Tuono Bastards Deel 21

Dan bedank ik ook weer voor de tip. *D ;)

Heb ook al eens een klam kruis gehad na iets teveel enthausiast op het gas net na het voltanken.:+


Haha, wist zelf niet eens meer dat ik daarop heb gereageerd. Ik had er indd last van na het vol gooien van de tank, benzine gutse er zowat uit.

wederom geen probleem, kennis en ervaring is er om te delen.
 
Vanaf morgen (01-10-2019) bij de benzinepomp alleen nog E10 brandstof of euro 98 , 98 is iets duurder maar het schijnt dat de meeste aprilia's niet tegen de E10 kunnen dus is het zaak om alleen nog de 98 te tanken , kijk voor geschiktheid even op www.e10check.nl .
 
Hey hallo, als nieuw lid zal ik mijzelf ook nog even voorstellen. Ik ben Harmjan en kom uit omgeving Zwolle. Na een R6 en z750 gereden te hebben nu eigenaar van deze tuono V4. En wat een geweldige machine is dat! 👌🏼💪🏼
08177846-5F76-4ADF-9C74-E532E11D971F.jpeg
 
kijk voor geschiktheid even op www.e10check.nl .

Ik zou er maar niet te veel van uitgaan dat dit klopt.

Ik heb een gen2 en een tank die opgezet is, ja de motor loopt prima maar toch..
Sterker Honda CBR600FS 2002 geen probleem volgens de site, toch stond mijn zoon met een opgeloste brandstof druk regelaar, en als je dan even goed zoekt vind je ver verstopt dat als je regelaar stuk gaat je alleen maar een gemodificeerd model kan kopen die dan toevallig ook nog E10 bestendig is.
 
Vanmorgen mn voorvork weer opgehaald bij Hyperpro en vanmiddag de boel weer gemonteerd.

Bekijk bijlage 1432944

Bekijk bijlage 1432945

Daarna de nieuwe ketting geklonken en alles op zn plek en vast gezet.
Als laatste de voorvork afgesteld, morgen nog even bellen over de veervoorspanning.

Bekijk bijlage 1432946

Heb jij een ander bouwjaar/type/vork/remklauwen?
Ik heb in elke remklauw 2 remblokjes zitten.
De doorsteek van de voorvork is ook meer als uit fabriek, bevalt dat?
En hoeveel doorsteek heb je nu?

(Wat een vragen hé)
 
Heb jij een ander bouwjaar/type/vork/remklauwen?
Ik heb in elke remklauw 2 remblokjes zitten.
De doorsteek van de voorvork is ook meer als uit fabriek, bevalt dat?
En hoeveel doorsteek heb je nu?

(Wat een vragen hé)
De motor is van december 2006, voor zover ik weet zijn de remklauwen en de vork standaard. Ik heb ook 2 remblokken per klauw.
In overleg met Hyperpro inderdaad de vork verder door gestoken, 3 ringen ipv 1 ring. Heb er nog niet mee gereden, dus nog ga nog meemaken hoe het bevalt. Heb achter de static sag afgesteld op 10mm, dat stuurt fijn in, maar vooral 'drempel af' is het wel erg hard. Nu ik de neus iets heb laten zakken, kan ik achter iets laten zakken voor iets meer comfort. Beetje zoeken dus ;)
 
De motor is van december 2006, voor zover ik weet zijn de remklauwen en de vork standaard. Ik heb ook 2 remblokken per klauw.
In overleg met Hyperpro inderdaad de vork verder door gestoken, 3 ringen ipv 1 ring. Heb er nog niet mee gereden, dus nog ga nog meemaken hoe het bevalt. Heb achter de static sag afgesteld op 10mm, dat stuurt fijn in, maar vooral 'drempel af' is het wel erg hard. Nu ik de neus iets heb laten zakken, kan ik achter iets laten zakken voor iets meer comfort. Beetje zoeken dus ;)
Laat even weten hoe het bevalt met deze doorsteek,
Ik vergis me betreft de remblokjes, ik heb er in elke klauw 4 kleintjes zitten.
Mijn Tuono is van begin 2007 maar de productiedatum is 2006.
 
Ik heb ook per klauw 4 blokjes op een Factory 2008. Mijn RSV uit 2004 had 2 per klauw. Over voorpoot ringen die vanuit de kroonplaat te zien zijn zat ik bij de RSV ook op 3 of 4 zelfs en bij de Tuono nu 1 zichtbaar. Denk dat ik daar ook eens mee ga spelen.
 
Laat even weten hoe het bevalt met deze doorsteek,
Ik vergis me betreft de remblokjes, ik heb er in elke klauw 4 kleintjes zitten.
Mijn Tuono is van begin 2007 maar de productiedatum is 2006.

Waarom wil je weten hoe de extra doorsteek bevalt? Theoretisch gezien gaat de motor makkelijker insturen.
 
Voor doorsteken en/of achter hoger maakt vaak dat een motorfiets scherper instuurt, op hogere snelheid wordt het vaak onstabiel.
Ik wil gewoon weten of je merkbaar verschil voelt, het zal voor het ene type fiets misschien ook anders aanvoelen dan de andere.
Mijn zwager bijvoorbeeld, die zijn daytona weer teruggezet heeft omdat hij het totaal beviel.
Maar als je je bevindingen liever niet deelt hoeft dat niet perse.
 
Voor doorsteken en/of achter hoger maakt vaak dat een motorfiets scherper instuurt, op hogere snelheid wordt het vaak onstabiel.
Ik wil gewoon weten of je merkbaar verschil voelt, het zal voor het ene type fiets misschien ook anders aanvoelen dan de andere.
Mijn zwager bijvoorbeeld, die zijn daytona weer teruggezet heeft omdat hij het totaal beviel.
Maar als je je bevindingen liever niet deelt hoeft dat niet perse.

Ik deel met alle plezier mijn bevindingen.
 
Op mijn OER heb ik dezelfde doorsteek ook al gedaan. Bevalt mij uitstekend: makkelijk insturen, en makkelijker de lijn houden. Voorheen vond ik dat de motor altijd een beetje wijd liep bij het uitkomen,van een bocht, daar heb ik nu geen last meer van. Behalve als ik zelf een fout maak.

Ook meteen even een update over Pirelli ANgel GT 2: ZItten er nu zo'n 2500 km onder, waarvan 2200 in de dolomieten. Wat een fijne stuurband, en grip.
Hiervoor had ik de Pirelli Rosso 3, en daar had ik toch wel wat momentjes mee af en toe. Wellicht omdat ik die niet warm genoeg kreeg, maar het was zo opvallend dat mijn motormaatje het zelfs opviel. En die heeft toch 2200 km achter me aan gereden.
In de dolomieten, onder alle weersomstandigheden (regen, zon, sneeuw, 2 graden tot 24 graden) geen enkel momentje gehad van glijden. Vooral in de regen gaf de band enorm veel vertrouwen. Terwijl ik normaal gesproken mijn maatje niet losrij, was dat in de regen geen probleem, terwijl ik voor mijn gevoel niet eens mijn best deed.

Nu ben ik benieuwd hoe de band zich gaat houden op een circuitdag . . .
 
Laatst bewerkt:
Mooi te horen over die Angel GT2, ik steek deze winter ook nieuwe banden maar weet nog niet welke.
Onder de SP1 bevielen de bridgestone S20-evo prima, maar ik zat dit keer meer aan de Pirelli's te denken.
 
Mooi te horen over die Angel GT2, ik steek deze winter ook nieuwe banden maar weet nog niet welke.
Onder de SP1 bevielen de bridgestone S20-evo prima, maar ik zat dit keer meer aan de Pirelli's te denken.
Mijn maatje reed met bridgestones S21 of 22 (de nieuwste in ieder geval). Maar die had daar dus duidelijk minder vertrouwen in de regen dan ikzelf.
 
Michelin Pilot Road 4 sinds kort, en moet zeggen heerlijke band in de regen mogelijk 1 van de beste zelfs maar ook stevig door rijden op lekkere bochtige wegen top, snel warm ook als het buiten fris is en de 4 stuurt weer net zo licht als de road 2.
De Angel is idd ook heel fijn mijn vrouw heeft ze onder haar triumph street triple sinds dit jaar en opvallend licht sturen ook, prima in de regen wat ook voor mijn broer geld, die heeft ze onder zijn Appie zitten ook erg tevreden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan