Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Trudy renovatie (VS750)

Nou de gespoten spullen liggen door het hele huis te drogen gezien het in de garage te koud is. Mede daarom ook maar even de kabelboom uitgeplozen binnen op de keukentafel.


Gelukkig zitten alle merk plakkertjes nog te plak.




Heb deze vraag volgens mij al eens eerder gesteld, maar is er een manier om een gedemonteerde spanningsregelaar / omvormer door te meten..!?

.
 
De enige mogelijkheid is om er spanning op te zetten door de motor te starten, en dan meten wat hij doorgeeft...
 
Gezien ik bezig ben met de VS700 weinig tijd voor de VS750, ware het niet dat er bij de VS700 aardig wat risers waren bijgeleverd. Waaronder een setje hogere pull-back risers, helaas met diepe schuur krassen. Maar wel met een aardig dikke laag chroom waardoor ik deze netjes kon polijsten. Deze zijn nu klaar om komende week op de VS750 te monteren. Blij want was toch wel wat krap met dat rechte stuur op de originele risers t.o.v. de tank.

 
Al wel een knoop doorgehakt, laat de blokdeksels opnieuw verchromen in plaats zelf polijsten. Reden omdat dit toch beter bij de cilinder kapjes staat en omdat ik straks moeilijk bij de onderkant van de deksels kan om het gepolijste (kwetsbare) deel bij te houden.







En neen niet via bol.com
 
Ik heb enkele prijzen opgevraagd (o.a. MP aanbieders) en dan zit je tussen de 250 en 350 euro per deksel, heb je ook bijna een nieuw deksel voor. Maar Galvame doet het voor een 100 a 120 euro per deksel dus dat scheelt nogal.
 
Vanmiddag maar weer eens bezig geweest met de VS750, zowaar weer wat motivatie nu ik de knoop van de deksels heb doorgehakt. Hogere risers, carbs en startmotor gemonteerd.









 
In het kader van het minimaliseren van het chroom, vooral op moeilijk bereikbare plaatsen, het volgende maar ff inventief opgelost met een metertje stoomslang.













Zo daar hoef ik niet meer tussen te prutsen met chroompoets.
 
Toch weer een change of heart en weer terug naar het originele mat idee... en zo gedacht zo gedaan..
Voordeel, er zitten nu onderhand genoeg lagen lak op..




Tevens de binnenkant van de spatborden even met hammerite behandeld.




Volgende week komen de opnieuw verchroomde blokdeksels en als ik die gemonteerd heb ga ik deze en de 700 synchroon opbouwen omdat ze dan op hoofdlijnen even ver in elkaar zitten. Dus dan veel fotos in beide topics.
 
Laatst bewerkt:
Nou wat langer dan verwacht (10 weken inplaats van 6) de deksels retour van Galvame. Maar het was het wachten waard.. :D



 
Eigenlijk wel Doggy... is een zeldzaamheid... Intruder blokdelen met onaangetast chroom..
 
Wegens het uitbouwen van mijn garage helaas weinig tijd gehad voor de beide Trudy projecten. Maar gezien deze op een paar dingen na klaar is en met de winter voor de deur ga ik er weer vol voor. Zo staat ze er overigens nu bij.





 
Thanks Doggy..

Vanavond even de blokdeksels gemonteerd.






Op deze zijde komt de grote S van Suzuki, simpelweg omdat alle merk logo's verdwenen zijn en ik het toch nog ergens wil laten terugkomen.

 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag even de dynamo, voetsteps en het laatste deksel, wat ik nog opnieuw had laten verchromen, teruggeplaatst. Tevens de waterpomp en koppelingscilinder gereviseerd, die daarachter schuil gaan, maar hier helaas geen fotos van.







 
Gezien de verkoop van de pekel & poedercoat VSjes binnenkort gaat leiden tot de aanschaf van een VS1400, welke dan vooral dienst gaat doen als tourmonster voor de lange afstanden met veel bagage en af en toe een bijrijder, besloten om van deze VS750 toch een éénzitter te gaan maken.


Dit kunststof spatbordje had ik nog liggen.





Had liever een metalen spatbord gehad maar deze is zo wel makkelijk te zagen en te vormen met behulp van een decoupeerzaag en verfbrander.









Genoeg ruimte om met de achterbrug mee te scharnieren.







Had nog een bagagedrager liggen, ooit gekocht voor een fiets die inmiddels al gejat is.







Nu wil ik het spatbord nog vastzetten op de achterbrug. Hamvraag is of deze massief of hol is, iemand die daar ervaring mee heeft? Draait er natuurlijk om of er genoeg vlees is om draad in te tappen.

 
Laatst bewerkt: