Tuono Bastards Deel 21

Hallo allemaal,

Ik lees hier al een tijdje mee om kennis op te doen voordat ik een Tuono ging kopen. En ik heb veel aan die info gehad!

Maar het is gisteren gelukt. Een 2013 Tuono v4 met 9k op de klok van de eerste eigenaar. De rit naar huis van ruim een uur, ben ik bijna bevroren door de regen en kou maar die lach was niet van mijn gezicht te krijgen.

Vandaag even de boel goed poetsen en wassen. En wat puntjes naar eigen hand zetten.
Mooie fiets! Dat V4 blok blijft inderdaad voor een lach zorgen!
 
Heren,
Heb van de week een healtech quickshifter overgenomen echter blijkt toch niet de juiste aansluitkabel erbij te zitten. Heeft iemand toevallig zo een kabeltje liggen of weet waar ik deze los kan krijgen ?
Gaat om een Tuono 2007 welke de iQSE-1 icm QSA-P1A (2004-2011) volgens de site van Healtech.

Alvast bedankt
 
Heren,
Heb van de week een healtech quickshifter overgenomen echter blijkt toch niet de juiste aansluitkabel erbij te zitten. Heeft iemand toevallig zo een kabeltje liggen of weet waar ik deze los kan krijgen ?
Gaat om een Tuono 2007 welke de iQSE-1 icm QSA-P1A (2004-2011) volgens de site van Healtech.

Alvast bedankt
Bij mPartz zijn die los te krijgen, even een mailtje sturen.
 
Afgelopen vrijdag de Tuono opgehaald. Wow, wat rijdt dat ding lekker. Zithouding is prima. Iets lager dan de RSV4. Helemaal blij!
Ik stal de Tuono in de schuur mbo een motorlift. Nu kon ik op de RSV4 de spiegels inklappen, handig voor de beperkte ruimte. Weet iemand of er goede vouwbare spiegels zijn voor de Tuono? Het lijkt alsof veel Rizoma spiegels dat kunnen (lijkt op de afbeeldingen) maar op de site wordt het niet genoemd. Iemand een tip?
 
Afgelopen vrijdag de Tuono opgehaald. Wow, wat rijdt dat ding lekker. Zithouding is prima. Iets lager dan de RSV4. Helemaal blij!
Ik stal de Tuono in de schuur mbo een motorlift. Nu kon ik op de RSV4 de spiegels inklappen, handig voor de beperkte ruimte. Weet iemand of er goede vouwbare spiegels zijn voor de Tuono? Het lijkt alsof veel Rizoma spiegels dat kunnen (lijkt op de afbeeldingen) maar op de site wordt het niet genoemd. Iemand een tip?
Ik heb deze op mijn huidige tuono,en gaan ook weer op de nieuwe, goed in te klappen , prima zicht kijkt nooit tegen je schouders.

Rizoma bar end spiegel "Spy-Arm" rd. 94,5mm​

 
Ik heb deze op mijn huidige tuono,en gaan ook weer op de nieuwe, goed in te klappen , prima zicht kijkt nooit tegen je schouders.

Rizoma bar end spiegel "Spy-Arm" rd. 94,5mm​

Dank!
Jij gaat zaterdag naar NIWA? Misschien zien we elkaar nog. Ik ga zaterdag die kant op.Mijn motorlampje blijft branden. Even uit laten lezen.
 
Haha, gelijk heb je! Veel plezier!
Tuono opgehaald en uiteraard direct gedoopt , bak hemelwater op mijn nek maar dat mocht de pret niet drukken , gelijk weer wat te poetsen ! ook direct de rizoma spiegels er weer op zie foto's , jou probleem opgelost met het storingslampje ?
 

Bijlagen

  • IMG_20210515_150633_resized_20210515_035041348.jpg
    IMG_20210515_150633_resized_20210515_035041348.jpg
    277,7 KB · Weergaven: 69
  • IMG_20210515_150826_resized_20210515_035041846.jpg
    IMG_20210515_150826_resized_20210515_035041846.jpg
    215,3 KB · Weergaven: 70
Tuono opgehaald en uiteraard direct gedoopt , bak hemelwater op mijn nek maar dat mocht de pret niet drukken , gelijk weer wat te poetsen ! ook direct de rizoma spiegels er weer op zie foto's , jou probleem opgelost met het storingslampje ?
Mooi ding he? :)
Na ook een bak water hebben ze een nieuwe mapping geladen. Probleem opgelost. Kort rondje Noord-Holland gedaan. Was weer genieten!
 
Hallo allemaal! Afgelopen weekend proefgereden op de nieuwe Speed Triple, S1000R en Tuono V4 Factory. Heb momenteel de vorige S1000R.

De Tuono staat bij mij bovenaan het lijstje en ik ben dan ook aan het orienteren. Nu lijkt het zo dat veel verzekeraars voor een motor met een cataloguswaarde van 20k + de woonplaats (Utrecht in mijn geval) een SCM gekeurd track & trace/voertuigvolgsysteem verplichten.

Ik heb ook verzekeraars gevonden die dat niet vereisen, maar die vragen dan bijvoorbeeld 3x of 4x de premie van degene die dat wel doen.

Mijn vraag:
- Zijn er mensen met de nieuwe Tuono of het voorgaande model die hier een SCM gekeurd voertuigvolgsysteem in hebben geplaatst?
- Zo ja, welke, waar vandaan en wat waren de kosten?

Met de verschafte duidelijkheid kan ik hopelijk gauw een keer officieel mijn introductie in dit topic doen ;-)
 
Hallo allemaal! Afgelopen weekend proefgereden op de nieuwe Speed Triple, S1000R en Tuono V4 Factory. Heb momenteel de vorige S1000R.

De Tuono staat bij mij bovenaan het lijstje en ik ben dan ook aan het orienteren. Nu lijkt het zo dat veel verzekeraars voor een motor met een cataloguswaarde van 20k + de woonplaats (Utrecht in mijn geval) een SCM gekeurd track & trace/voertuigvolgsysteem verplichten.

Ik heb ook verzekeraars gevonden die dat niet vereisen, maar die vragen dan bijvoorbeeld 3x of 4x de premie van degene die dat wel doen.

Mijn vraag:
- Zijn er mensen met de nieuwe Tuono of het voorgaande model die hier een SCM gekeurd voertuigvolgsysteem in hebben geplaatst?
- Zo ja, welke, waar vandaan en wat waren de kosten?

Met de verschafte duidelijkheid kan ik hopelijk gauw een keer officieel mijn introductie in dit topic doen ;-)
Kijk eens bij Veldhuis verzekeringen
 
Hallo allemaal! Afgelopen weekend proefgereden op de nieuwe Speed Triple, S1000R en Tuono V4 Factory. Heb momenteel de vorige S1000R.

De Tuono staat bij mij bovenaan het lijstje en ik ben dan ook aan het orienteren. Nu lijkt het zo dat veel verzekeraars voor een motor met een cataloguswaarde van 20k + de woonplaats (Utrecht in mijn geval) een SCM gekeurd track & trace/voertuigvolgsysteem verplichten.

Ik heb ook verzekeraars gevonden die dat niet vereisen, maar die vragen dan bijvoorbeeld 3x of 4x de premie van degene die dat wel doen.

Mijn vraag:
- Zijn er mensen met de nieuwe Tuono of het voorgaande model die hier een SCM gekeurd voertuigvolgsysteem in hebben geplaatst?
- Zo ja, welke, waar vandaan en wat waren de kosten?

Met de verschafte duidelijkheid kan ik hopelijk gauw een keer officieel mijn introductie in dit topic doen ;-)

Jaren geleden heb ik eens een RSV 1000R gekocht en toen stelde mijn verzekeraar ook aanvullende eisen met een alarmsysteem.
Bij (ik dacht) KNMV kon het wel zonder aanvullende eisen en toen ik aan gaf dat ik dan over zou gaan stappen kon het ineens wel bij m'n eigen verzekeraar.
Dus misschien nog eens even checken bij KNMV.
 
Unigarant (ANWB) kan volgens mij wel zonder alarm of volgsysteem en ook betaalbaar.
Jaren geleden heb ik eens een RSV 1000R gekocht en toen stelde mijn verzekeraar ook aanvullende eisen met een alarmsysteem.
Bij (ik dacht) KNMV kon het wel zonder aanvullende eisen en toen ik aan gaf dat ik dan over zou gaan stappen kon het ineens wel bij m'n eigen verzekeraar.
Dus misschien nog eens even checken bij KNMV.
Nope..... hebben onlangs hum voorwaarden gewijzigd zonder dít aan de klant door te geven.
 
motorstoringslampje is denk ik een kwaaltje van de nieuwe tuono, de mijne brand nu ook na 150 km.
Die van mij ook na niet al te veel kilometers. Nieuwe mapping laden duurt niet echt lang. Ik ga ook eens navragen hoeveel het kost om dat multimediaplatform te installeren. Volgens mij was het bij de vorige generatie Factory standaard.
 
Hallo allemaal! Afgelopen weekend proefgereden op de nieuwe Speed Triple, S1000R en Tuono V4 Factory. Heb momenteel de vorige S1000R.

De Tuono staat bij mij bovenaan het lijstje en ik ben dan ook aan het orienteren. Nu lijkt het zo dat veel verzekeraars voor een motor met een cataloguswaarde van 20k + de woonplaats (Utrecht in mijn geval) een SCM gekeurd track & trace/voertuigvolgsysteem verplichten.

Ik heb ook verzekeraars gevonden die dat niet vereisen, maar die vragen dan bijvoorbeeld 3x of 4x de premie van degene die dat wel doen.

Mijn vraag:
- Zijn er mensen met de nieuwe Tuono of het voorgaande model die hier een SCM gekeurd voertuigvolgsysteem in hebben geplaatst?
- Zo ja, welke, waar vandaan en wat waren de kosten?

Met de verschafte duidelijkheid kan ik hopelijk gauw een keer officieel mijn introductie in dit topic doen ;-)
Ik zit nu bij Combimotors. Die verzekeren bij Quakel Assuradeuren. Geen verplichting van alarm oid, alleen een stallingsverplichting met ART4 sloten. Ik heb de KNMV ook gesproken. Dat is inmiddels een ongeregelde bende amateurs. Weten niets van hun eigen regeltjes. Via Combimotors prima geregeld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan