Triumph Trident 2021

Ben vanmorgen bij pagina 1 van deze thread begonnen en zojuist hier geëindigd :-) Ik ga vanmiddag naar Goedhart om eens te kijken naar de trident. Nu rijd ik nog een BMW R1150GS maar ik wil naar een wat kleinere en lichtere fiets. Voor mij is op dit moment de grootste vraag of ik met mijn 1.88m er normaal op kan zitten zonder dat ik na een uurtje kramp krijg etc. Met de GS gewent om hooguit 1 keertje af te stappen op een ritje van een uurtje of 5-6. Nou hoeft dat niet perse minimaal 3 uur rijden te zijn maar een uurtje of 2 moet goed kunnen, anders wordt het een lastig verhaal. Vanmiddag dus voor het eerst meer dan plaatjes kijken :-) Dochterlief gaat mee want die is gek op de Kawa Z125 en wil beginnen met lessen.
 
Ben vanmorgen bij pagina 1 van deze thread begonnen en zojuist hier geëindigd :-) Ik ga vanmiddag naar Goedhart om eens te kijken naar de trident. Nu rijd ik nog een BMW R1150GS maar ik wil naar een wat kleinere en lichtere fiets. Voor mij is op dit moment de grootste vraag of ik met mijn 1.88m er normaal op kan zitten zonder dat ik na een uurtje kramp krijg etc. Met de GS gewent om hooguit 1 keertje af te stappen op een ritje van een uurtje of 5-6. Nou hoeft dat niet perse minimaal 3 uur rijden te zijn maar een uurtje of 2 moet goed kunnen, anders wordt het een lastig verhaal. Vanmiddag dus voor het eerst meer dan plaatjes kijken :-) Dochterlief gaat mee want die is gek op de Kawa Z125 en wil beginnen met lessen.
Leuk dat je de Trident overweegt!!

Met 1.88m. zou je er prima op moeten kunnen zitten! Ik ben maar 2 cm korter en kan er zonder problemen uren op rijden.

Ben benieuwd hoe je het vanmiddag gehad hebt! :t
 
Ja. Ik ben een maatje kleiner met 182cm maar zit er ook prima op. Heel ontspannen zithouding wat mij betreft.

Sowieso n heerlijke machine in t algemeen 👍 wel heel anders dan de GS lijkt me!
 
Qua topsnelheid tot 160kmh gegaan, maar niet lang. Wel een paar keer de rev-limiter tegengekomen bij hard accelereren.

Maar wat is het heeeeeerlijk nu de inrij-periode voorbij is en ik de schakel-indicator lekker uit kan zetten en zonder zorgen naar de 10k toeren kan trekken. Dan komt de Trident echt tot leven!
 
Qua topsnelheid tot 160kmh gegaan, maar niet lang. Wel een paar keer de rev-limiter tegengekomen bij hard accelereren.

Maar wat is het heeeeeerlijk nu de inrij-periode voorbij is en ik de schakel-indicator lekker uit kan zetten en zonder zorgen naar de 10k toeren kan trekken. Dan komt de Trident echt tot leven!
Heb je ook de schakelhulp er op? Dat is ook bruut en terug schakelen tijdens remmen😍(doe ik niet op de dijken😇).
Opschakelen in een bocht is prima toe doen hoor😆.
 
Leuk dat je de Trident overweegt!!

Met 1.88m. zou je er prima op moeten kunnen zitten! Ik ben maar 2 cm korter en kan er zonder problemen uren op rijden.

Ben benieuwd hoe je het vanmiddag gehad hebt! :t
Nou we zijn weer terug. Was lekker rustig dus op ons gemak de hele tent door gestruind. Beneden op een 2018 Yamaha mt-07 gezeten als 1 van de gegadigden al zou het dan een nieuwe van nu moeten worden en uiteraard boven op een nieuwe Trident 660. Wat is dat toch een leuke fiets! Smoeltje hartstikke gaaf. Zat heerlijk! Heb over 1 ding mijn twijfel op de standaard fiets zoals hij er stond. Mijn voet wijst erg naar beneden en het opschakelen was niet erg makkelijk. Ben benieuwd in laarzen hoe het dan is en in hoeverre de schakelpook nog naar beneden kan. Verlaagde voetsteunen is ook nog een optie misschien. De mt-07 zat wat dat betreft beter, vind hem alleen minder mooi. Dat wordt dus 2 proefritten gaan plannen 8-)
 
Ja. Ik ben een maatje kleiner met 182cm maar zit er ook prima op. Heel ontspannen zithouding wat mij betreft.

Sowieso n heerlijke machine in t algemeen 👍 wel heel anders dan de GS lijkt me!
Ja daar gaat een proefrit uit volgen. Wat een gaaf ding,

Zeker erg anders. De GS heeft er 150K op zitten en is 21 jaar oud. Groot en 60 kg zwaarder dan de Trident. Voor de lange ritten waarbij ik de meeste landen van Europa wel heb gezien tot een stuk in Rusland een ideale fiets. Offroad geen probleem en voor de rest gewoon doorrijden. Die lange ritten hoeven niet meer dus op zoek naar kleiner en lichter. Weekendje weg, wellicht straks met mijn dochter en voor de rest lekker een beetje toeren en woon-werk. Allemaal prima te doen met een Trident.
 
Zonder meer een geschikte motor voor dat soort doeleinden! Heb eerder een mt07 gehad dus kan wat dat betreft de vergelijking wel maken. Blijft echter een persoonlijke afweging uiteraard, maar t zijn m.n. door het motorblok toch heel verschillende fietsen ..
 
Zonder meer een geschikte motor voor dat soort doeleinden! Heb eerder een mt07 gehad dus kan wat dat betreft de vergelijking wel maken. Blijft echter een persoonlijke afweging uiteraard, maar t zijn m.n. door het motorblok toch heel verschillende fietsen ..
En waarom heb jij voor de Trident gekozen?
 
Vanwege de verfijnde triple motor en het uiterlijk dat me duidelijk meer aansprak. En ook ivm goede ervaringen met Triumph in verleden! Enige nadeeltje is dat het blok iets minder zuinig is dan de tweecilinder in de mt07.
 
O ja. En het afwerkingsniveau is hoger bij de Trident .. net wat meer oog voor detail.

Maar een slechte keuze kun je zeker niet maken 👍
 
Ach de GS doet rond de 1 op 17 en van Trident lees ik overal tussen de 1 op 20 tot 24. Zal er nooit slechter op worden ;-)
Zojuist het formuliertje voor een proefrit op de trident ingevuld online. Zal binnenkort meer weten !
 
  • Leuk
Waarderingen: D86
Qua looks is het een makkelijke keuze.. maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.
Ik vind de koplamp van de nieuwe MT07 zo ontzettend lelijk.
Na een proefrit op beide was de Trident voor mij meteen perfect, Oke iets rustiger onderin de toeren maar dat vond ik juist wel prettig.
Vind de trident persoonlijk meer stijl hebben maarja ik ben wel bevooroordeeld _O-
 
Ach de GS doet rond de 1 op 17 en van Trident lees ik overal tussen de 1 op 20 tot 24. Zal er nooit slechter op worden ;-)
Zojuist het formuliertje voor een proefrit op de trident ingevuld online. Zal binnenkort meer weten !
Als je 1 op 17 wilt rijden met de Trident moet je wel heel gek doen idd! :P Ik ben ook wel verbaasd trouwens dat het brandstofverbruik bij 'leuk' rijden maar iets hoger is dan anders. Afgelopen dinsdag bijvoorbeeld een rit gedaan over dijkwegen. Flink accelereren, veel remmen en relatief hoge toeren..(Uiteraard op een fatsoenlijke manier;)) maar gewoon 1 op 22,8 gereden.

Of heeft de manier van rijden bij motoren altijd relatief weinig invloed op het brandstofverbruik?:? Heb geen idee, maar bij mijn auto bijvoorbeeld is dat wel anders. Dan kan ik echt wel 4km. per liter besparen door anders te rijden.
 
  • Leuk
Waarderingen: D86
Denk idd minder invloed ivm het gewicht dat een minder grote rol speelt als factor. Auto weegt al gauw 12 a 1300 kg terwijl de Trident ruim onder de 200 blijft steken.

Overigens leuke dubbeltest tussen mt07 en Trident in Moto73. Ze zijn aan elkaar gewaagd maar de 'winnaar' is voor ons geen verrassing 😜
 
Net nog even naar Goedhart gereden. Nog een keertje passen maar nu met motorlaarzen aan. Twijfelen over hoe ver de versnellingspook nog naar beneden kan. Medewerker erbij gehaald en die zei dat hij nog wel een stukje kon zakken. Proefrit kan dus doorgaan. Nu nog beter weer ;-)
 
  • Leuk
Waarderingen: C660
Denk idd minder invloed ivm het gewicht dat een minder grote rol speelt als factor. Auto weegt al gauw 12 a 1300 kg terwijl de Trident ruim onder de 200 blijft steken.

Overigens leuke dubbeltest tussen mt07 en Trident in Moto73. Ze zijn aan elkaar gewaagd maar de 'winnaar' is voor ons geen verrassing 😜
:t
Kan de test helaas niet lezen zonder abonnement! Jammer!

Net nog even naar Goedhart gereden. Nog een keertje passen maar nu met motorlaarzen aan. Twijfelen over hoe ver de versnellingspook nog naar beneden kan. Medewerker erbij gehaald en die zei dat hij nog wel een stukje kon zakken. Proefrit kan dus doorgaan. Nu nog beter weer ;-)
Interessant!! Ik wist helemaal niet dat daar iets aan te verstellen was.. _O-
 
Ik heb dat inderdaad ook geprobeerd omlaag te stellen! De versnellingspook staat voor mij ook gewoon net te hoog met laarzen aan. Het is eigenlijk heel simpel alleen zit bij mij de bovenste bout muur en muur vast.. Terwijl de onderste zo los ging. De onderste moer zit op een omgekeerde schroefdraad dus ik weet zeker dat ik de bovenste moer de goede kant op aan het trekken ben want die zit dus net andersom.. krijg er geen beweging in.
Ben bang dat ik die hele stang afbreek als ik echt kracht ga zetten. Binnenkort nog even langs de dealer dan daar maar vragen.. of heeft iemand
hier nog ideeën?
trident.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ah ik heb niet gekeken of ik hem zo los kon krijgen ;-)
Als hij niet voldoende gesteld kan worden op de stang zou je hem aan de bovenkant misschien ook nog wel een paar tandjes kunnen verdraaien (daar waar hij op de schakel-as zit)
Andere mogelijkheid is om zelf een langere stang ertussen te zetten zodat je weer meer stelruimte krijgt.
Hij staat ook voor mij te hoog. Opschakelen moet ik mijn voet te ver naar boven trekken, daar krijg je vanzelf kramp van.
 
Ik heb dat inderdaad ook geprobeerd omlaag te stellen! De versnellingspook staat voor mij ook gewoon net te hoog met laarzen aan. Het is eigenlijk heel simpel alleen zit bij mij de bovenste bout muur en muur vast.. Terwijl de onderste zo los ging. De onderste moer zit op een omgekeerde schroefdraad dus ik weet zeker dat ik de bovenste moer de goede kant op aan het trekken ben want die zit dus net andersom.. krijg er geen beweging in.
Ben bang dat ik die hele stang afbreek als ik echt kracht ga zetten. Binnenkort nog even langs de dealer dan daar maar vragen.. of heeft iemand
hier nog ideeën?
Bekijk bijlage 1645745
Ik zat net eens even bij mijn Trident te kijken hoe het te verstellen is..gewoon omdat ik benieuwd was.. :) Maar het valt me op dat de schakelpook bij mijn Trident volgens mij lager zit dan bij jou. Ik heb geprobeerd een foto uit ongeveer dezelfde hoek te maken om het te vergelijken.:P
Kan dit met de quickshifter te maken hebben misschien? Ik heb namelijk een week zonder quickshifter gereden en nadat ik de quickshifter had laten monteren vond ik de Trident ineens veel makkelijker schakelen(wanneer ik gewoon de koppeling gebruikte). Ik ben er toen zomaar vanuit gegaan dat dat op de één of andere manier door de quickshifter zou komen, maar wellicht heeft het dus (ook) te maken met dat toen de schakelpook ineens lager zat..
 

Bijlagen

  • 20210619_210434.jpg
    20210619_210434.jpg
    175,3 KB · Weergaven: 19
De mijne staat ook zoals die van Dennis. Was wel n beetje aangepast na t plaatsen vd shift assist want stond eerst ook wat hoger. Was letterlijk binnen een halve minuut bijgesteld door de dealer.
 
Jouwe @Dennis! (en die van D86 dus) staat inderdaad lager. Heb nu vooral met terugschakelen dat ik m’n voet moet optillen om lekker te kunnen schakelen zonder kramp wat @Snarfy ook had. En het opschakelen zou ook soepeler kunnen.
Krijg over een weekje de framesliders, dan maar gelijk even lager laten zetten door de dealer. Bedankt voor voor het checken :}
 
Ja ik laat het bij het proefrijden gelijk lager zetten, anders heeft proefrijden geen zin. Als hij niet lager kan zoals hij nu bij de dealer staat, dan wordt het mijn fiets niet. Na een initieel antwoord op de aanvraag niets meer gehoord van de dealer. Op zich ook niet vreselijk want het weer is toch niet je van het …..
 
  • Leuk
Waarderingen: D86
Terug
Bovenaan Onderaan