Truusjetrap wil ook een span aanbouwen.

Klopt, de mooiste tijd van het jaar.
20220322_183511.jpg
20220325_160254.jpg
Ploegen en zaaien
 
Daarmee kan je ondiep ploegen zodat je het bodemleven minder verstoord en je houd de meststoffen boven in de grond. Dan kan de plant er makkelijker bij.
Vroeger was het met ploegen van hoe dieper hoe beter.
Verbetering van de structuur tot een halve meter diep.
Maar wat jij zegt lijkt me inderdaad logischer
 
Je moet ook bovenverdieping rijden. Dan rijd je de onderkant van de voor ook niet dicht. Zodoende kan veel regenwater makkelijker in de bodem zakken.
 
ik vermoed dat de strokenristers moeten zorgen voor vermindering van de benodigde trekkracht en dus minder brandstof.

Op de foto is het niet zo goed te zien, maar de risters zijn ook veel kleiner dan bij een standaard ploeg.
Er zijn ook ecoploegen met dicht rister. Strokenrister heb je op bepaalde grondsoorten nodig tegen aankoeken.
 
Mag ik hier misschien inbreken? Hebben we het direct weer over zijspannen. :+Ik heb plannen om aan mijn honda dream uit 1961 een span te hangen. Weten jullie hier mischien een adres in de randstad die mijn daar bij kan helpen? Ik denk dan aan een klein motorzaakje Met als specialiteit zijspannen? Alvast bedank voor het meedenken.
 
De vraag lijkt simpel maar ik denk dat je beter een apart topic kan openen. Dit kan een enorme discussie opleveren.
Ik zeg, doe het niet, zonde van de Dream.
Plaatstalen frame, geen onderframe, dat wordt snel boren of lassen. Ik zou kiezen voor een MZ bakje met driepunts aansluiting en dan naar de NSU Max kijken hoe je het er aan kunt hangen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan