel handig zoals jullie al zeiden. Binnenkort de 1000 beurt.
Stopt vanaf 1600km het toerental geknipper? Of al eerder?
 

Bijlagen

  • 6BCC4E3B-11E0-4953-9818-C275DC33420D.jpeg
    6BCC4E3B-11E0-4953-9818-C275DC33420D.jpeg
    533,9 KB · Weergaven: 39
  • Leuk
Waarderingen: D86
Mooie plaat! Waar is deze genomen?

Knipper heb ik niet meer gezien, omdat ik er gek van werd bij 500 al uitgeschakeld. Zal morgen eens kijken als ik er aan denk 😉

Idd echt een top machine. Vooral ook leuk boven de 5000tpm en dan is de quickshifter ook echt n mooie toevoeging. Overigens gaat rustig rijden ook prima en kun je lekker lui bijna alles in de zes rijden 👍

Overigens, is het blok bij jullie helemaal koud ook wat rauw ? Duurt even voordat hij mooi rustig loopt vind ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: C660
Eindelijk weer een dag lekker weer.. na ‘t werk gelijk een rondje gedaan. (Sfeerplaat erbij)
Het blijft een heerlijke motor, ben nu ook wel gewend aan de geavanceerde knipper. Toch wel handig zoals jullie al zeiden. Binnenkort de 1000 beurt.
Stopt vanaf 1600km het toerental geknipper? Of al eerder?
Het geknipper stopt wanneer je, zodra je de 1600km bent gepasseerd, in de instellingen bij schakelindicator 'normaal' selecteert ipv 'inrijden'. Maar tot 1600km loopt het maximum toerental nog wel steeds op hoor. :t

Overigens, is het blok bij jullie helemaal koud ook wat rauw ? Duurt even voordat hij mooi rustig loopt vind ik.
Dat heb ik ook! Het is mijn eerste motor dus heb geen idee:X..maar is dat niet altijd bij motoren? Mijn auto's zijn ook onrustiger de eerste kilometers namelijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: D86
Ja t zal er wel bij horen haha. Is natuurlijk ook n driepitter en mag best wat leven in zitten maar had het idee dat het bij eerdere Triumphs iets minder was. Geeft niks, hij is mooi vlug op temp dus dan nergens last meer van ,👍
 
Thanks! Dit is op de Posbank bij Rheden.
Altijd leuk rijden en zo’n beetje mijn achtertuin.
Ja dat heb ik ook gemerkt, je voelt het verschil tussen koud en warm heel duidelijk.
Dankje Dennis, weet je toevallig nog bij hoeveel km de toeren weer omhoog gaan? Zit nu op 650km max 5000 toeren.
 
  • Leuk
Waarderingen: D86
Terug
Bovenaan Onderaan