Triumph Trident 2021

Goeie. Ik denk dat ik dat ook ga doen. Wil best een beetje reclame maken voor mijn dealer maar had ie maar betere kwaliteit houder moeten monteren 😉
 
Goeie. Ik denk dat ik dat ook ga doen. Wil best een beetje reclame maken voor mijn dealer maar had ie maar betere kwaliteit houder moeten monteren 😉
Maar zit de kentekenplaat dan vast met twee of drie bouten?Bij mij zat hij alleen boven met twee bouten vast. En dan had je een soort van scharnierpunt. Vandaar onderin een extra bout.
 
Snap wat je bedoelt. Hij zit idd vast met twee bouten.

Wat mij betreft mag ie best n beetje flapperen, zolang ie maar niet afbreekt of kwijtraakt 😉 voor dit moment zit hij met de tiewraps goed genoeg vast.

Jouw oplossing is wel n goede maar ik heb zelf niet zoveel trek om een gaatje te creëeren in het spatbord..
 
Snap wat je bedoelt. Hij zit idd vast met twee bouten.

Wat mij betreft mag ie best n beetje flapperen, zolang ie maar niet afbreekt of kwijtraakt 😉 voor dit moment zit hij met de tiewraps goed genoeg vast.Het flapperen kan ook in plaats van metaalmoeheid ook plastic moeheid worden😉

Jouw oplossing is wel n goede maar ik heb zelf niet zoveel trek om een gaatje te creëeren in het spatbord..
Ik heb het boutje onder de kentekenplaat gemaakt daar zit een uitsparing in en dan in het spatbord. En ik begrijp dat je geen gat door je kentekenplaat wil maken.
 
Snap wat je bedoelt. Hij zit idd vast met twee bouten.

Wat mij betreft mag ie best n beetje flapperen, zolang ie maar niet afbreekt of kwijtraakt 😉 voor dit moment zit hij met de tiewraps goed genoeg vast.

Jouw oplossing is wel n goede maar ik heb zelf niet zoveel trek om een gaatje te creëeren in het spatbord..
Ik snap het helemaal! Ik durfde ook niet in mijn nieuwe motor te boren dus heb hem ook alleen met de 2 punten bovenaan vastzitten _O- Maar als je de kentekenplaathouder eraf hebt zie je dat het 3e bevestigingspunt gewoon al 'voorgedrukt' is. Er kan dus eigenlijk niets misgaan behalve dat je te diep boort en daarmee je band lek prikt.:P
Ben dan eigenlijk wel weer benieuwd waarom de dealer maar 2 van de 3 bevestigingspunten gebruikt.
 
Heb mijn kentekenplaathouder ook even gecheckt en gelukkig geen scheurtjes.
Bij mij zit ie wel met 3 bouten vast van de dealer uit, 2 boven en 1 onder in het midden.

@D86 Heel gaaf die foto!! Geschoten met je telefoon of met een camera?
 
Heb mijn kentekenplaathouder ook even gecheckt en gelukkig geen scheurtjes.
Bij mij zit ie wel met 3 bouten vast van de dealer uit, 2 boven en 1 onder in het midden.

@D86 Heel gaaf die foto!! Geschoten met je telefoon of met een camera?
Dank je! 'Gewoon' met een telefoon, een OnePlus.
 
  • Leuk
Waarderingen: C660
Heerlijke avondjes om te rijden deze week :]
44811A4B-3FB1-446D-A18A-0E97B500FF7B.jpeg
 
Zojuist mij iets opgevallen. De kentekenplaathouder is bij de bevestigingspunten een klein beetje ingescheurd door de trillingen. Heb ze aan beide kanten met een tiewrapje voor de zekerheid extra vastgezet. Wellicht voor jullie ook verstandig even te checken voordat dat ding straks met plaat en al verdwenen is 😜

Had ik dit bericht maar eerder gelezen! Weekje of wat geleden werd ik gebeld door mijn dealer of ik een rondje was wezen rijden. Ik vond het een rare vraag, maar ja ik was zeker wezen rijden de dag daarvoor.

Blijkt nou dat mijn kentekenplaat op straat was aangetroffen op een dijkweggetje, en dat de vinder uiterst netjes even een mailtje naar mijn motordealer had gestuurd. Ik had zelf niks gemerkt en zelfs niets gezien toen ik de Trident in de parkeergarage heb gezet.

Sommige motordealers gebruiken vrij generieke zwarte kentekenplaathouders die niet standaard op de montagepunten van de trident passen. Hier boren ze dan een gaatje bij zodat het wel past, met het nadeel dat het plastic rondom de bout een stuk smaller en dus breekbaarder wordt.

Inmiddels heb ik een nieuw kentekenplaatje gratis kunnen ophalen bij een lokale motordealer in Nijmegen en ben ik weer gereed om te scheuren. Maar wees dus gewaarschuwd!
 
Zeker waar!! @No-geranium Erg druk op de zaak dus voorlopig ben ik aan avonden gebonden voor een ritje 🤣
@Dennis! Dit is bij Elten, net over de grens. Rij dan langs de Rijn via Spijk over de grens, mooie omgeving om te rijden en lekkere stuurwegen.
 
Had ik dit bericht maar eerder gelezen! Weekje of wat geleden werd ik gebeld door mijn dealer of ik een rondje was wezen rijden. Ik vond het een rare vraag, maar ja ik was zeker wezen rijden de dag daarvoor.

Blijkt nou dat mijn kentekenplaat op straat was aangetroffen op een dijkweggetje, en dat de vinder uiterst netjes even een mailtje naar mijn motordealer had gestuurd. Ik had zelf niks gemerkt en zelfs niets gezien toen ik de Trident in de parkeergarage heb gezet.

Sommige motordealers gebruiken vrij generieke zwarte kentekenplaathouders die niet standaard op de montagepunten van de trident passen. Hier boren ze dan een gaatje bij zodat het wel past, met het nadeel dat het plastic rondom de bout een stuk smaller en dus breekbaarder wordt.

Inmiddels heb ik een nieuw kentekenplaatje gratis kunnen ophalen bij een lokale motordealer in Nijmegen en ben ik weer gereed om te scheuren. Maar wees dus gewaarschuwd!
Ai..geluk dat je je plaat terug hebt! Ik denk dat ik er dan voor de zekerheid toch maar een extra boutje in ga draaien.
Het jammere is alleen dat de kentekenplaat er waarschijnlijk niet uit te halen is zonder dat de kentekenplaathouder kapot gaat(klemmetjes die afbreken) en ik dus weer een nieuwe reclameloze houder moet maken.. :X
 
Heb met de bar end mirrors gemerkt dat 1 van de spiegels vanaf 80 kmh héél erg trilt. Kan er dan niks meer in zien. De rechter voor mij. Ga alles maar is extra aandraaien. Iemand anders dit toevallig ook gehad?
 
Heb met de bar end mirrors gemerkt dat 1 van de spiegels vanaf 80 kmh héél erg trilt. Kan er dan niks meer in zien. De rechter voor mij. Ga alles maar is extra aandraaien. Iemand anders dit toevallig ook gehad?
Nee bij mij geen trillingen op de bar end spiegels
 
Ik heb kort nadat ze waren gemonteerd wel even extra moeten vastdraaien omdat hij makkelijk te verdraaien was. Maar geen trillingen verder. Zitten je afdekdoppen er nog wel in... Heb hier tijdje terug gelezen ( dacht Dennis ) dat hij er eentje was verloren onderweg.
 
Mijn spiegels trillen ook niet!

Ik was de dopjes verloren die in de gaten van de originele spiegelbevestigingspunten zitten. ;) Heeft dus geen invloed op de bar end spiegels als het goed is.:t
 
Vandaag een leuke route met stukken off road gereden. TC werkt goed😜
 

Bijlagen

  • 9491C4E8-D667-4F09-825B-8E9CAC31D61F.jpeg
    9491C4E8-D667-4F09-825B-8E9CAC31D61F.jpeg
    620,1 KB · Weergaven: 31
  • 9367B2B0-6671-4438-80BA-9F6AD43D5A62.jpeg
    9367B2B0-6671-4438-80BA-9F6AD43D5A62.jpeg
    70,1 KB · Weergaven: 33
  • Leuk
Waarderingen: D86
Hoi!

Tijd om mij ook eens voor te stellen hier. Ik lees al maanden mee, maar vanaf vandaag mag ik mij ook officieel Triumph Trident eigenaar noemen! 10 jaar geleden ben ik begonnen met een Honda CB1, in 2013 ben ik over gegaan op een KTM Duke 390. Als de Trident niet gelanceerd zou zijn, zou ik er waarschijnlijk nog even op door hebben gereden, maar bij het zien van de looks van de Trident was ik meteen verkocht. Ook na de proefrit beviel die erg goed. Toen moest ik een aantal maanden wachten op de Trident, maar het was het meer dan waard! Vandaag de eerste 80 km op de teller gezet.

Het onder de 4000 toeren rijden is wel erg wennen, dus ik ben van plan veel te gaan rijden, zodat ik daar snel vanaf ben. Na mijn eerste rit toen ik het contact aan deed schrok ik me rot. Een hard gek gelijk uit het motorblok. Na even googlen kwam ik erachter dat dit vaker voorkomt en normaal zou moeten zijn. Na even spelen met het menu en de bluetooth kit kreeg ik ook een low fuel melding, maar na een paar meter rijden tijdens het 2e ritje liep de brandstof meter gelijk weer op.

Leuk om te lezen dat er al aardig wat Trident rijders zijn. Altijd leuk om ervaringen met elkaar te delen.

Groeten,
Cathelijne
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: C660
Dank je wel! Het is de mat zwarte geworden. Ik had hem nog niet in het echt gezien, maar hij is echt super mooi! Ik heb ook de bar-end spiegels erop laten zetten. Staat erg goed.

Hadden jullie naast de C-sleutel nog andere gereedschap erbij gekregen? Bij mijn KTM zat een setje die ik terug heb gegeven bij inruilen. Bij de Triumph zat bij mijn leen de C-sleutel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan