Tuono Bastards Deel 21

Even weer eens een foto van de mijn gen1..
Laatste keer dat ik wat fanatieker op het forum was gingen de topics maar tot 100 pagina's 🙈

Ben wel aan het oriënteren voor iets anders, wil graag wat meer tour met toch nog een vleugje hooligan fiets. Heb al een Triumph Tiger 1050 bekeken en een KTM smt.... Daar gaat mijn hart niet echt sneller van kloppen. Wil graag met meer met m'n zoon rijden en die moet een beetje fatsoenlijk achterop kunnen zitten en liefst wat bagage mee voor een weekendje. Zat al te kijken om de V4 tuono de stepjes te verlagen van de passagier, comfort zadeltje erop wat sw motech tassen erop .. Ben echt een Aprilia liefhebber dus zal niet zo snel overstappen op iets anders..
Tijd voor een Superduke :Y
 
Das mooi klote! Ben benieuwd wat er met het beestje aan de hand is.
Beetje een oud nieuws, maar het had te maken met het motortje van de uitlaatklep.
Aangezien die toch bij Niwa stond toch maar een andere uitlaat erop laten zetten. Rijdt weer als een zonnetje :)

Ps.
Ik zit aan andere banden te denken die ook in de regen gewoon goed zijn. Heeft iemand ervaring met de Metzeler m9rr of de Bridgestone s22? Of moet er toch een italiaanse band op de tuono 😉
 
Beetje een oud nieuws, maar het had te maken met het motortje van de uitlaatklep.
Aangezien die toch bij Niwa stond toch maar een andere uitlaat erop laten zetten. Rijdt weer als een zonnetje :)

Ps.
Ik zit aan andere banden te denken die ook in de regen gewoon goed zijn. Heeft iemand ervaring met de Metzeler m9rr of de Bridgestone s22? Of moet er toch een italiaanse band op de tuono 😉
M9RR, super fijne banden. knie aan de grond in de regen! En in het droog zijn ze ook oké.
denk dat je vandaag de dag geen slechte band koopt in dit segment! Zowel droog als nat grip.
 
20211103_134034.jpg

20211103_134138.jpg

Accossato HB173 binnengekomen voor m'n V4. Nooit erg blij geweest met het V4 stuur, maar wel met het V2 stuur. Deze heeft dezelfde vorm als het V2 stuur. Binnenkort maar eens gaan prutsen om hem erop te krijgen :)
 
Hij is me net te recht, dus wat te weinig sweep.
Ik weet dat het nieuwe stuur goed gaat bevallen, want dezelfde zit standaard op een V2 en die had ik hiervoor.
 
Gisteren mijn nieuwe Tuono 660 opgehaald. Nu nog wachten op wat accessoires; Monoseat, korte kentekenplaathouder, bar end mirror's, MIA interface. De IMU en QS zitten er al op. Volledig Akrapovic systeem wordt nu gemonteerd, Akra mapping is al wel geladen. Dan maar eens een rondje rijden als het weer het toelaat.
 

Bijlagen

  • tuono.jpg
    tuono.jpg
    56,7 KB · Weergaven: 56
Gisteren mijn nieuwe Tuono 660 opgehaald. Nu nog wachten op wat accessoires; Monoseat, korte kentekenplaathouder, bar end mirror's, MIA interface. De IMU en QS zitten er al op. Volledig Akrapovic systeem wordt nu gemonteerd, Akra mapping is al wel geladen. Dan maar eens een rondje rijden als het weer het toelaat.
Hartstikke mooi...... gefeliciteerd.
Mag ik je vragen waarom je hem aan het einde van het jaar op gekocht hebt ?
Waarom niet in januari 2022 op kenteken ??
Ik bedoel....... in januari is hij dus van "vorig jaar" !!
 
Hartstikke mooi...... gefeliciteerd.
Mag ik je vragen waarom je hem aan het einde van het jaar op gekocht hebt ?
Waarom niet in januari 2022 op kenteken ??
Ik bedoel....... in januari is hij dus van "vorig jaar" !!
Dank je wel! Ja zeker, het schijnt dat de 660 volgend jaar ci. €1000-1500 duurder worden vanuit Aprilia. Ik denk dat het te maken heeft met de recall's die ze in het begin hebben had met het vervangen van de blokken.

Tevens ben ik van plan deze motor een lange tijd te houden. Ik denk dat het qua afschrijving niet heel veel uitmaakt uit eindelijk.

+ ik had het in m'n kop zitten, en tsja... dan heb je ineens in November een nieuwe motor in de garage.
 
Gefeliciteerd. Mooie fiets. Ben heel benieuwd hoe hij/zij bevalt op de lange termijn.
Waar ga je de fiets voor gebruiken?

Marco.
Dank je wel. Voornamelijk voor plezier ritjes. Soms wat commuten tussen huis en werk.

Vanavond de Akra gemonteerd. Sneak preview:
 

Bijlagen

  • 0DD38D9B-89E9-44E0-B97E-A05077EBC24B.jpeg
    0DD38D9B-89E9-44E0-B97E-A05077EBC24B.jpeg
    193,3 KB · Weergaven: 82
Begonnen aan het stuur.

20211105_213720.jpg

20211105_213816.jpg

20211105_214540.jpg
20211105_220337.jpg

Wordt al wat!

Volgende stap is het goed positioneren van de rem en koppelingshendel, daarvoor moet in de remleiding even lossen en verdraaien. Daarna is het rechts een gaatje boren voor de startknop, links voor de bedieningsknoppen en voor de traction control knoppen. Die laatste moet voorzien worden van m4 draad.

De sweep vind ik echt veel fijner dan van het originele stuur, voelde meteen vertrouwd. Stuur is iets van 2cm breder en 1.5cm hoger. Topper!
 
Hartstikke mooi...... gefeliciteerd.
Mag ik je vragen waarom je hem aan het einde van het jaar op gekocht hebt ?
Waarom niet in januari 2022 op kenteken ??
Ik bedoel....... in januari is hij dus van "vorig jaar" !!
Je kan toch ook de moto gewoon afhalen al en pas in januari op nummerplaat zetten. Is dat niet hetzelfde?
 
Terug
Bovenaan Onderaan