Triumph Trident 2021

Weet je zeker dat dit slijtage is. Maw was dit in het begin nog niet ? Misschien is het een beetje het materiaal wat er zo uitziet. De mijne heeft ook 4500km gedraaid en zie niks geks wat op slijtage lijkt. Hooguit dat het materiaal wat open structuur heeft.

Zou t ook wel heel erg snel vinden. Zo'n handvatten moeten toch wel jaren, zo niet een motorleven meekunnen zou je denken. Anders zou ik t zeker even aanhalen binnen de garantie periode !
,
Toevallig heb ik vanochtend toch even een bericht met foto naar de dealer gestuurd. Zat me toch niet lekker namelijk.
Of het er in het begin zat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen, maar ik kan het me niet voorstellen. Ben best wel een zeikerd namelijk, dus dan had ik het gezien moeten hebben denk ik..:P
 
Toevallig heb ik vanochtend toch even een bericht met foto naar de dealer gestuurd. Zat me toch niet lekker namelijk.
Of het er in het begin zat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen, maar ik kan het me niet voorstellen. Ben best wel een zeikerd namelijk, dus dan had ik het gezien moeten hebben denk ik..:P
Oké. Begrijpelijk! Ben benieuwd naar de reactie vd dealer !! Enne je mag best wel n zeikerd zijn, t gaat toch over kostbaar spul tenslotte 😉
 
Iemand anders ook al gezien dat Hyperpro ondertussen schokdempers voor de Trident op de markt heeft?
Zonder en met instelbare ingaande demping. Interessant!!*D Ik zet 'm op mijn verlanglijstje :P

Ben je ook direct van die (naar mijn mening) niet zo mooie chrome schokdemper af.. :X
 
Iemand anders ook al gezien dat Hyperpro ondertussen schokdempers voor de Trident op de markt heeft?
Zonder en met instelbare ingaande demping. Interessant!!*D Ik zet 'm op mijn verlanglijstje :P

Ben je ook direct van die (naar mijn mening) niet zo mooie chrome schokdemper af.. :X
Ik ben over de huidige schokbreker best te spreken en ja mooi?maar ik kan er ook voor die prijs 37x tanken😜zou het echt zo veel verschil uit maken voor €750?
 
Ik ben over de huidige schokbreker best te spreken en ja mooi?maar ik kan er ook voor die prijs 37x tanken😜zou het echt zo veel verschil uit maken voor €750?
Ik kan me zo voorstellen dat het kunnen instellen van de ingaande demping vooral interessant is bij circuitrijden.
Ik verwacht overigens niet dat velen voor dat doel een Trident kopen, dus in de praktijk krijg je met de set van €500 meer voor je geld schat ik in.
Tsja en of het zoveel verschil maakt is een goede vraag. Als ik refereer aan de ervaring die ik met auto's heb zou ik met volle overtuiging 'ja' zeggen(ik laat altijd direct andere schokdempers plaatsen na aanschaf van een auto), maar weet dus niet of dat voor motoren ook zo geldt. Het gaat idd wel om aardig wat tankbeurtjes.:P
 
Ik ben wel benieuwd alvast naar je ervaring 😜 maar zal er zelf niet gauw voor kiezen. Ik vind de wegligging dik in orde, hooguit iets aan de stugge kant, maar dat is een prima 'concessie' voor een super wendbare machine. Het blijft toch een vrij sportieve machine dus dat hoort er een beetje bij. Buiten dat ruil ik meestal om 1 of maximaal 2 jaar de motor weer in en krijg je er denk ik geen extra stuiver voor terug. Is die demper altijd paars of kun je daar nog in kiezen??
 
Zeker interessant maar ook niet iets wat ik ga aanpassen (voorlopig). Ben wel erg benieuwd naar jouw ervaringen mocht je het doen!
Vind de trident ook wel aan de stugge kant maar dat maakt ook dat ie in de bochten zo ontzettend lekker stuurt. Wat @D86 ook zegt.
ik zit nu op +-3000km en wat iemand eerder beschreef dat de vering wat minder stug lijkt sinds de 2000km dat herken ik zeer !
Als ik in het begin over klinkerwegen reed trilde zowat al m’n vullingen eruit, nu is dat een stuk minder! Een van m’n vaste rondjes heeft een stukje klinkerweg en ik kan daar steeds harder overheen rijden :]
 
Zeker interessant maar ook niet iets wat ik ga aanpassen (voorlopig). Ben wel erg benieuwd naar jouw ervaringen mocht je het doen!
Vind de trident ook wel aan de stugge kant maar dat maakt ook dat ie in de bochten zo ontzettend lekker stuurt. Wat @D86 ook zegt.
ik zit nu op +-3000km en wat iemand eerder beschreef dat de vering wat minder stug lijkt sinds de 2000km dat herken ik zeer !
Als ik in het begin over klinkerwegen reed trilde zowat al m’n vullingen eruit, nu is dat een stuk minder! Een van m’n vaste rondjes heeft een stukje klinkerweg en ik kan daar steeds harder overheen rijden
Zeker waar! Hij moest duidelijk even ingereden worden😉 nu doet ie t super. Enig minpuntje van de hele motor vind ik ik het zadel, die ik wel voel na n uurtje. Voor mij geen punt, ik rijd vooral rondjes om de kerk 😜
 
Ik ben wel benieuwd alvast naar je ervaring 😜 maar zal er zelf niet gauw voor kiezen. Ik vind de wegligging dik in orde, hooguit iets aan de stugge kant, maar dat is een prima 'concessie' voor een super wendbare machine. Het blijft toch een vrij sportieve machine dus dat hoort er een beetje bij. Buiten dat ruil ik meestal om 1 of maximaal 2 jaar de motor weer in en krijg je er denk ik geen extra stuiver voor terug. Is die demper altijd paars of kun je daar nog in kiezen??
Denk idd niet dat je veel terugkrijgt van wat je erin stopt.. Maar zoals ik er nu over denk ben ik wel van plan de Trident wat jaren te houden. Haha je kan ook kiezen voor zwart i.p.v. paars! :t

Tot de 'winterstop' rijd ik sowieso nog lekker door een bedenk ik rustig wat in de winter allemaal wil laten doen.
Sowieso moet de bellypan gecoat worden en dan laat ik de schetsplaten ook direct meenemen. Hitteschild bij uitlaatopening wil ik eigenlijk ook matzwart hebben, net als de kettingspanners, stuurklem, tankring en ring om het display.
En ik twijfel nog heel erg of ik dan ook alle grijze 'kappen' matzwart wil hebben..:X
Nog maar even goed over nadenken dus:P

Ik deel je mening over het zadel niet trouwens, heb daar echt geen last.:t
 
Je hebt in elk geval interessante plannen ! Ik dacht dat je de bellypan al zwart had, of was dat iemand anders ? Zag volgens mij ergens op facebook dat bruurs ook wat delen matzwart had gemaakt zoals ook dat uitlaat deel wat je noemt. En zeker als je de motor jaren houdt is het wel leuk om wat meer te personaliseren ja.

Maar ik ben er nog lang nog niet op uitgekeken dus wie weet houd ik deze wel heel wat jaren. Scheelt ook weer in de knip, en een echtelijke ruzie thuis 😜
 
Bellypan is idd al zwart maar de spuiter heeft een foutje gemaakt in de voorbehandeling waardoor het loslaat bij elke steentje wat er tegenaan komt, dus daarom moet het even opnieuw.. ;)

Haha..ik begon thuis ook al over een 2e motor erbij in de toekomst maar daar werd ook niet erg enthousiast op gereageerd._O-
 
Altijd leuk een beetje te dag dromen. Mij lijkt het idd wel leuk om een eenpittertje er naast te hebben. Gewoon om een beetje af te wisselen 😄
 
Zag volgens mij ergens op facebook dat bruurs ook wat delen matzwart had gemaakt zoals ook dat uitlaat deel wat je noemt.
Even opgezocht en dat is inderdaad wat ik voor ogen heb! Dank voor de tip, leuk om te kunnen zien hoe het dan gaat worden ;)
Hebben ze wel leuk gedaan zo met die rode wielen, ondanks dat ik het op de één of andere manier niet helemaal bij het model van de motor vind passen. En de radiatorkappen hadden ze even mee moeten nemen naar mijn mening..dan was 't plaatje compleet geweest:P
 
Contact met de dealer gehad over de handvatten. Geen garantie..maar uiteindelijk puur 'eigen schuld' blijkbaar. Eigenlijk zoals hier al aangegeven is ligt de oorzaak volgende dealer in de manier waarop het handvat vastgehouden wordt. Wellicht te strak en of te veel verplaatsen. Ook werd aangegeven dat het type handschoen nog invloed kan hebben.
Ik heb de Rev'it Chevron 3. De aanwezige polsslider zit op de plek waar het handvat ook slijtage vertoont. Slijtage op het handvat zit bij de opstaande rand aan de buitenkant en aan de binnenkant zoals ik op de foto had gezet. Ook heeft de Chevron 3 de stiksels aan de buitenkant. Dat kan natuurlijk ook voor meer wrijving zorgen kan ik me voorstellen.

Ga voor de zekerheid dus maar even andere handschoenen kopen.. Jammer, maar helaas!
 
Balen Dennis. Maar idd een aannemelijk verhaal dat het aan de handschoenen ligt. Overigens nog nooit bij stilgestaan dit..
 
Zojuist mij iets opgevallen. De kentekenplaathouder is bij de bevestigingspunten een klein beetje ingescheurd door de trillingen. Heb ze aan beide kanten met een tiewrapje voor de zekerheid extra vastgezet. Wellicht voor jullie ook verstandig even te checken voordat dat ding straks met plaat en al verdwenen is 😜
 
Contact met de dealer gehad over de handvatten. Geen garantie..maar uiteindelijk puur 'eigen schuld' blijkbaar. Eigenlijk zoals hier al aangegeven is ligt de oorzaak volgende dealer in de manier waarop het handvat vastgehouden wordt. Wellicht te strak en of te veel verplaatsen. Ook werd aangegeven dat het type handschoen nog invloed kan hebben.
Ik heb de Rev'it Chevron 3. De aanwezige polsslider zit op de plek waar het handvat ook slijtage vertoont. Slijtage op het handvat zit bij de opstaande rand aan de buitenkant en aan de binnenkant zoals ik op de foto had gezet. Ook heeft de Chevron 3 de stiksels aan de buitenkant. Dat kan natuurlijk ook voor meer wrijving zorgen kan ik me voorstellen.

Ga voor de zekerheid dus maar even andere handschoenen kopen.. Jammer, maar helaas!
Of overweeg andere handvatten. Je slijtage zit er al op er zijn best mooie varianten die wat tegen een handschoentje kunnen?

Heb zelf street triple 765 maar las even ervaringen over de trident for fun
 
Zojuist mij iets opgevallen. De kentekenplaathouder is bij de bevestigingspunten een klein beetje ingescheurd door de trillingen. Heb ze aan beide kanten met een tiewrapje voor de zekerheid extra vastgezet. Wellicht voor jullie ook verstandig even te checken voordat dat ding straks met plaat en al verdwenen is 😜
O ik heb al een nieuwe kentekenplaat houder er op gehad ik tikte hem tegen een paaltje en hij brak af.Het geheel is van een hard soort plastic.De volgende keer verzin ik wel iets hiervoor inplaats hem geheel te vervangen.maar ik heb nu een extra boutje onder de kenteken plaat in het spatbord gemaakt. Nu zwabbert hij niet meer. Op de originele manier zit hij alleen aan de boven zijde vast.
 
Even voor de duidelijkheid ik bedoel echt puur het vierkant stuk kunststof waar de kentekenplaat in zit. Of bedoel jij dat ook ?
 
Of overweeg andere handvatten. Je slijtage zit er al op er zijn best mooie varianten die wat tegen een handschoentje kunnen?

Heb zelf street triple 765 maar las even ervaringen over de trident for fun
Een universele set handvatverwarming nemen bedoel je dan? Vind juist de vormgeving van die van Triumph zo mooi :X , met de kabels door het stuur en de stand gewoon afleesbaar op het display van de motor. Dus overstappen naar een andere set is eigenlijk geen optie voor me.. Maar bedankt!:t
 
  • Leuk
Waarderingen: D86
Even voor de duidelijkheid ik bedoel echt puur het vierkant stuk kunststof waar de kentekenplaat in zit. Of bedoel jij dat ook ?
Nee het is een geheel wat vervangen moet worden. De houder aan de zijkant is ook plastic en loopt door naar je kenteken. Ik dacht ook een nieuw stripje wat achter je kenteken zit maar helaas. Nu onder de kentekenplaat een gaatje geboord met een bout en moer vastgezet aan het spatbord. Dan heb je drie punten waarop hij vast zit.
 
  • Leuk
Waarderingen: D86
Een universele set handvatverwarming nemen bedoel je dan? Vind juist de vormgeving van die van Triumph zo mooi :X , met de kabels door het stuur en de stand gewoon afleesbaar op het display van de motor. Dus overstappen naar een andere set is eigenlijk geen optie voor me.. Maar bedankt!:t
Ai had even niet in de gaten dat t om verwarmde units ging. Scuzi
 
Toch nog droog deze avond 😉
IMG_20210705_210503__01.jpg
 
Zojuist mij iets opgevallen. De kentekenplaathouder is bij de bevestigingspunten een klein beetje ingescheurd door de trillingen. Heb ze aan beide kanten met een tiewrapje voor de zekerheid extra vastgezet. Wellicht voor jullie ook verstandig even te checken voordat dat ding straks met plaat en al verdwenen is 😜
Heb direct even gekeken maar hier geen scheuren.. ;)
Moet wel zeggen dat ik de kentekenplaathouder van de dealer heb vervangen door een ander exemplaar welke 1mm dikker bleek te zijn. (Ik wilde van die tekstrand onderaan af dus heb een nieuwe houder gekocht en de tekstrand eraf gehaald.) Maar die ene mm. meer maakt 'm wel aanzienlijk steviger.
Daarnaast heb ik bij het monteren brede ringen gebruikt waardoor de kracht van de bout verdeeld wordt over een groter oppervlakte van de kentekenplaathouder.
 
  • Leuk
Waarderingen: D86
Terug
Bovenaan Onderaan