Tuono Bastards Deel 21

Vroem!

Wk7SDPV.jpg

Moooooi!!! 👍👍
 
Paar vraagjes alvast:

* Sleutel bijmaken: gewoon dupliceren of zit er startonderbreking in?
* Ik heb geen passagier-zadel, enig idee waar dat te vinden is?

Gaat om een 2004 model.
 
Paar vraagjes alvast:

* Sleutel bijmaken: gewoon dupliceren of zit er startonderbreking in?
* Ik heb geen passagier-zadel, enig idee waar dat te vinden is?

Gaat om een 2004 model.

Ik zal heel ff kijken, ik heb miss nog een zadeltje liggen, maar weet ik niet zeker.

Laat maar, bedenk me dat die al weg is, sorry haha.
 
Ik ben er uit met de verzekering en kan nu concreet op zoek naar een nieuwe set dempers. Kan iemand voor mij bevestigen of de linkpijpen van een Akra 2-2 Ti Full System (voor een Oer) conisch zijn? Aan de kant van de bochten zijn ze 50mm, maar weet niet hoeveel mm aan de kant van de dempers.


Paar weken terug m'n geliefde Tuono met 5 sloten (want Amsterdam) en een hoes vastgezet voor de winter. Wil ik gisteravond even lekker sleutelen, hebben ze gvd m'n Akra's eraf gejat. Om te huilen.

Dus ik ben officieel op zoek naar een set Gen 1 Akra's.

Weet iemand of een set gen 2 Akra dempers op de voorbochten van Gen 1 2-2 Full System passen? Dat zou de zoektocht wat makkelijker maken.

Groeten uit onze prachtige hoofdstad :W'(:(

jOZgQ4w.jpg
 
Rizoma spiegel adapters (LP200b) past ook niet helaas ...

Nog een hele klus om op de Tuono ‘15 bar end mirrors vast te zetten...

Weet iemand een ander setje bar end mirrors die echt specifiek passen op een Tuono v4??
 

Bijlagen

  • A38AD46D-F630-47AF-AC96-7288B604FD8B.jpeg
    A38AD46D-F630-47AF-AC96-7288B604FD8B.jpeg
    116,4 KB · Weergaven: 22
Ik had nu de ‘Craftride LS4 for 7/8 and 1” inch handlebars black’ proberen te monteren.

Dit concept met rubberen busje en moertje krijg ik echter op geen enkele wijze goed vast.. trilt uiteindelijk steeds los...

Kwam er vandaag trouwens achter dat er achter het schroefdraad in het handvat al snel een rubberen stuk zit waarna er geen schroefdraad meer is.. in ieder geval past dit dus van geen kant
 

Bijlagen

  • FD4858D6-DE0E-4D12-80B9-E4E864B54A09.png
    FD4858D6-DE0E-4D12-80B9-E4E864B54A09.png
    61,3 KB · Weergaven: 13
  • 5D0094A5-F43A-47EF-A395-80ECA8558E50.png
    5D0094A5-F43A-47EF-A395-80ECA8558E50.png
    50,2 KB · Weergaven: 10
Had vorige week ‘rizoma stuuradapters LP200B’ gekocht...

Alleen zijn deze adapters weer te lang en past het geheel niet in het stuur, komt tegen het stuk rubber aan...
 

Bijlagen

  • EDB5CD3E-9B7A-46BC-B620-5A53F3DEAE19.jpeg
    EDB5CD3E-9B7A-46BC-B620-5A53F3DEAE19.jpeg
    85 KB · Weergaven: 7
Zoek dus bar end mirrors met een adapter of systeem waarbij je middels een soort (passende) keilbout het geheel muurvast kunt zetten...

Iemand een tip? Prijs is niet zo relevant, als ik maar stuurspiegels met een fatsoenlijk bevestigingssysteem kan krijgen..
 
Ik heb exact hetzelfde.
Als je aan de bout draait, dan wordt die rubber dicht geknepen en dan zet die zich uit waardoor de diameter van de rubber groter wordt en zo zet die zich vast in de buis van de stuur.
C18F9B16-D297-430F-AA15-E7A3673ABB09.jpeg
 
Ik heb exact hetzelfde.
Als je aan de bout draait, dan wordt die rubber dicht geknepen en dan zet die zich uit waardoor de diameter van de rubber groter wordt en zo zet die zich vast in de buis van de stuur.
Bekijk bijlage 1358349

Dat is ook toevallig dat jij precies dezelfde hebt.. maar het is me echt niet gelukt het geheel zó vast te zetten dat die niet gelijk lostrilt bij het rijden..

Dus jij hebt enkel dat moertje aangedraaid en het geheel in het handvat gestopt en daarop de moer verder aangedraaid..?
 
Dat is ook toevallig dat jij precies dezelfde hebt.. maar het is me echt niet gelukt het geheel zó vast te zetten dat die niet gelijk lostrilt bij het rijden..

Dus jij hebt enkel dat moertje aangedraaid en het geheel in het handvat gestopt en daarop de moer verder aangedraaid..?
Ja. Ik heb zelfs een laagje van de rubber moeten afsnijden. Rubber was te dik.

PS. Inwendig is de hendel niet glad. Zit een inwendige schroefdraad in, zie 2de foto. Dus ik heb de rubber samen met de spiegel moeten indraaien en daarna bout aandraaien.
4A80315F-DA38-4D22-99EC-7BA9D8CD7E99.jpeg

56713902-2E84-4E60-A0CC-D1BBF710193F.jpeg
 
Ja. Ik heb zelfs een laagje van de rubber moeten afsnijden. Rubber was te dik.

PS. Inwendig is de hendel niet glad. Zit een inwendige schroefdraad in, zie 2de foto. Dus ik heb de rubber samen met de spiegel moeten indraaien en daarna bout aandraaien.
Bekijk bijlage 1358783
Bekijk bijlage 1358887

Ja ik had ook in de gaten dat er schroefdraad in het eerste stuk zit, maar nadat alles gemonteerd is blijkt het (tenminste bij mij) nog niet goed vast te zitten.

Overigens had ik ook al voorzichtig een laagje v beide rubberen busjes afgeschuurd zodat ie nét past..

Ga het binnenkort nog maar eens proberen.. bedankt voor de hulp.. hopelijk krijg ik m fatsoenlijk erin
 
de Bar-end spiegels van mijn zwager klemmen gewoon op de reeds aanwezige stuurgewichten, zoals ik je foto's zie zou dat misschien bij jouw ook moeten kunnen.
 
de Bar-end spiegels van mijn zwager klemmen gewoon op de reeds aanwezige stuurgewichten, zoals ik je foto's zie zou dat misschien bij jouw ook moeten kunnen.

Ben benieuwd hoe dat dan werkt/ uitziet? Heeft ie ook dezelfde bar end mirrors dan?

Zag trouwens ook deze bar end mirrors van Craftride, de LS6; deze adapters lijken mij namelijk veel beter...
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    329 KB · Weergaven: 18
Spiegels zelf vind ik wel iets minder mooi dan die wat wij hebben..

Maar lijkt me dat het middels deze adapters/soort keilbout veel beter vast moet zitten
 
Ben benieuwd hoe dat dan werkt/ uitziet? Heeft ie ook dezelfde bar end mirrors dan?

Zag trouwens ook deze bar end mirrors van Craftride, de LS6; deze adapters lijken mij namelijk veel beter...


De "klemring" die je vastzet als de spiegels in de juiste positie staan heeft dezelfde inwendige diameter als de uitwendige diameter van de stuurgewichten.
Voor zover ik het van de foto's kan zien moet dat bij jou ook mogelijk zijn, het voordeel hiervan is dat de originele stuurgewichten vaak veel steviger zitten dan die flutdingetjes met rubber die je aftermarket koopt.
 
De "klemring" die je vastzet als de spiegels in de juiste positie staan heeft dezelfde inwendige diameter als de uitwendige diameter van de stuurgewichten.
Voor zover ik het van de foto's kan zien moet dat bij jou ook mogelijk zijn, het voordeel hiervan is dat de originele stuurgewichten vaak veel steviger zitten dan die flutdingetjes met rubber die je aftermarket koopt.

Welke ‘klemring’ bedoel je? Deze?
Excuses voor het ontbreken van technisch inzicht van mijn kant 😄
 

Bijlagen

  • 27C4FA51-E5CD-4C56-8683-55DD71AD1DC0.jpeg
    27C4FA51-E5CD-4C56-8683-55DD71AD1DC0.jpeg
    121,1 KB · Weergaven: 15
Terug
Bovenaan Onderaan