Tuono Bastards Deel 21

Heren, zoals aanbevolen bij deze mijn bericht in Tuono Bastards Deel 21

Was ook geinteresseerd in zijn opvolger: de V4
Heb er op gereden maar vind hem te te gek .. maf.. overdreven! .. beetje brok rauw vlees.
Ik heb ook op een 2007 gereden en die vind ik fijner.
Je merkt het goed .. dat er een super Rotax blok in hangt.
Schakeld smooth .. loopt goed! Mijn keus dus wederom op een Tuono 1000R gevallen.
Ohh .. en prijs technisch interessanter!

Ik heb er een op het oog .. van 4-2008
Er zit een set Akra op maar heeft niet mijn voorkeur en wil de standaard dempers monteren of kan ook een origineel set race uitvoering kopen.
Is de originele race uitvoering luider? .. verglijkbaar met Akra?

Bijlagen
 
Heren, zoals aanbevolen bij deze mijn bericht in Tuono Bastards Deel 21

Was ook geinteresseerd in zijn opvolger: de V4
Heb er op gereden maar vind hem te te gek .. maf.. overdreven! .. beetje brok rauw vlees.
Ik heb ook op een 2007 gereden en die vind ik fijner.
Je merkt het goed .. dat er een super Rotax blok in hangt.
Schakeld smooth .. loopt goed! Mijn keus dus wederom op een Tuono 1000R gevallen.
Ohh .. en prijs technisch interessanter!

Ik heb er een op het oog .. van 4-2008
Er zit een set Akra op maar heeft niet mijn voorkeur en wil de standaard dempers monteren of kan ook een origineel set race uitvoering kopen.
Is de originele race uitvoering luider? .. verglijkbaar met Akra?

Bijlagen
Waarom heeft akra niet je voorkeur? Ze klinken heerlijk onder de tuono en zeker niet te luid!
 
Hallo allemaal,

Na een tijdje zonder motor te hebben gezeten wil ik weer een aanschaffen. Mijn eerste en enige motor was een Tuono 1000R uit 2008. Nu wil ik er misschien weer een kopen. Nu is het probleem de plaats waar die moet komen te staan.

Volgens het internet is de Tuono op z'n breedst 83 cm. De deur waar die doorheen moet is slechts 70 cm breed. De ruimte daarachter is net geen meter breed.
Zou iemand voor mij kunnen meten hoe breed de Tuono (2e generatie) is wanneer het stuur naar een kant gedraaid is? Dat zou misschien lukken wanneer ik hem er achteruit in kan duwen.
 
Stuur een draaien en de motor van de ene naar de andere kant laten kantelen als je bij het stuur komt. Past de motor geheid door de deur heen
 
of anders een motormover eronder; die zijn er in veel verschillende soorten - dan kun je de motor staand op zwenkwieltjes je schuur of berging in rijden. Werkt ook erg goed; dan kun je 'm als ie binnen is ook makkelijk aan een kant schuiven.
 
of anders een motormover eronder; die zijn er in veel verschillende soorten - dan kun je de motor staand op zwenkwieltjes je schuur of berging in rijden. Werkt ook erg goed; dan kun je 'm als ie binnen is ook makkelijk aan een kant schuiven.
Of je maakt het kozijn 30 cm breder...... zei de timmerman
 
Gister ben ik naar de Tuono wezen kijken die ik op het oog had. Eigenlijk zag deze er gewoon heel netjes uit. Amper krasjes of iets, blok was helemaal droog.
Het enige wat ik me afvroeg: je zag duidelijk aan de achterband, dat er flink door bochten mee gereden is (dat rullen zegmaar). Op circuits heb ik dit wel vaker gezien, maar nog nooit echt op een straatfiets. Misschien let ik daar ook niet zo erg op. Is dit normaal voor sportbanden en straatgebruik? Of beter met een boog om de fiets heen lopen?
Wellicht eerdaags een proefrit aanvragen.
 
Gister ben ik naar de Tuono wezen kijken die ik op het oog had. Eigenlijk zag deze er gewoon heel netjes uit. Amper krasjes of iets, blok was helemaal droog.
Het enige wat ik me afvroeg: je zag duidelijk aan de achterband, dat er flink door bochten mee gereden is (dat rullen zegmaar). Op circuits heb ik dit wel vaker gezien, maar nog nooit echt op een straatfiets. Misschien let ik daar ook niet zo erg op. Is dit normaal voor sportbanden en straatgebruik? Of beter met een boog om de fiets heen lopen?
Wellicht eerdaags een proefrit aanvragen.
Er is iig flink stevig mee gereden. Maargoed daar is zo'n machine ook voor gemaakt uiteraard.

Wat voor een merk/type band ligt erop dan?
 
Vorige week vrijdag bij axels geweest in Heerhugowaard geweest daar proef gereden op een tuono zag er op de foto’s erg mooi uit maar op de foto’s toch heel toevallig sommige dikke krassen niet te zien

Proefrit verder prima maar na de rit wou deze niet meer starten

Dus besloten deze te laten staan


Afgelopen donderdag bij motor service Stadskanaal geweest en daar geslaagd

Gisteren mijn ouwe vertrouwde blade daar achter gelaten en de tuono mee naar huis genomen
 

Bijlagen

  • 31C21D63-504E-41E8-A937-96C8D2B70BDF.jpeg
    31C21D63-504E-41E8-A937-96C8D2B70BDF.jpeg
    321,2 KB · Weergaven: 21
Gister ben ik naar de Tuono wezen kijken die ik op het oog had. Eigenlijk zag deze er gewoon heel netjes uit. Amper krasjes of iets, blok was helemaal droog.
Het enige wat ik me afvroeg: je zag duidelijk aan de achterband, dat er flink door bochten mee gereden is (dat rullen zegmaar). Op circuits heb ik dit wel vaker gezien, maar nog nooit echt op een straatfiets. Misschien let ik daar ook niet zo erg op. Is dit normaal voor sportbanden en straatgebruik? Of beter met een boog om de fiets heen lopen?
Wellicht eerdaags een proefrit aanvragen.
Waarom met een boog eromheen? Deze fietsen zijn voor het circuit gemaakt, denk dat alle tuono bezitters wel eens een circuitdag/rijvaardigheid training geboekt hebben.
Maar kan dus gewoon van een rijvaardigheid training op Lelystad geweest zijn.
En dus niet afgeragd 😉
 
Iemand ervaring met het flashen van de ecu op een Tuono v4? (Bij Roke) Voordelen / nadelen?
 
Hahaha nee duidelijk :t:]
Het is gewoon dat ik mezelf goed genoeg ken en met zulk soort dingen heel snel geneigd ben om heel gefocust op datgene te blijven en niks meer link of rechts kijk.
Maar al met al was het gewoon echt een hele nette fiets. Had er niks op aan te merken. Ze hadden trouwens ook een hele nette rvs mille factory uit 2006 of 8. Keuzes... keuzes... ik ga er nog even een nachtje over slapen.

Bedankt voor alle reacties!
 
Iemand ervaring met het flashen van de ecu op een Tuono v4? (Bij Roke) Voordelen / nadelen?

Heb zelf Rexxer software gehad, moest sowieso omdat ik er een Akra onder had, mijn motor was model 2018 (Euro4).
Geen nadelen ondervonden, sterker nog, motor stond veel rijker en werd minder warm dan met de orginele software.
 
Terug
Bovenaan Onderaan