Tuono Bastards Deel 21

Mijn ohlins poten vertonen slijtage op de onderpoten. Wie heeft er hier ervaring met het opnieuw laten tin coaten ervan? Ik zag dat HK dit doet.
 
Zie mijn insta .. ben op de helft. Van het weekend alles inbouwen. Met een drukke baan en gezin komt het neer op de avonduurtjes ;)
Wacht nog op verse olie, de rest komt goed! Wel spannend om de stekkers te solderen (want dat doe ik niet zo vaak, dus heb er niet zo'n handigheid in).
Solderen is peanuts. Hij heeft toch een uitleg gegeven? Gewoon die adereindhulsjes warm stoken en dan de tin in dat gaatje laten vloeien tot hij vol zit.
 
Solderen is peanuts. Hij heeft toch een uitleg gegeven? Gewoon die adereindhulsjes warm stoken en dan de tin in dat gaatje laten vloeien tot hij vol zit.

Als het goed is heeft er zelfs tin bij gedaan , zo niet Alleen tin met harskern gebruiken, die blauwe potjes zijn voor de loodgieter.

image.jpg
 
Soldeer met kern dus verder niks nodig toch?!
En dat blauwe potje (die S39), wat is daarmee?
S39 is vloeimiddel voor soldeer wat oa door loodgieters wordt gebruikt, het laat echter een behoorlijk corrosieve laag achter waar die dunne draadjes van elektra niet goed tegen kunnen, lost langzaam op.
Op een stuk pijp poets je dat weg met een koper of staal borstel dat is op je bedrading een stuk lastiger, de hars in harskern soldeer is ook een vloeimiddel wat letterlijk al in je soldeertin zit en niet schadelijk voor elektronica.
Op de verpakking van harskern soldeer zie je altijd wel iets van 40/60 staan dan weet je dat je goed zit.
 
@willem169

Ik zie op instagram dat het gelukt is met de nieuwe stator?

Tenminste volgens mij ben jij dat? Heb #tuono opgeslagen staan dus zie regelmatig posts met die hashtag voorbij komen.

Solderen viel mee toch? Draad tussen de cilinders doortrekken is meer werk. :P
 
Zeker weten gelukt! Weer netjes 14+ volt. Uiteindelijk het snoer achter de 2e cilinder langs getrokken.
Solderen was appeltje eitje inderdaad :)

Ging ook een flinke slok olie in. Meer dan 4 liter (ondanks dat het wph 3,9L voorschrijft inclusief filter wissel). Heb echt de laatste druppel eruit laten lopen en de olietank helemaal los gehad, dus misschien is het ook niet zo gek. Nu kuipwerk terugzetten, even schoonpoetsen en gaan. Heb tijdelijk de BMW 1200RT van mijn schoonpa te leen en ik moet zeggen dat dat niet helemaal mijn kop thee is ;)
 
Kijk aan. Helemaal top. *O*

Je bent wel op de hoogte dat oliepeil gemeten moet worden bij warme motor?

Trouwens, advies van sevior is wel oliepeil op max houden. Zo krijgt hij de meeste koeling en is die olie koeling mod ook niet nodig.

1200rt zou mijn ding ook niet zijn. :N
 
Uiteraard! Bij een eerste vulling staat 'ie al op max na 3L. Toen warm laten lopen, af laten koelen en de rest bijgevuld. Oliepeil max ben ik me van bewust, juist om die reden. Stator fikt door vaak door te hoge temp (in de stad rijden, veel stilstaan, etc). Nu fingers crossed dat de Tuono het gewoon een tijdje blijft doen. ;)

Voor de rest ben ik heel dik met deze fiets. Compact, snel, V-twin.... 🥰
 
Check! Motor weer in orde zie ik :)

Je was laatst toch bij Hyperpro geweest voor je balhoofdlagers en nog wat dingen? Goed gegaan?
 
Laatst bewerkt:
Uiteraard! Bij een eerste vulling staat 'ie al op max na 3L. Toen warm laten lopen, af laten koelen en de rest bijgevuld. Oliepeil max ben ik me van bewust, juist om die reden. Stator fikt door vaak door te hoge temp (in de stad rijden, veel stilstaan, etc). Nu fingers crossed dat de Tuono het gewoon een tijdje blijft doen. ;)

Voor de rest ben ik heel dik met deze fiets. Compact, snel, V-twin.... 🥰
Wel apart ik had ook alles afgetapt incl. Olietank en kreeg er niet zoveel in.

Maar je schrijft: warm laten lopen, af laten koelen en de rest bijgevuld.

Volgens mij moet je altijd warm laten lopen, motor uitzetten en dan direct het oliepeil aflezen en niet eerst af laten koelen.

Als je hem weer eerst af laat koelen dan zakt het peil weer en op die manier kan het peil juist te hoog zijn bij warme motor.

Yep ik ben ook helemaal verkocht. Had eerst een honda vtr sp2 ook een super dikke v twin maar de houding stond me echt tegen op den duur.

Nu met de tuono de ideale combo, v twin en toch een fijne houding. *O* :]
 
Wel apart ik had ook alles afgetapt incl. Olietank en kreeg er niet zoveel in.

Maar je schrijft: warm laten lopen, af laten koelen en de rest bijgevuld.

Volgens mij moet je altijd warm laten lopen, motor uitzetten en dan direct het oliepeil aflezen en niet eerst af laten koelen.

Als je hem weer eerst af laat koelen dan zakt het peil weer en op die manier kan het peil juist te hoog zijn bij warme motor.

Yep ik ben ook helemaal verkocht. Had eerst een honda vtr sp2 ook een super dikke v twin maar de houding stond me echt tegen op den duur.

Nu met de tuono de ideale combo, v twin en toch een fijne houding. *O* :]

Ja, warm laten lopen, toen afgelezen (en peil stond onder 'min'; sterker nog, geen olie te zien in het buisje). Toen ging er dus nog best wel veel in.
 
Ja, warm laten lopen, toen afgelezen (en peil stond onder 'min'; sterker nog, geen olie te zien in het buisje). Toen ging er dus nog best wel veel in.
Ok apart. Ach ja eindresultaat is geslaagd en daar gaat het om.*D

Ik hoop dat je een hoop kilometers kan gaan maken nu.:]:]
 
Ik heb jullie hulp nodig voor mijn Tuono uit 2003. De achtervering is waardeloos. Er is ook mee gekloot door de vorige eigenaar er zit namelijk een linksysteem van een mille eerste type onder met witte sachs. Ik dacht even simpel de achtershock te vervangen maar heb dus ook een compleet linksysteem nodig van een eerste type Tuono of Mille 01-03.

Ebay, marktplaats, motorsloperijen iedereen wel benaderd. Allemaal al weg.. Heeft een van jullie niet toevallig wat liggen? Daarnaast nog tips voor een schokdemper voor het geval ik het linksysteem vind?
 
Ik heb jullie hulp nodig voor mijn Tuono uit 2003. De achtervering is waardeloos. Er is ook mee gekloot door de vorige eigenaar er zit namelijk een linksysteem van een mille eerste type onder met witte sachs. Ik dacht even simpel de achtershock te vervangen maar heb dus ook een compleet linksysteem nodig van een eerste type Tuono of Mille 01-03.

Ebay, marktplaats, motorsloperijen iedereen wel benaderd. Allemaal al weg.. Heeft een van jullie niet toevallig wat liggen? Daarnaast nog tips voor een schokdemper voor het geval ik het linksysteem vind?
Gewoon de standaard schokbreker en die een beurtje laten geven. Had de mijne bij Rooske in Tynaarlo laten doen. Hij heeft meer druk op het gasreservoir gezet (ander ventiel ook) en daarna was het helemaal super. Inspecteer het linksysteem goed op roest etc. Knal er maar een best klodder vet tussen, aandachtspunt van dit type.
 
Terug
Bovenaan Onderaan