Trying to create my ultimate toy

brommer al klaar??
🤔
Nope 😬 Helaas eind augustus een gecompliceerd knieletsel opgelopen waarvan de revalidatie wel heel erg lang duurt. Veel kan ik nog niet doen. Hopelijk kan ik over een paar weken terug zonder krukken wandelen. Dan komt er ongetwijfeld terug wat vaart in dit project.
Ik heb intussen wel een ander freesbankje gekocht in afwachting tot ik onderdelen voor mijn grote freesbank vind of kan (laten) maken. Mijn andere minifreesbank was toch wat te beperkt en niet nauwkeurig genoeg. Een nagenoeg nieuw Emco FB2 toestel gekocht. Tot dusver een paar uurtjes achter zitten prullen en heel tevreden van.

IMG_20191121_215302.jpg


Dus toch maar zelf begonnen aan de achteras houders van de achterbrug.

IMG_20190916_115647.jpg


IMG_20191124_185547.jpg


Vanaf de kerstvakantie meer updates. Nu ligt de focus op knieoefeningen / de boel terug flexibel proberen te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Zeg Anton wat doe je nu met dat 4 takt project dat vond Ik ook Super gaaf gebouwd .
 
Gaaf filmpje! Beetje overkill qua details voor het blok denk ik, maar het wordt hierdoor wel echt een zeer gaaf model! Respect!
Overkill... Tja, I know 😁 ik kan mij altijd moeilijk inhouden eens ik aan een motorblok aan het tekenen ben.
Vandaag nieuwe reed valve gaan ophalen. De originele stonden een beetje open en inlaatrubber was gescheurd.
IMG_20200104_121716.jpg

De achteras houders zijn ook bijna klaar.
Staal voor een nieuwe mal voor de achterbrug heb ik deze morgen opgehaald.
 
als je dan toch voor de "ultimate" gaat , ga dan voor een recht aanzuigstuk voor de carbu. weer wat extra vermogen ;-)
 
als je dan toch voor de "ultimate" gaat , ga dan voor een recht aanzuigstuk voor de carbu. weer wat extra vermogen ;-)
Het yz250 blok zal in zijn standaardvorm al meer dan potent zijn in dit rijwielgedeelte. Zeker op kartcircuits. Die hard bloktuning staat dus niet direct op het programma. Misschien wel bij de nieuwe standaard krukas, de balancering optimaliseren als de trillingen uit de hand lopen.
De carbu zit ook redelijk dicht bij de achterveer. Vind het dan ook niet erg dat het ding wat naar links wijst. Airbox wordt sowieso nog een uitdaging.
 
Grootste gedeelte van mijn vrije tijd is afgelopen maanden in knie revalidatie gekropen. Enkel de mal voor de achterbrug afgewerkt in die periode. UPN profiel is vanonder dichtgelast voor extra stijfheid. Daarna is het profiel gevlakt. Steunen zijn er op gebout, zodat de mal ook nog voor andere doeleinden gebruikt kan worden.
IMG_20200320_090529.jpg

Kruistafel gebruikt als lasmal
IMG_20200229_003550.jpg

IMG_20200320_101430.jpg

Swingarm_drw.jpg

Dag 2 in mijn isolement. En dat duurt nog minstens tot 5 april (gok dat er nog wel wat weken bij komen). Eindelijk tijd om hieraan wat door te werken dus.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan