Tuono Bastards Deel 21

Ik zou bijna zeggen: het kan niet voor die prijs…

Blijkbaar geen bedrijf, iemand die wel alle spullen in huis heeft en dit alleen doet voor vrienden/kennissen. Pa kent hem van de Kawa Club.

Maar als ik dit zo hoor hoef ik niet op "een paar tientjes extra" te rekenen als ik een offerte bij een bedrijf op vraag 😅
 
Blijkbaar geen bedrijf, iemand die wel alle spullen in huis heeft en dit alleen doet voor vrienden/kennissen. Pa kent hem van de Kawa Club.

Maar als ik dit zo hoor hoef ik niet op "een paar tientjes extra" te rekenen als ik een offerte bij een bedrijf op vraag 😅
Ik gok dat je bij een motorzaak rond de €450 en €500,- kwijt gaat zijn.
Een bandenspecialist zal wat goedkoper zijn, maar dan de wielen los aanleveren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Fear
Een band die 5 tot 10 jaar oud is zou ik vervangen ondanks zijn profiel.

Dan zou ik niet verder lezen...
DOT Code op de voorband stelt ”0612”

Maakt allemaal zo veel niet meer uit. Er zit nog een kilometer of 2000 op de achterband. Genoeg om sporadisch te rijden en/of retourtje Tiel om de voorvork te laten reviseren. In die tijd kiezen tussen de Bridgestone en Pirelli. En welke kleur gear indicator ik ga halen...

Ook de prijzen opgevraagd bij de garage waar ik de motor net gehaald heb:
€415 voor een setje Pirelli Diablo Rosso IV
€430 voor een setje Bridgestone Battlax S23

Het gemak van de motor afgooien (2,5 kilometer van mijn huis) en ophalen wanneer gereed is me de meerprijs sowieso waard ten opzichte van de meer dan een uur reistijd voor de offerte van 360 euro die ik hiervoor postte.
 
Laatst bewerkt:
Vraagje over de wheelie control van een Tuono v4r 2011(APRC) hoeveel corrigeert dit systeem in de standen?(1 tm 3) is het alsnog mogelijk om het voorwiel een eindje van de grond te krijgen in stand 1 bijv?
Ik heb mij ingeschreven voor een wheelie cursus, en ben benieuwd om het oefenen van het liften het werkt om de wheeliecontrol ingeschakeld te houden.(Als een soort vangnet)
 
Vraagje over de wheelie control van een Tuono v4r 2011(APRC) hoeveel corrigeert dit systeem in de standen?(1 tm 3) is het alsnog mogelijk om het voorwiel een eindje van de grond te krijgen in stand 1 bijv?
Ik heb mij ingeschreven voor een wheelie cursus, en ben benieuwd om het oefenen van het liften het werkt om de wheeliecontrol ingeschakeld te houden.(Als een soort vangnet)
Ik heb geen idee, maar je zou zeggen van niet anders heeft die optie geen nut in mijn ogen.
Volgens mij wordt de boel geknepen zodra het voorwiel de lucht in gaat.
 
Vraagje over de wheelie control van een Tuono v4r 2011(APRC) hoeveel corrigeert dit systeem in de standen?(1 tm 3) is het alsnog mogelijk om het voorwiel een eindje van de grond te krijgen in stand 1 bijv?
Ik heb mij ingeschreven voor een wheelie cursus, en ben benieuwd om het oefenen van het liften het werkt om de wheeliecontrol ingeschakeld te houden.(Als een soort vangnet)
Stand 3 grijpt in zodra het voorwiel de lucht in gaat. Met stand 1 kan je hem wel omhoog krijgen maar weet eigenlijk niet tot hoe hoog en of hij hem automatisch omlaag brengt na een periode. Dat gebeurt wel als je wheeliecontrol aanzet en traction control uit de manual zegt dit daarover:
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240403_224301_Chrome.jpg
    Screenshot_20240403_224301_Chrome.jpg
    21,5 KB · Weergaven: 0
Vraagje over de wheelie control van een Tuono v4r 2011(APRC) hoeveel corrigeert dit systeem in de standen?(1 tm 3) is het alsnog mogelijk om het voorwiel een eindje van de grond te krijgen in stand 1 bijv?
Ik heb mij ingeschreven voor een wheelie cursus, en ben benieuwd om het oefenen van het liften het werkt om de wheeliecontrol ingeschakeld te houden.(Als een soort vangnet)

Bij een wheelie cursus leer je het voorwiel omhoog te doen met behulp van de koppeling, dan gaat die keihard door de wheelie control een om vervolgens neer te klappen.
 
Afgelopen weekend Flyhammer rearsets en nieuwe S22 banden gemonteerd. Wat een verschil! Het voelt als een compleet andere motor. Veel meer vertrouwen tijdens het rijden door de nieuwe zithouding en feedback. Morgen weer lekker een rondje knallen! :P
 

Bijlagen

  • 20240330_174456.jpg
    20240330_174456.jpg
    650,9 KB · Weergaven: 0
  • 20240330_174447.jpg
    20240330_174447.jpg
    584,3 KB · Weergaven: 0
Gisteren m'n ketting even afgesteld. De 'inrij-rek' is er uit zeg maar.

Vandaag eindelijk met lekker weer eens een rondje gaan rijden op de Tuono.
 
tuono1.jpeg


Sinds een tijdje eigenaar van de bovenstaande Tuono.
Alleen bespeur ik her en der wat achterstallig onderhoud, niets wat onoverkoombaar is, maar het moet wel gebeuren.
Nu heb ik het werkplaatshandboek bij de aankoop meegekregen, maar soms mis ik wat info.

Vanuit de auto's ben ik erg gewend geraakt aan de Haynes handleidingen en zag ik dat er een Haynes handleiding voor de RSV Mille R (1999 - 2003) beschikbaar is. Alleen ben ik niet helemaal zeker in hoeverre dit matcht met de Tuono.

Iemand ervaringen met deze handleiding in combinatie met een eerste generatie Tuono?
Of andere alternatieven? Naast de AP Workshops filmpjes op Joeptoep.
 
Volgens mij kun je de handleiding van een Mille prima gebruiken, alleen voor het kuipwerk niet, maar dat is sowieso makkelijker.

Het meeste spreek ook redelijk voor zich. Als je ooit een linksysteem los hebt gehad voor onderhoud bij een andere motor zou het zonder handleiding ook op deze moeten kunnen bijvoorbeeld.
 
Iemand hier weleens wat gedaan aan de condens in de tellerunit van een gen2 die mij zou willen helpen, of ervaring met een bedrijf die hier wat aan kan doen?

Het begint een beetje storend te worden zeg maar.

20240407_164129.jpg

Tijdens het rijden was het nog een stuk erger.
 
Ik dacht dat mensen dit wel opgelost hebben door op bepaalde positie(s) gaatjes te boren in het teller huis, soort ontluchting zeg maar. Volgens mij zijn daar ook wel topics over voorbij gekomen in dit forum of op het aprilia-riders forum, maar dan zul je even moeten zoeken.
 
Even een vraag voor de kenners.
Verleden week mijn Tuono V4 uit 2016 naar een motorzaak gebracht voor klepspeling controle (20000km).
Aangezien hij dan toch redelijk open moet gelijk groot onderhoud uit laten voeren (olie, bougies, remmerij doe ik anders zelf).
Nu krijg ik net te horen dat ze erachter komen dat ze niet de tools hebben om de kleppen te stellen :? (Heeft geen spoed maar 1 of twee kleppen zouden voor het mooie afgesteld moeten worden).
Uiteraard excuses en die kosten worden ook niet in rekening gebracht maar wat is nou een schappelijk bedrag wat er over zou moeten blijven?
Ze hadden weinig bijzonderheden (kwam wat vuil uit de achterrem geloof ik dus die is gespoeld).
 
Even een vraag voor de kenners.
Verleden week mijn Tuono V4 uit 2016 naar een motorzaak gebracht voor klepspeling controle (20000km).
Aangezien hij dan toch redelijk open moet gelijk groot onderhoud uit laten voeren (olie, bougies, remmerij doe ik anders zelf).
Nu krijg ik net te horen dat ze erachter komen dat ze niet de tools hebben om de kleppen te stellen :? (Heeft geen spoed maar 1 of twee kleppen zouden voor het mooie afgesteld moeten worden).
Uiteraard excuses en die kosten worden ook niet in rekening gebracht maar wat is nou een schappelijk bedrag wat er over zou moeten blijven?
Ze hadden weinig bijzonderheden (kwam wat vuil uit de achterrem geloof ik dus die is gespoeld).
Ik ga er even vanuit dat je 'm dan niet naar een Aprilia specialist hebt gebracht? Ik zou hier wel van balen als ik in jouw schoenen zou staan, je brengt je motor weg voor een 20k beurt, dan verwacht je ook gewoon dat de kleppen die gesteld moeten worden ook werkelijk gesteld worden, zeker voor deze machines. De kosten zitten hier ook met name in het alles uitbouwen voordat je er bij kunt en daarna alles weer in elkaar bouwen.

Heb mijn v4 momenteel bij de Zwart in Weert staan voor dezelfde beurt en als het goed is kan ik 'm vrijdag weer ophalen, dan weet ik ook meer over de totale kosten.
 
Goedemorgen allemaal,


Omdat mijn gezondheid er weer op vooruit gaat, ga ik dit jaar mooie ritten in het buitenland maken. Nu heb ik als brave jongen opnieuw een akrapovic demper met E keurmerk gekocht. Alleen heb ik geen kabel voor de servo motor, heeft iemand hier die toevallig eentje die ik kan overnemen?

Dat betekent ook dat mijn akra demper (zonder e keurmerk) de verkoop in gaat. Hij is afgelopen jaar nieuw aangeschaft bij de zwart motoren. Ongeveer 7000 kilometer mee gereden.
 

Bijlagen

  • 20230809_210144.jpg
    20230809_210144.jpg
    665,4 KB · Weergaven: 0
Ik ga er even vanuit dat je 'm dan niet naar een Aprilia specialist hebt gebracht? Ik zou hier wel van balen als ik in jouw schoenen zou staan, je brengt je motor weg voor een 20k beurt, dan verwacht je ook gewoon dat de kleppen die gesteld moeten worden ook werkelijk gesteld worden, zeker voor deze machines. De kosten zitten hier ook met name in het alles uitbouwen voordat je er bij kunt en daarna alles weer in elkaar bouwen.

Heb mijn v4 momenteel bij de Zwart in Weert staan voor dezelfde beurt en als het goed is kan ik 'm vrijdag weer ophalen, dan weet ik ook meer over de totale kosten.
Vandaag m’n 4v 1100 weer opgehaald bij de Zwart in Weert.
Duidelijke uitleg wat ze allemaal gedaan hebben, zelfs de kleinste onderdelen worden toegelicht.
20k beurt, 4 kleppen zijn gesteld, rest stond nog goed. Kosten ca. € 950.
Ik ben tevreden en de volgende keer breng ik ‘m weer naar de Zwart.
 
De zwart motoren is een hele fijne dealer. Gaat mij v4 1000 ook naar toe als er iets aan de hand is wat ik zelf niet kan. Olie, filter en die aan verwante artikelen doe ik allemaal zelf.
 
De zwart motoren is een hele fijne dealer. Gaat mij v4 1000 ook naar toe als er iets aan de hand is wat ik zelf niet kan. Olie, filter en die aan verwante artikelen doe ik allemaal zelf.
Ja, ik ook, maar kleppen stellen begin ik niet aan, en als ‘ie daar dan toch staat dan gun ik ze de standaard dingetjes als olie etc. ook wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan