Tuono staat nog bij mij, gaat dit jaar over de ton. Heb m uit de verkoop gehaald omdat iedereen alleen maar het carbon, wielen, seatcover en uitlaat wilde hebben. Verder weinig echte interesse (snap ik gezien km stand).
Ik hou de zithouding op lange ritten echter niet vol, want slechte nek. Gevoelsmatig moet ik het stuur dichter bij me hebben staan. Ik heb nog zitten klooien met Mana 850 risers maar dat was niks. Tijd geleden gereden op een Cagiva Gran Canyon en die zithouding is perfect voor mij. Zelfde geldt voor een Multistrada 1000/1100. Dus zit wat in dubio of ik eind vh seizoen de motor wegdoe (met goodies los) of op termijn een allroad erbij en de Tuono houden voor het betere hakken en zagen
Ik laat tzt wel weten wat ik doe. Als ik jouw foto's voorbij zie komen kan mijn tuono eigenlijk alleen maar tegenvallen :p Sure, hij ziet er knap uit voor de leeftijd en kms, maar hij is beslist niet in showroom staat oid en heeft de nodige battle scars.Toch blijft 'ie me bij die Tuono..
Zou hem er best bij willen hebben
Ik wil eigenlijk volgende winter kijken hoe en wat, of een motor erbij, of huidige weg en nieuwe erin.
Gooi het vooral even in de groep als je wat van plan bent, wellicht dat ik dan toch interesse heb.
Ik laat tzt wel weten wat ik doe. Als ik jouw foto's voorbij zie komen kan mijn tuono eigenlijk alleen maar tegenvallen :p Sure, hij ziet er knap uit voor de leeftijd en kms, maar hij is beslist niet in showroom staat oid en heeft de nodige battle scars.
Afijn, eerst dit seizoen maar af rijden. Voorvork en schokdemper zijn grondig aangepakt door Rooske en dat is te merken
De voor- en achterkant werken beter als één geheel. Het grootste verschil komt daarbij vanuit de schokdemper, die 'ondersteund' de motor gevoelsmatig een stuk beter, vooral de demping is mooier. Na een oneffenheid in de weg is de motor gelijk rustig i.p.v na te bewegen. Dit kreeg ik voor de service nooit goed voor elkaar, de schokdemper voelde achteraf gezien altijd wat 'doods' en gevoelloos aan.Waaraan valt dit te merken en - niet onbelangrijk - wat moest je daarvoor neertellen bij Rooske?
Bedoel je wheelie control, slip?Knipperend lampje is toch op het moment dat TC ook daadwerkelijk ingrijpt?
Ik heb dit seizoen een tijdje met een MRA ruitje gereden maar voor mijn gevoel is het niet echt een windvanger.Iemand tips voor een goed windscherm voor de tuono v4 1000? Deze zomer wat ritjes staan waar aardig wat snelweg km inzitten . Stock ruitje is niet echt een windvanger
Heb je het ruitje nog haha , gaat idd bij 140+ mis tot 140 nergens last van , heb de motor net en 2 weken geleden na een dagje Eiffel even terug over de snelweg. 3 vrienden met supersports vlogen gelijk de 150 + in zelf had ik het gevoel dat ik veel wind pakte en daardoor ook de motor een beetje zoekerig aanvoelde . mijn vorige Triumph street triple met windschermpje geen last van.Ik heb dit seizoen een tijdje met een MRA ruitje gereden maar voor mijn gevoel is het niet echt een windvanger.
Zonder ruitje krijg je de wind voornamelijk tegen je bovenlijf en met het ruitje heb ik het idee dat de wind richting je helm verplaatst wordt. Je moet er al behoorlijk achter kruipen wil je minder last van de wind hebben.
Bij rijden op de snelweg vind ik wind op mijn bovenlijf niet heel vervelend. Het ontlast je bovenarmen een beetje. Tenzij je natuurlijk 140+ km/h gaat rijden, dan moet je je zelf gewoon goed vasthouden.
Aprilia heeft het beste elektronische hulp pakket dat je haast niet voelt ingrijpen.Bedoel je wheelie control, slip?
Ik heb niets gevoeld. Of gaat het zo smooth dat het onmerkbaar is?
Aprilia heeft het beste elektronische hulp pakket dat je haast niet voelt ingrijpen.
dat was in 2011 al zo.
Iemand ervaring met deze site of relais? Schijnt te passen maar is ook wel heel erg goedkoop.
Starter Relay Solenoid For Aprilia RSV 1000 Tuono MILLE AP8112927 150 AMP
Description: This is a high quality 12V 150A pattern starter solenoid (equivalent to aprilia part number AP8112927). Fits a large number of Aprilia motorbikes and scooters including the RSV100...www.mijn-voertuig.nl
Iemand ervaring met deze site of relais? Schijnt te passen maar is ook wel heel erg goedkoop.
Starter Relay Solenoid For Aprilia RSV 1000 Tuono MILLE AP8112927 150 AMP
Description: This is a high quality 12V 150A pattern starter solenoid (equivalent to aprilia part number AP8112927). Fits a large number of Aprilia motorbikes and scooters including the RSV100...www.mijn-voertuig.nl
Als het goed is heeft jouw motor een verbeterd type startrelais (150A)Een paar posts hierboven wordt een upgrade van het startrelais aangehaald. Bij mijn vorige gen1 RSV en Tuono was dat een zeer welkome upgrade. Maar geldt dit ook voor de gen2 RSV en Tuono?
Bij mijn 2001 lopen ze zo.Ik heb m’n 01 rsv omgebouwd (work in progress) naar tuono en heb een vraag. Ik zit een beetje te kloten met de gaskabels. Als je op internet zoekt vindt je 2 dingen:
Gaskabels rsv en tuono zijn hetzelfde en zit hem in de routing (zoek het lekker uit)
Zou iemand hier me kunnen helpen met hoe ze dan moeten lopen?
Komen nu origineel links onder de tank vandaan en gaan onder de kroonplaat en tussen slot en afstandsbusje door naar rechts, maar dit is me net niet helemaal lekker als je naar rechts stuurt.
Iemand de oplossing, foto’s?
Alvast bedankt mannen.
Wat ligt daar rechts voor een mooi wieltje?Bij mijn 2001 lopen ze zo.
Onder de kroonplaat door en gaan rechts de tank onder!