Triumph Trident 2021

Persoonlijk herken ik het missen van power niet, maar ik ben volgens mij ook best wel een 'rustige rijder'. Mij bevalt hij nog steeds erg goed en ik raak vooral maar niet uitgekeken op het uiterlijk.

In een gekkie bui had ik hem laatst bijna ingeruild voor zo'n mooie rode street triple rs.:X Thuis toch nog even goed over nagedacht en tot de conclusie gekomen dat ik de Trident echt nog niet wil missen en dat ik maar een fractie zal gaan gebruiken van wat een rs te bieden heeft.
Helaas is de prijs er niet naar om hem er gewoon bij te kopen om hem in de woonkamer te zetten.:P
 
Persoonlijk herken ik het missen van power niet, maar ik ben volgens mij ook best wel een 'rustige rijder'. Mij bevalt hij nog steeds erg goed en ik raak vooral maar niet uitgekeken op het uiterlijk.

In een gekkie bui had ik hem laatst bijna ingeruild voor zo'n mooie rode street triple rs.:X Thuis toch nog even goed over nagedacht en tot de conclusie gekomen dat ik de Trident echt nog niet wil missen en dat ik maar een fractie zal gaan gebruiken van wat een rs te bieden heeft.
Helaas is de prijs er niet naar om hem er gewoon bij te kopen om hem in de woonkamer te zetten.:P

Snap ik, de Trident heeft wat mij betreft veel betere looks dan welke motor ook op dit moment. Classic / old school meets de huidige tijd. Ik vind de combinatie gewoon erg goed gelukt en dat af fabriek. Ik snap dat je hem gehouden hebt!
 
Hi allen!

Afgelopen dagen dit topic op mijn gemak door zitten lezen. Zal mij even kort voorstellen, ben Joeri, 38 jaar uit het gezellige west-Brabant. 2 weken geleden mijn 1e motor gekocht bij Roké, een custom Trident 660 in de kleur Nardo Grey met een Baja Orange Big Badge. Kreeg een hele mooie deal, aangezien mijn pa zelf ook een Triumph gekocht had (Rocket 3R), en hij hoeft pas in 2024 opgehaald te worden.

Was na het behalen eind september, gaan proefrijden bij Goedhart met een CF Moto 800NK (rijd echt verschrikkelijk) en een Trident 660, waarbij de laatste ik direct verkocht was. Daardoor ook niet meer verder gekeken naar de andere motoren op mijn shortlist, dit reed zo lekker in laag toerengebied (ben een rustige rijder).

Motorrijden wordt voor mij voornamelijk voor plezier in het weekend een rondje toeren, of op een lekkere zomeravond. Met mijn geringe lengte (1.69m) zat de Trident echt heerlijk bij de proefrit, lekker wendbaar en kan prima aan de grond komen met beide voeten.

5e9d1cb8-2db9-4113-9eb0-6279b9d3d27e.JPG
 
Laatst bewerkt:
Welkom hier @JPM85 en veel plezier met je Trident!! Dat Nardo Grey blijft toch wel echt een mooie kleur! :t
Is dat oranje achter die badge nou gespoten of onderdeel van de sticker?

Verder nog plannen m.b.t. aanpassingen aan de Trident?
 
Welkom hier @JPM85 en veel plezier met je Trident!! Dat Nardo Grey blijft toch wel echt een mooie kleur! :t
Is dat oranje achter die badge nou gespoten of onderdeel van de sticker?

Verder nog plannen m.b.t. aanpassingen aan de Trident?

Dankje!
Het oranje is nog van de originele kleurstelling (Baja Orange). Het Nardo Grey is om de sticker heen gespoten, en hierna is er een blanke laklaag over de hele kuip gedaan zodat het 1 geheel is. Zal als ik de motor heb ontvangen, wat betere foto’s maken ervan.

Verder geen plannen met de motor, behalve lekker rijden.

Veel plezier met de Trident! @JPM85

(Ik werk in Roosendaal dus wellicht zie ik je wel een keer voorbij toeren!)
Dankjewel! Zal mijn ogen open houden
 
Dankje!
Het oranje is nog van de originele kleurstelling (Baja Orange). Het Nardo Grey is om de sticker heen gespoten, en hierna is er een blanke laklaag over de hele kuip gedaan zodat het 1 geheel is. Zal als ik de motor heb ontvangen, wat betere foto’s maken ervan.

Verder geen plannen met de motor, behalve lekker rijden.
Aha..op die manier. Mooi gedaan! Had niet verwacht dat dat originele matte oranje met een glanzende laklaag erop gewoon zo diep glanzend kan worden. :t
 
Motor afgelopen week opgehaald en komende weken kan hij lekker warm naast de andere motoren in de kelder wachten tot het mooie weer gaat beginnen.
Ergens had ik nog de hoop dat het weer begin januari het toe had gelaten om hem naar huis te rijden, maar met pekel en vies weer toch maar in de kar gezet.

IMG_1057.jpeg

IMG_1059.jpeg
 
Motor afgelopen week opgehaald en komende weken kan hij lekker warm naast de andere motoren in de kelder wachten tot het mooie weer gaat beginnen.
Ergens had ik nog de hoop dat het weer begin januari het toe had gelaten om hem naar huis te rijden, maar met pekel en vies weer toch maar in de kar gezet.

Bekijk bijlage 1966927
Bekijk bijlage 1966929
Dat mooie weer mag wat mij betreft snel komen!
 
Klein ritje gemaakt nu met deze mods:

- Mivv uitlaat
- K&N luchtfilter

Op dit korte stuk kan ik zeggen: geluid is stukken beter, mooie roffel bij terugschakelen. Daarnaast rijdt het ook veel beter en soepeler. Heel blij mee!
 

Bijlagen

  • 102B95D1-7ABB-4EFD-BE05-50DBA3491817.jpeg
    102B95D1-7ABB-4EFD-BE05-50DBA3491817.jpeg
    582,5 KB · Weergaven: 0
  • CC94BA4B-DE42-4FA4-A014-30CDB994B1E7.jpeg
    CC94BA4B-DE42-4FA4-A014-30CDB994B1E7.jpeg
    530,4 KB · Weergaven: 0
  • 3F5258A1-E69B-4D10-A3C6-8CD08D9838BD.jpeg
    3F5258A1-E69B-4D10-A3C6-8CD08D9838BD.jpeg
    491,4 KB · Weergaven: 0
@jeroenveekay ziet er strak uit. Filmpje graag!
Zelf gemonteerd of laten doen?
Best wel heftig geluid, wereld van verschil met de oude pijp. Moeilijk te vangen op video en wilde buren ook niet gelijk boos maken 😬 heb het geprobeerd.

Hij is luider dan ik dacht, heel vet bij terugschakelen dan zit er vaak echt zo’n roffel in. En opschakelen icm quickshifter is ook heerlijk.

Qua rijden trekt hij nu lekker door, waar hij hiervoor nog wel inhield voor m’n gevoel.

Ter referentie de oude erbij, maar komt dus beiden niet tot z’n recht in video. Daarbij geen zin om flink te revven op de oprit in onze wijk 🫣

Linkje waar ik hem gehaald heb: MIVV Volledig systeem bestellen

Heb hem laten installeren door Bruurs, net als de KN filter.
 

Bijlagen

  • IMG_7643.MOV
    26,9 MB
  • IMG_7645.MOV
    30,6 MB
  • IMG_7644.MOV
    87,6 MB
Tis op de videos wel duidelijk hoorbaar dat er een aanzienlijk verschil is m.b.t. de originele uitlaat @jeroenveekay ! ;)
Heb je de katalysator er ook bij? Ik lees op de site waar je hem gekocht hebt dat hij alleen is goedgekeurd met de katalysator erbij.
 
Tis op de videos wel duidelijk hoorbaar dat er een aanzienlijk verschil is m.b.t. de originele uitlaat @jeroenveekay ! ;)
Heb je de katalysator er ook bij? Ik lees op de site waar je hem gekocht hebt dat hij alleen is goedgekeurd met de katalysator erbij.
Dat ligt iets genuanceerder, hij heeft sowieso een e-keur. Hij is alleen euro 5 gekeurd met cat. maar euro 5 is nog niet verplicht voor motoren, want er is nog geen APK.. dus ik heb gekozen voor geen cat... Enige waar ik tegen aan zou kunnen lopen is DB.. maar heb wel dat e-keur certificaat bij me, hoop dat dat dan soelaas biedt. Wie weet zet ik de cat er later nog tussen overigens..
 
Tis op de videos wel duidelijk hoorbaar dat er een aanzienlijk verschil is m.b.t. de originele uitlaat @jeroenveekay ! ;)
Heb je de katalysator er ook bij? Ik lees op de site waar je hem gekocht hebt dat hij alleen is goedgekeurd met de katalysator erbij.
Waar heb jij overigens de onderdelen op jouw motor laten poeder coaten? Was het lastig om te demonteren? Ziet er wel heel vet uit. Geen last van stepjes die afbladderen?
 
Toch al duidelijk te horen zo het verschil! Heel vet. Ik vind het stock geluid ook al best prima maar twijfel al langer over een uitlaat.
Denk dat het hele E-keur verhaal ook niet zo schokkend is, meer de herrie… zeker als je ook richting Duitsland gaat.Waarschijnlijk zou een cat ertussen het geluid weer enorm dempen
 
Waar heb jij overigens de onderdelen op jouw motor laten poeder coaten? Was het lastig om te demonteren? Ziet er wel heel vet uit. Geen last van stepjes die afbladderen?
Heb het laten doen bij een coater in Nijverdal! Weet niet of ik hier, volgens de forum-regels, namen mag noemen maar als je er belang bij hebt kan ik dit via PB wel delen. Erg kundige coater!

Demonteren was echt heel goed te doen, spreekt eigenlijk allemaal voor zich als je eraan begint :t De stepjes heb ik niet laten coaten, ik heb verstelbare TEC voetsteunen. Deze zijn zwart geanodiseerd en vertonen tot nu toe nog geen enkele slijtage. Ik weet niet of ze ondertussen al ergens in Nederland te krijgen zijn, maar houdt er anders rekening mee dat er een rekening(BTW en inklaringskosten) achteraan komt zodra ze in Nederland aankomen.;)
 
Toch al duidelijk te horen zo het verschil! Heel vet. Ik vind het stock geluid ook al best prima maar twijfel al langer over een uitlaat.
Denk dat het hele E-keur verhaal ook niet zo schokkend is, meer de herrie… zeker als je ook richting Duitsland gaat.Waarschijnlijk zou een cat ertussen het geluid weer enorm dempen
Ja misschien dat ik de cat er wel tussen laat zetten, ik vind hem erg luid nu. Ondanks dat ik het geluid mooi vind, is het misschien net even too much..
 
  • Leuk
Waarderingen: C660
De leverancier van de uitlaat geeft aan:

"Het monteren van de optionele katalysator module zal je ongeveer 15% geluidsreductie op kunnen leveren dus met zekerheid in overweging te nemen om deze aan te schaffen."

Ik denk dat ik die er nog tussen ga zetten, want ik vind het nu naar mijn zin te luid.

Verder binnenkort naar de poedercoater, wat dingen zwart maken 8-) geïnspireerd door @Dennis!
 

Bijlagen

  • IMG_7662.JPG
    IMG_7662.JPG
    608,8 KB · Weergaven: 0
  • IMG_7663.JPG
    IMG_7663.JPG
    559,4 KB · Weergaven: 0
  • IMG_7664.JPG
    IMG_7664.JPG
    576,3 KB · Weergaven: 0
Terug
Bovenaan Onderaan