Tuono Bastards Deel 21

Ik heb een paar weken geleden een Tuono aangeschaft, waarbij ik ook de keuze heb gemaakt tussen de gen 1 en de gen 2. Ik heb op beide gezeten, en juist vanwege de betere zithouding voor lange mensen (zelf 1.93 m) gekozen voor de gen 1. Op de gen 2 moest ik mijn benen veel te veel opvouwen!
 
Ben zelf 1.82 dus verwacht dat ik op beiden pas. Maar als ik online vergelijkingen opzoek lijk je op de gen 1 minder ver voorover te hoeven leunen om bij het stuur te komen, spreekt mij wel aan. Herken je dit?
 
Een verschil in reiken is mij minder opgevallen, eerlijk gezegd. Ik vond wel dat de algehele houding op de gen 1 minder aanvalsgericht was dan op de gen 2. En dat was precies wat ik zocht, want voor dat andere heb ik al een Duc 999.
 
Gisteren de ketting schoon gemaakt. Daarna wat fotoshoot van mijn "apparaat". Nieuwe term dat ik hier geleerd heb. 🤣
A4B73D5A-9D02-41A9-8030-EE6805C76F0B.jpeg
 
Afgelopen zondag de KNMV Riding Day Road vs Track Edition gedaan op Assen samen met wat clubgenoten van de Aprilia Riders Association (ARA).
Voor mij een eerste circuit ervaring op mijn 'nieuwe' Tuono en man wat was dat genieten :]
Heerlijk weer, gezellige mensen en leuk georganiseerd.

Hoewel ik zelf de indruk kreeg dat ik op het eind van de dag als Rossi over de baan ging geven de gopro beelden toch een ander beeld
:rotfl2:

Al met al voor herhaling vatbaar
:victory:


KNMV Riders day.jpg
 
Afgelopen zondag de KNMV Riding Day Road vs Track Edition gedaan op Assen samen met wat clubgenoten van de Aprilia Riders Association (ARA).
Voor mij een eerste circuit ervaring op mijn 'nieuwe' Tuono en man wat was dat genieten :]
Heerlijk weer, gezellige mensen en leuk georganiseerd.

Hoewel ik zelf de indruk kreeg dat ik op het eind van de dag als Rossi over de baan ging geven de gopro beelden toch een ander beeld
:rotfl2:

Al met al voor herhaling vatbaar
:victory:


Bekijk bijlage 1759530
Toon even de beelden. 😁
 
Dag dames en heren. Die tuono gen 2 met kenteken mrph68 bij Arie molenaar heeft valschade achter het schakelpedaal, aan de swingarm achter de uitlaat, en de stuurstop aan de linkerkant van het balhoofd is afgebroken. Heb het ook aan de eigenaar vermeldt, doe hier je voordeel mee!
 
Laatst bewerkt:
Mocht er iemand trouwens interesse hebben in een set blauwe OZ velgen van een Gen 2 R. Die heb ik te koop. Zonder banden, schijven etc.
Passen zo in een Gen 1 en met shims voor de schijven ook weer in een Gen 2.
 
5000km geleden een Bridgestone BT 016 PRO achterband erop laten zetten... nu al op... pff..

Ik ga nu een Bridgestone T31 proberen
 
Afgelopen weekend 5 dagen naar Duitsland geweest met een maat van mij op zijn Tuono 660 met Bitubo achtershock en voorvork cartridges .

Wat stuurt dat onwijs goed, meer heb je daar niet nodig :)
 
Ik heb een paar weken geleden een Tuono aangeschaft, waarbij ik ook de keuze heb gemaakt tussen de gen 1 en de gen 2. Ik heb op beide gezeten, en juist vanwege de betere zithouding voor lange mensen (zelf 1.93 m) gekozen voor de gen 1. Op de gen 2 moest ik mijn benen veel te veel opvouwen!
Nou, bij Arie Molenaar op de gen 2 gereden. Aanvalshouding, en vrij veel wind in de bek. Vanavond op een gen 1 gereden. Fijnere zithouding, minder wind in de bek. En een goed afgestelde quickshifter, heel erg leuk!

Met trots meld ik me hier dan ook even als officieel tuono lid.

IMG_20220511_185906.jpg
IMG_20220511_185901.jpg
 
Erg mooi! Dat zwarte frame van die laatste gen 1's vind ik heel geslaagd...

Veel plezier ermee! Ik heb nog geen moment spijt gehad van mijn rode gen 1 Tuono, en maak daar veel meer kilometers mee dan met de Duc999. Gewoon een hele fijne, sterke motorfiets!
 
Zijn er hier toevallig GEN1 rijders die hun Tuono af en toe (of voltijds) uitlaten op het circuit en op zoek zijn naar een circuitkuipje vooraan? Mijn GEN1 gaat terug de baan op voor eigen gebruik en de circuitkuip mag ook de verkoop in. Verdere details in de verkoopsafdeling op MF.
 

Bijlagen

  • IMG_20220509_174122.jpg
    IMG_20220509_174122.jpg
    629,6 KB · Weergaven: 13
Ik heb de eerste 200km afgelegd en begin een beetje gas te geven met dat apparaat. Nu valt me op dat als ik bij 3.000 toeren vol gas geef de motor niet lineair naar de 6.000 toeren gaat. Hij houdt soms in, bijna vergelijkbaar met het gevoel als je op een oude motor over moet schakelen naar de reservestand. Vanaf de 6.000 vliegt ie er keihard vandoor.

Herkennen jullie dit bij de Gen 1 of moet ik gaan troubleshooten?
 
Ik heb de eerste 200km afgelegd en begin een beetje gas te geven met dat apparaat. Nu valt me op dat als ik bij 3.000 toeren vol gas geef de motor niet lineair naar de 6.000 toeren gaat. Hij houdt soms in, bijna vergelijkbaar met het gevoel als je op een oude motor over moet schakelen naar de reservestand. Vanaf de 6.000 vliegt ie er keihard vandoor.

Herkennen jullie dit bij de Gen 1 of moet ik gaan troubleshooten?
Of het dat probleem verhelpt weet ik niet maar er is voor de 1e gen een vervangingschip te krijgen voor de ecu.
Hoe en wat precies is mij niet bekent, maar google is your friend.
 
Ik heb de eerste 200km afgelegd en begin een beetje gas te geven met dat apparaat. Nu valt me op dat als ik bij 3.000 toeren vol gas geef de motor niet lineair naar de 6.000 toeren gaat. Hij houdt soms in, bijna vergelijkbaar met het gevoel als je op een oude motor over moet schakelen naar de reservestand. Vanaf de 6.000 vliegt ie er keihard vandoor.

Herkennen jullie dit bij de Gen 1 of moet ik gaan troubleshooten?

Dat herken ik. Een backfire, zo voelt het
 
Dat stelt me gerust! Ik ga inderdaad een uitlaatmod toepassen en een daarvoor aangepaste gabro eprom plaatsen. Dit zou de dip bij 5000 toeren sterk verminderen en meer vermogen in het onder en middengebied opleveren. Maar ik wilde hier even navragen of dit wel 'hoort' voordat ik met mods aan de gang ga. Ik ben gerustgesteld!

Daarnaast net ook 200 euro aan boutjes, valdoppen, achterrem schijf, Honda standaard en dergelijke uitgegeven. Ga alles wat verweerd is vervangen.
 
Je pakt het meteen goed aan! Met het standaardsysteem zat er wel iets van een dipje rond dat toerental inderdaad.

Ik heb er een volledig 2-2 Akra systeem onder met Gabro. Nergens meer een dip en instant power. Dat was mijn beste aankoop voor deze fiets.
 
Terug
Bovenaan Onderaan