Tuono Bastards Deel 21

Ben ik met je eens. Wat betreft styling ben ik zwaar onder de indruk van de Duc's.
Ik had dan ook meer verwacht van de 660 serie en facelift RSV4/Tuono. Meer richting Ducati, maar het oogt nu meer richting de stijl van Honda.
Jammer.

Aprilia blijft wel een leuke club, niet te groot, zetten echt wel goeie en mooie producten neer en ze ziet ze niet zo veel. Minder dan Duc's.

Voordeel van een motor is dat je ze vrij ongestraft kunt inruilen voor iets anders, met vrouwen ligt dat meestal wat complexer *O*
 
Zit na ca 13 jaar appies nu op deze
E6A60490-F7E2-47F8-A179-F9F48D13CB81.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Zit na ca 13 jaar appies nu op deze Bekijk bijlage 1597547
Heerlijk ding om op te rijden, vorig jaar een uurtje met de 2020 versie op pad geweest, vanaf de zijkant ok om naar te kijken, maar damn die voorkant en dat eeuwige oranje daar moeten ze eens wat aan doen niet echt mijn smaak helaas, was een kandidaat als opvolger voor de V2 maar gaat hem toch niet worden.
 
mmm denk dat de tuono 660 het ook niet gaat worden , wellicht maar terug naar Triumph. zag een mooie street triple RS staan haha . wel vloeken in de kerk hier haha
Och ja.. vloeken in de kerk..
Ik rij zelf al 14 jr met veel plezier Aprilia’s, maar als een andere motor beter bevalt zeker doen natuurlijk 👍

Heb zelf alleen eens op een Speed Triple gereden, was ook heel leuk ja.
 
Wie kan mij op weg helpen? (letterlijk)

Ik dacht vanmiddag eens lekker een rondje te gaan cruisen. Helaas eindigt mijn rit al snel. Na 2 straten van mijn huis op mijn zij....
Blijkbaar heeft iemand met de auto pech gehad en een flinke olie streep voor mij achter gelaten. Door de kleuren van de bestrating viel het mij niet op en ben ik met zo 20km/h onderuit gegleden.

Direct begonnen met schade opnemen en heb wat vervangende onderdelen nodig. Ik kan ze echter niet vinden op internet. Wellicht weet iemand een adres of heeft ze zelfs nog liggen.

Versnellingspedaal
Het lijkt erop dat mijn stuurverhogers (originele) krom zijn. Mijn stuur staat namelijk nu schreef. Ik zoek dus ook nog originele stuurverhogers.

Edit: Gaat om 2e generatie
 
Laatst bewerkt:
Wie kan mij op weg helpen? (letterlijk)

Ik dacht vanmiddag eens lekker een rondje te gaan cruisen. Helaas eindigt mijn rit al snel. Na 2 straten van mijn huis op mijn zij....
Blijkbaar heeft iemand met de auto pech gehad en een flinke olie streep voor mij achter gelaten. Door de kleuren van de bestrating viel het mij niet op en ben ik met zo 20km/h onderuit gegleden.

Direct begonnen met schade opnemen en heb wat vervangende onderdelen nodig. Ik kan ze echter niet vinden op internet. Wellicht weet iemand een adres of heeft ze zelfs nog liggen.

Versnellingspedaal
Het lijkt erop dat mijn stuurverhogers (originele) krom zijn. Mijn stuur staat namelijk nu schreef. Ik zoek dus ook nog originele stuurverhogers.
Verdorie, dat is klote zeg. Zelf niks?

Welke generatie tuono hebben we het over?

De zwart in weert zie ik regelmatig voorbij komen op mp met onderdelen.
 
Verdorie, dat is klote zeg. Zelf niks?

Welke generatie tuono hebben we het over?

De zwart in weert zie ik regelmatig voorbij komen op mp met onderdelen.
Voornamelijk beurs en wat blauwe plekken. Ik baal gewoon zo erg van mijn motor en wil hem zo snel als mogelijk weer gefixed hebben.
betreft 2e generatie Tuono.
 
Boonstra hit!

Ik wil kijken of de bouten, waarmee de stuurverhogers vast zitten, krom zijn. Hiervoor heb ik de stuur eraf gehaald en moet de bovenste kroonplaat eraf. Klopt het dat ik daarvoor ook de midden bout los moet met een h14 inbusdop?
 
Boonstra hit!

Ik wil kijken of de bouten, waarmee de stuurverhogers vast zitten, krom zijn. Hiervoor heb ik de stuur eraf gehaald en moet de bovenste kroonplaat eraf. Klopt het dat ik daarvoor ook de midden bout los moet met een h14 inbusdop?

Klopt die moet los
 
gaat iemand zijn V4 inruilen voor een 660 ? Ik twijfel nog eerst maar een een testritje als dat witte spul weg is
Witte spul is weg.........., dus ff bij Jarno (de Zwart Motoren dus) langs geweest voor o.a. bakkie koffie.
De nog vrij maagdelijke RS660 lonkte ook dus daarop lekker een stukje mogen rijden, uiteraard met de maagdelijke km-stand van 20 km totaal in gedachten. :]
Nog ff moeten wachten op terugkeer van de groene plaat want ben niet de enigste proefrijder vandaag.
Mooie brommer trouwens, lekker compact en vrijwel even hoog qua zit als m'n RSV4, zit is voor mij precies goed, korte pootjes heeft ook voordelen dus.

Vóór de proefrit;

kippenstrips (1).jpeg
Nog bijna nieuw.jpeg
kippenstrips (2).jpeg


Ook rubbers zijn nog erg vers, iets om rekening mee te houden dus. B|

Rondom Weert zijn een aantal leuke stuurweggetjes te vinden, rustig aan vertrokken dus en beetje wennen alvast aan het toch andere stuur/remgedrag. Remmen moesten nog "bite" ontwikkelen maar kon er al mee door gezien m'n gematigde tempo.
Stuurt behoorlijk neutraal, op laag tempo echter wat "lui", iets bewuster insturen dus.
Kmtje of 15 later alles lekker op temperatuur toch maar iets vlotter gereden, beetje door laten lopen in toeren zonder te belasten ging prima, gevolg is echter wel dat van onder uit trekken toch echt moet wachten op ná de 1000 beurt, loopt vlot door maar zal voor de V4 rijders toch echt ff wennen worden. Geen brommer voor schakelluie rijders zoals mij iig. -O-
Inmiddels zelf ook op temperatuur mede dankzij m'n koudweer kleding, had beter m'n Sidi aan kunnen doen want 17 á 18 graden inmiddels. Geen sliders dus ook niet écht plat geweest, de gemonteerde Pirelli's echter gaven geen krimp en kunnen nog veel meer aan, blijft echter openbare weg en slechts een proefrit die naar meer smaakt en me vooral deed denken aan de RS250 qua sturen, zij het minder nerveus.
Bij lekker doorsturen is het geheel wél neutraal en op de mm nauwkeurig te plaatsen, super en bijna net zo goed als........, yep, m'n Factory.
Die is echter ook op mij afgestemd, met wat tuning/afstellen is deze Italiaan ook echt superscherp aan het sturen te krijgen, geen Öhlins voor nodig vlgs mij.
Brommer weer veilig bij Jarno afgeleverd, kleine 60 km mee mogen sturen dus ingereden is hij/zij zeker nog niet!
Wél de rubbers en de remmen, die zijn klaar voor het echte werk. :Y:]

70 km later..jpeg
Ingereden rubbers (1).jpeg
Ingereden rubbers (2).jpeg


Thxs Jarno, graag nog eens zodra dat kan/mag. Benieuwd hoe dit rijdt zonder in te moeten houden. 🥰
 
Witte spul is weg.........., dus ff bij Jarno (de Zwart Motoren dus) langs geweest voor o.a. bakkie koffie.
De nog vrij maagdelijke RS660 lonkte ook dus daarop lekker een stukje mogen rijden, uiteraard met de maagdelijke km-stand van 20 km totaal in gedachten. :]
Nog ff moeten wachten op terugkeer van de groene plaat want ben niet de enigste proefrijder vandaag.
Mooie brommer trouwens, lekker compact en vrijwel even hoog qua zit als m'n RSV4, zit is voor mij precies goed, korte pootjes heeft ook voordelen dus.

Vóór de proefrit;

Bekijk bijlage 1598507Bekijk bijlage 1598509Bekijk bijlage 1598508

Ook rubbers zijn nog erg vers, iets om rekening mee te houden dus. B|

Rondom Weert zijn een aantal leuke stuurweggetjes te vinden, rustig aan vertrokken dus en beetje wennen alvast aan het toch andere stuur/remgedrag. Remmen moesten nog "bite" ontwikkelen maar kon er al mee door gezien m'n gematigde tempo.
Stuurt behoorlijk neutraal, op laag tempo echter wat "lui", iets bewuster insturen dus.
Kmtje of 15 later alles lekker op temperatuur toch maar iets vlotter gereden, beetje door laten lopen in toeren zonder te belasten ging prima, gevolg is echter wel dat van onder uit trekken toch echt moet wachten op ná de 1000 beurt, loopt vlot door maar zal voor de V4 rijders toch echt ff wennen worden. Geen brommer voor schakelluie rijders zoals mij iig. -O-
Inmiddels zelf ook op temperatuur mede dankzij m'n koudweer kleding, had beter m'n Sidi aan kunnen doen want 17 á 18 graden inmiddels. Geen sliders dus ook niet écht plat geweest, de gemonteerde Pirelli's echter gaven geen krimp en kunnen nog veel meer aan, blijft echter openbare weg en slechts een proefrit die naar meer smaakt en me vooral deed denken aan de RS250 qua sturen, zij het minder nerveus.
Bij lekker doorsturen is het geheel wél neutraal en op de mm nauwkeurig te plaatsen, super en bijna net zo goed als........, yep, m'n Factory.
Die is echter ook op mij afgestemd, met wat tuning/afstellen is deze Italiaan ook echt superscherp aan het sturen te krijgen, geen Öhlins voor nodig vlgs mij.
Brommer weer veilig bij Jarno afgeleverd, kleine 60 km mee mogen sturen dus ingereden is hij/zij zeker nog niet!
Wél de rubbers en de remmen, die zijn klaar voor het echte werk. :Y:]

Bekijk bijlage 1598510Bekijk bijlage 1598511Bekijk bijlage 1598512

Thxs Jarno, graag nog eens zodra dat kan/mag. Benieuwd hoe dit rijdt zonder in te moeten houden. 🥰
Nice zag m inderdaad toen ik zelf even een rondje ging maken. Hoe is het geluid ? V4 geluid heeft mij vandaag weer kippenvel gegeven blijft een kanon🙌🙌
 

Iedereen bedankt voor jullie snelle hulp. Stuur vandaag weer netjes recht gekregen. (1 stuurverhoger ring was klein beetje verbogen en heb ik kunnen herstellen). En versnellingspedaal is onderweg, dan kan ik weer rijden!
 
Dacht gisteren op pad te gaan met een aantal collega's en ik had het mis.
Deze winter best wat los gehad onder de tank en dat beet me in de kont gisteren.

Starten ging mooi, wegrijden wat minder want het blok liep best ruw vanaf de eerste meter. Na nog geen 500 meter: URGENT SERVICE en in noodloop, g*dv*r.

Kabels eraan, laptop eraan, P0210 foutmelding.
Ff gevloekt en de tank opgetild.
Er zat een vacuumslangetje los bij de MAP sensor.... slangetje goed geplaatst, stekker gecontroleerd, schroeffie aangedraaid en rijden.

All good! *O*
Blok liep 10 keer mooier en schoot niet in de noodloop. Gelukkig kwam de code overeen met het probleem dat ik vond. Geeft vertrouwen dat het opgelost is.

Wat een beest blijft het toch en wat klinkt die V4 geweldig :)
 
Boonstra hit!

Ik wil kijken of de bouten, waarmee de stuurverhogers vast zitten, krom zijn. Hiervoor heb ik de stuur eraf gehaald en moet de bovenste kroonplaat eraf. Klopt het dat ik daarvoor ook de midden bout los moet met een h14 inbusdop?
Balen van je val. maar probeer eerst even je voorpoten los te draaien, misschien is er een verdraait na je val en als je ze beide weer los en vast zet, en eigenlijk even weer alles een keer los maken en goed uitlijnen(uitlijnen van de voorvork) dan kun je eventueel onderdelen gaan vervangen. Als je dit al hebt gedaan en geen resultaat boekten, dan zou ik ook gaan vervangen. Maar het stond niet bij je berichten, dus zeg eventjes.
Maar ind onderdelen worden schaars.
 
Balen van je val. maar probeer eerst even je voorpoten los te draaien, misschien is er een verdraait na je val en als je ze beide weer los en vast zet, en eigenlijk even weer alles een keer los maken en goed uitlijnen(uitlijnen van de voorvork) dan kun je eventueel onderdelen gaan vervangen. Als je dit al hebt gedaan en geen resultaat boekten, dan zou ik ook gaan vervangen. Maar het stond niet bij je berichten, dus zeg eventjes.
Maar ind onderdelen worden schaars.

Bedankt voor je bericht. Het is inmiddels al gelukt door de kroonplaat los te halen en de stuurhogers te lossen (1 stuurverhoger ring was klein beetje verbogen en heb ik kunnen herstellen). Klein stukje gereden en het zit weer helemaal prima. Het ging gelukkig ook heel zachtjes en ik zat er nog half onder. Ik heb als ware de motor beschermd :). Alleen nog schakelpedaal die nu onderweg is. Over paar daagjes kan ik weer normaal rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan