Triumph Trident 2021

Nog een vraag voor jullie: was vanavond aan de motor bezig dus zonder helm/oordoppen en toen ik de koppeling introk (met lopende motor) viel me een KRR geluid op. Weet niet hoe anders te beschrijven, heb er een video van gemaakt, daar kan je het goed op horen als ik omlaag film.
Als de motor niet draait hoor je het geluid ook niet. Is dit normaal en hoor ik het nu voor het eerst omdat ik geen helm/oordoppen in heb of is dit niet normaal?
 

Bijlagen

  • IMG_1027.MOV
    38,2 MB
Nog een vraag voor jullie: was vanavond aan de motor bezig dus zonder helm/oordoppen en toen ik de koppeling introk (met lopende motor) viel me een KRR geluid op. Weet niet hoe anders te beschrijven, heb er een video van gemaakt, daar kan je het goed op horen als ik omlaag film.
Als de motor niet draait hoor je het geluid ook niet. Is dit normaal en hoor ik het nu voor het eerst omdat ik geen helm/oordoppen in heb of is dit niet normaal?
Beetje late reactie, excuses;) Op de een of andere manier kan ik het filmpje niet afspelen, maar het ontkoppelen hoor ik ook bij mijn motor hoor. Zonder oordoppen vind ik het een beetje rauw klinken. Ik word sowieso altijd onrustig als ik de motor hoor zonder oordoppen in, dan hoor ik gewoon te veel geluidjes die ik anders niet hoor.._O-_O-
 
  • Leuk
Waarderingen: C660
@Dennis! Gek van het filmpje! Wellicht nu wel in deze post. Opzich stelt jouw bericht me al gerust! Het geluid is vooral als de motor loopt, in z’n vrij, tijdens het aangrijpingspunt van de koppeling.
Ja dat heb ik dus ook, precies zo met m’n auto ook. Ben allergisch voor trillingen/geluidjes etc..
Weet wel dat het op een motor erbij hoort maar dit geluid is nieuw voor me. Dinsdag toch nog even langs de dealer, vraag ik het daar ook voor de zekerheid.
 
Laatst bewerkt:
Ik lijk t ook wel n beetje te horen bij mijn motor. Maar wordt aardig overstemd door het motorgeluid.. lijkt me niet iets zorgwekkends. Maar even bij dealer langs kan natuurlijk nooit kwaad!
 
  • Leuk
Waarderingen: C660
Hier ook een late reactie , ik heb het zelfde geluid volgens mij niks bijzonders hoor. En we hebben nog ruim garantie 😜. Hebben jullie al wat vlotter gereden?ik was even op de autobahn en tikte 180 aan en vond het welletjes. Het stukje met 7000 tot 10.000 rpm is ook leuk om te doen. Wel waar het kan want hij brult dan lekker😇.
 
Nog niet aan 10000rpm gezeten 😉 meestal vind ik 7000 wel voldoende haha. Komt ook door relatief opschieten bij lage toeren natuurlijk. Maar brullen kan hij zeker (ook vanuit de inlaat) vind het sowieso een fijn motorgeluid die triples.
 
De 180 heb ik nog niet aangetikt, rond de 150 is de max wat ik kort gereden heb. Ik moet ook wel zeggen dat ik geen hardrijder ben. Ik vind het gewoon echt niet comfortabel rijden en daardoor beleef ik er ook weinig plezier aan.:)

Ik zag trouwens dat er ook al windschermen voor de Trident zijn, zal vast prettiger rijden zijn op hogere snelheden maar wat ziet het eruit zeg.. 8)7 Dan maar even flink windvangen als ik een keer over de snelweg moet!_O-
 
Windscherm is niet altijd verbetering en al zeker niet voor t oog 😉 Misschien zit je wel wat meer uit de wind, maar vaak krijg je er een portie extra turbulentie voor terug. En neem van mij aan, dan kun je beter wat meer 'egale' wind hebben.
 
De 180 heb ik nog niet aangetikt, rond de 150 is de max wat ik kort gereden heb. Ik moet ook wel zeggen dat ik geen hardrijder ben. Ik vind het gewoon echt niet comfortabel rijden en daardoor beleef ik er ook weinig plezier aan.:)

Ik zag trouwens dat er ook al windschermen voor de Trident zijn, zal vast prettiger rijden zijn op hogere snelheden maar wat ziet het eruit zeg.. 8)7 Dan maar even flink windvangen als ik een keer over de snelweg moet!_O-
130 km is voor mij wel de max. Wat wel leuk is om daar snel te komen😜. Een scherm heb ik nog niet gezien.
ik heb wel een usb kabel kunnen trekken tot aan het balhoofd via de rechterzijde.
zonder de tank los te halen. Je ziet alleen 5cm kabel.De tanktas heeft een uitsparing voor een usb kabel.Daar laat ik de oplaad kabel uit de tanktas hangen plm 20 cm en plug die dan in de usb. Makkelijk bij het tanken.
 
De 160 heb ik een keer aangetikt maar harder ook niet, de acceleratie is veel leuker dan het constant hard scheuren vind ik. Slim gedaan die usb kabel met je tanktas! Ik heb tegenwoordig op lange ritten een powerbank in m’n jas zitten, werkt ook wel goed tot nu toe.
Dinsdag worden de bar end mirrors gemonteerd, maakt het plaatje wel af :]
 
De 160 heb ik een keer aangetikt maar harder ook niet, de acceleratie is veel leuker dan het constant hard scheuren vind ik. Slim gedaan die usb kabel met je tanktas! Ik heb tegenwoordig op lange ritten een powerbank in m’n jas zitten, werkt ook wel goed tot nu toe.
Dinsdag worden de bar end mirrors gemonteerd, maakt het plaatje wel af :]
Ik wacht ook nog op de spiegels😊
 
@Dennis! Gek van het filmpje! Wellicht nu wel in deze post. Opzich stelt jouw bericht me al gerust! Het geluid is vooral als de motor loopt, in z’n vrij, tijdens het aangrijpingspunt van de koppeling.
Ja dat heb ik dus ook, precies zo met m’n auto ook. Ben allergisch voor trillingen/geluidjes etc..
Weet wel dat het op een motor erbij hoort maar dit geluid is nieuw voor me. Dinsdag toch nog even langs de dealer, vraag ik het daar ook voor de zekerheid. Bekijk bijlage 1643777
Hai, Ik wil niet vervelend doen maar, in de 1200 km die ik met mijn Trident heb gereden was dit geluid absoluut niet aanwezig!
Maar bij mijn VFR heb ik dit geluid ook gehad, na lang zoeken bleek het de koppelings relais te zijn! ja serieus waar, een relais van een paar euro!
Grote kans dat dit geluid daar vandaan komt, ik herken het uit duizenden...
Ik las al dat je raad gaat vragen bij de dealer, opper eens over dit relais! Misschien zit ik ernaast maar nogmaals het geluid is zo herkenbaar! Succes en houd me(ons) op de hoogte.
 
Laatst bewerkt:
@Dennis! Gek van het filmpje! Wellicht nu wel in deze post. Opzich stelt jouw bericht me al gerust! Het geluid is vooral als de motor loopt, in z’n vrij, tijdens het aangrijpingspunt van de koppeling.
Ja dat heb ik dus ook, precies zo met m’n auto ook. Ben allergisch voor trillingen/geluidjes etc..
Weet wel dat het op een motor erbij hoort maar dit geluid is nieuw voor me. Dinsdag toch nog even langs de dealer, vraag ik het daar ook voor de zekerheid. Bekijk bijlage 1643777
Nu kan ik het filmpje wel zien!
Ik ben net nog even met de Trident weggeweest en heb er nog even bewust naar gekeken/geluisterd. Maar ik heb echt precies hetzelfde geluid. Wel lijkt het bij jou harder te zijn, maar dat kan ook door de opname komen natuurlijk. Tijdens het rijden hoor ik het net, maar tijdens stilstand in z'n vrij wel zoals je aangeeft.
Ben benieuwd wat je dealer dinsdag zegt, want als het is was @Storkie zegt dan kan ik dus ook een afspraak gaan maken. _O-
 
Bedankt voor de tip @Storkie ik ga het zeker benoemen bij de dealer!
Het filmpje heb ik opgenomen met een koude motor en in een grote parkeergarage, misschien versterkt dat wel het geluid. Het viel mij vandaag op dat het geluid minder hard is met een warme motor @Dennis!
Thanks voor het checken! Ik hou jullie zeker op de hoogte as dinsdag
 
Net ook nog even op gelet. Bij koude motor hoor ik het ook, bij warme motor (bijna) niet. Ik denk dat het niks schokkends is. Is typisch iets wat je alleen hoort als je er op gaat letten 😜
 
Nieuwe spiegels zitten erop, toch nog even laten luisteren naar het geluid.
Volgens de dealer compleet normaal! Wat je hoort is het aangrijpen van de koppelingsveer.
Was al aardig gerust gesteld door jullie berichten maar kan nu zeker weer rustig slapen zoals @Dennis! al zei_O-
 
Nieuwe spiegels zitten erop, toch nog even laten luisteren naar het geluid.
Volgens de dealer compleet normaal! Wat je hoort is het aangrijpen van de koppelingsveer.
Was al aardig gerust gesteld door jullie berichten maar kan nu zeker weer rustig slapen zoals @Dennis! al zei_O-
Nu nog je profiel foto aanpassen met de nieuwe spiegels😜
 
  • Leuk
Waarderingen: C660
Nieuwe spiegels zitten erop, toch nog even laten luisteren naar het geluid.
Volgens de dealer compleet normaal! Wat je hoort is het aangrijpen van de koppelingsveer.
Was al aardig gerust gesteld door jullie berichten maar kan nu zeker weer rustig slapen zoals @Dennis! al zei_O-
Oke goed om te lezen, en slaap lekker!
 
  • Leuk
Waarderingen: C660
Nieuwe spiegels zitten erop, toch nog even laten luisteren naar het geluid.
Volgens de dealer compleet normaal! Wat je hoort is het aangrijpen van de koppelingsveer.
Was al aardig gerust gesteld door jullie berichten maar kan nu zeker weer rustig slapen zoals @Dennis! al zei_O-
Fijn om toch nog even de bevestiging te krijgen dat het normaal is!
Wat zijn de spiegels mooi hè? Ik ben er echt helemaal weg van!!:P

Wel bijzonder trouwens dat jij zo lang op je spiegels moet wachten @No-geranium
 
  • Leuk
Waarderingen: C660
Hai, Ik wil niet vervelend doen maar, in de 1200 km die ik met mijn Trident heb gereden was dit geluid absoluut niet aanwezig!
Maar bij mijn VFR heb ik dit geluid ook gehad, na lang zoeken bleek het de koppelings relais te zijn! ja serieus waar, een relais van een paar euro!
Grote kans dat dit geluid daar vandaan komt, ik herken het uit duizenden...
Ik las al dat je raad gaat vragen bij de dealer, opper eens over dit relais! Misschien zit ik ernaast maar nogmaals het geluid is zo herkenbaar! Succes en houd me(ons) op de hoogte.
Ik begrijp trouwens wel dat je zei dat het geluid bij jou niet aanwezig was hoor! Als ik niet de mogelijkheid had gehad even naar mijn motor te luisteren dan had ik absoluut gezworen dat het geluid bij mij niet aanwezig was..:X Het was me tot nu toe nooit opgevallen!!

Mis je de Trident al?;)
 
Ik begrijp trouwens wel dat je zei dat het geluid bij jou niet aanwezig was hoor! Als ik niet de mogelijkheid had gehad even naar mijn motor te luisteren dan had ik absoluut gezworen dat het geluid bij mij niet aanwezig was..:X Het was me tot nu toe nooit opgevallen!!

Mis je de Trident al?;)
Ik koester een diepe haat tegen bijgeluiden, zowel bij een motor als in mijn auto. Ook een bijgeluid waarvan de dealer zegt dat het de koppelingsveer is blijft een geluid wat je bij andere motoren niet hoort! Dus in mijn optiek zal het bijgeluid moeten verdwijnen!
Maar goed niet iedereen is zoals ik want anders reden we allemaal een Street Twin....;)
De Street Twin heeft nu de eerste 1000 km erop staan, en heeft me de Trident totaal doen vergeten! Neemt niet weg dat ik jullie gewoon blijf volgen want het is uiteraard een geweldige motor ondanks het (bijgeluid)..._O-
 
Gelukkig. Had ook niet anders verwacht! En ik moet zeggen .. koud is ie toch wat rauwer dan wanneer ie op temp is. Kun je ook karakter noemen, anders kun je net zo goed een Japanner kopen 😉
 
Terug
Bovenaan Onderaan