Truusjetrap wil ook een span aanbouwen.

En een originele moer met daarop een stukje dikwandige buis gelast?
20220222_191345.jpg
Zoiets
 
Ik zou dat korte stukje vierkant even dichtlassen aan de uiteinden, dan is het lateraal sterk, nu is het net zo sterk als 2 stripjes van 2 mm dik.
 
Ik zou dat korte stukje vierkant even dichtlassen aan de uiteinden, dan is het lateraal sterk, nu is het net zo sterk als 2 stripjes van 2 mm dik.
Dat ko.t ook nog, ik moet nog meer aflossen. Kwam wat tussen gisteravond.
 
Wat is dat, stress ?
Voor als je het wil weten,

Stress betekent niets anders dan spanning of druk. Stress is niet per definitie ongezond. Je hebt een bepaalde mate van stress nodig om goed te kunnen functioneren. 😎 (dat is goed!)


Maaaar... is ook ongezonde stress (daar moet je van wegblijven)

Als de stress lang duurt, is er meer tijd nodig om te herstellen. Ditzelfde geldt voor een hevige stressreactie: hoe heviger de reactie, hoe meer tijd je nodig hebt voor herstel. Ook als er veel momenten van stress zijn, is er te weinig tijd om tussendoor te herstellen. Kortom: als stress te lang aanhoudt, te vaak voorkomt en/of te groot is, is er onvoldoende gelegenheid om tussentijds te herstellen. Dan is er sprake van ongezonde stress.
 
Voor als je het wil weten,

Stress betekent niets anders dan spanning of druk. Stress is niet per definitie ongezond. Je hebt een bepaalde mate van stress nodig om goed te kunnen functioneren. 😎 (dat is goed!)


Maaaar... is ook ongezonde stress (daar moet je van wegblijven)

Als de stress lang duurt, is er meer tijd nodig om te herstellen. Ditzelfde geldt voor een hevige stressreactie: hoe heviger de reactie, hoe meer tijd je nodig hebt voor herstel. Ook als er veel momenten van stress zijn, is er te weinig tijd om tussendoor te herstellen. Kortom: als stress te lang aanhoudt, te vaak voorkomt en/of te groot is, is er onvoldoende gelegenheid om tussentijds te herstellen. Dan is er sprake van ongezonde stress.
Ik had t niet beter kunnen zeggen.
 
Nu voor nog, eerst schoorstang aanbrengen. Dan kan de zijstandaard eraf. En heb ik weer ruimte.
 
20220301_194653.jpg
20220301_194643.jpg
Zou dat goed gaan? Die schoorstang zo schuin. Komt wel op een stevig deel van het frame.
 
toch daar maar een dwarsverbinding maken tussen de twee framebuizen.
en een stuk naar voor ,net achter het filterhuis.
 
Dan durf ik het wel aan. Ik heb minder vertrouwen in de langsliggers van het subframe dan de dwarsverbinding.
 
Als ik de schoorstangen ertussen heb kan de jiffy eraf. Dan kan op die plaats onder het blok door nog een verbinding gemaakt worden. Achter de uitlaatbochten wil ik nog een verbinding van de 2 framebuizen maken en voor aan de langsligger monteren.
 
Je kan nu ook even de schoorstang met een plankje en een dikke tyrap vastzetten. Als je niet aan de motor gaat hangen kan je in ieder geval verder bouwen
 
Bekijk bijlage 1733127Bekijk bijlage 1733128Zou dat goed gaan? Die schoorstang zo schuin. Komt wel op een stevig deel van het frame.
Ik heb meer een niet zo goed gevoel over het feit dat de onderste twee bevestigingspunten best wel dicht op elkaar zitten (dat had ik nog niet zo goed gezien)

Maar dat is verder niet onderbouwd op 1 of andere technische wijze ofzo, wellicht dat de echte bouwers hier daar een mening over hebben?
 
Als je de onderste kogels verder uit elkaar brengt hebben ze weer geen ondersteuning aan de achterkant. Dan heb je een buigzaam subframe. Nee, ik zie geen bezwaar in de afstand. Bij vrijwel elk zijspan zit er een kogel in de buurt van het draaipunt van de achterbrug en eentje voor het motorblok.
 
Als je de onderste kogels verder uit elkaar brengt hebben ze weer geen ondersteuning aan de achterkant. Dan heb je een buigzaam subframe. Nee, ik zie geen bezwaar in de afstand. Bij vrijwel elk zijspan zit er een kogel in de buurt van het draaipunt van de achterbrug en eentje voor het motorblok.
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar ik bedoel niet de kogels, maar de onderste twee aanhechtingspunten van het subframe op het frame van de motor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan