TeamHeronSuzuki
Two Stroke or No Stroke
- 2 okt 2006
- 38.351
- 20.009
Het ziet er inderdaad wel uit als een monster van een expansie!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat heb ik volledig ingeveerd gecontroleerd. En het komt wel goed zo. Maar dat punt is nu inderdaad het meest kritische. Ik was sowieso wel van plan die bocht minder scherp te maken en meer naar het center te trekken. Aangezien er naar de uithaling in de achterbrug nu nog meer dan voldoende ruimte is. Er is nog wat fine-tuning nodig aan het ontwerp zoals ik al zei .ook gecontroleerd of je daarmee nog plat genoeg kan in de bochten ?
vooral die laatste bocht naar rechts aan de linkerkant lijkt problematisch en zou ruw geschat gemakkelijk 2cm hoger kunnen, tot vlak onder het frame.
Die had ik al gezien, jaNog eentje maar dan met een KTM blok
Salt Motorcycle Company is Building Two Stroke Road Bikes in Australia
thekneeslider.com
Daarom heb ik hem hier ook even geplaatst, misschien helpt het bij het maken van de uitlaat.Die had ik al gezien, ja
Is eigenlijk een 300 EXC die omgebouwd is naar café racer. Was mij al opgevallen dat die een leuke uitlaat heeft
Wordt inderdaad niet vol met klei gemodelleerd. Ik heb een centrale houten rib op de bodemplaat geschroefd. De zijkanten zijn met pur opgespoten. Die moet ik nog ruw in vorm snijden. Dit ga ik dan intapen. Op dit geheel wordt de klei aangebracht. Zo moet ik inderdaad maar een dunne laag aanbrengen.Super tof!
Je zou eventueel ook een blok piepschuim kunnen gebruiken, makkelijk te snijden en te bewerken, met de klei kan je dan het fijne werk doen op het piepschuim.
Daar moeten uiteraard nog wat kilo's klei tegenaan geplakt worden. Gaat sowieso een stuk naar het frame gewerkt worden (en vooraan waarschijnlijk over het frame).A. Daar gaat niet veel in.
B. Kan je je daartegen wel schrap zetten voor het remmen?
De klei die ik ga gebruiken bevat was. Is niet waterhoudend en kan dus niet uitdrogen. De pur wordt met gladde tape ingetaped. Zodat de klei ook relatief goed lost als ik die wil hergebruiken. Aan kaarsenvet gaat ie teveel blijven kleven en is het moeilijker te hergebruiken zonder vervuiling.Kaarsvet misschien een alternatief om op te modelleren. Glad, stevig en uit te spoelen met heet water.
Het is een cross blok. Gewoon 5 versnellingen dus. Verhoudingen zijn niet ideaal voor op circuit. Maar voor een outdoor kart circuit komt dat dik in orde. Op kleinere circuits gelijk Croix en Ternois en Mettet waar ik ook wil gaan rijden, zal ik met de eindoverbrenging moeten spelen. Grootste verhouding die ik nu heb is 17T voor, 35T achter. Dan heb je een gigantisch lange eerste versnelling, maar dat boeit niet zoveel. Heb het ooit berekend. Dacht dat de top met die verhouding ergens rond de 180 ligt of iets er boven. Hoeft niet meer te zijn. Toch niet van plan om op circuits te gaan rijden met lange rechte stukken.Met betrekking tot je blok, is het een crossblok of enduro? Dit met het oog op het aantal versnellingen en overbrengverhoudingen?