Vandaag de GT380 weer uit z'n winterslaap gehaald, achtervelgje opgepoetst. Voelde wat speling op de as dus daar ga ik binnenkort even nieuwe lagertjes voor regelen
net als de steunbeugeltjes van het voorspatbord.
Na z'n winterslaap was het 3x kicken en hij liep weer als een naaimachientje, meteen een km of 60 gereden en geen slag verkeerd. Wel houd ik de komende 100den km's het oliepijl vd bak in de gaten, vind hem als hij warm is toch nog wat roken.
Nu de jawa en 380 eigenlijk zo goed als klaar zijn wil ik met een paar weken de GT750 uit z'n coma ontwaken.
Ik wil beginnen met de basics om te kijken wat hij wel en niet doet:
-Carbs schoonmaken
-Verse peut erin
-Vloeistoffen controleren op niveau
-Nieuwe accu erin
-Compressie testje
-Ontsteking op tijd zetten
-Nieuwe bougietjes
-Bandenspanning (ja je weet maar nooit
)
-Verder alles controleren wat los en vast zit
Kijken wat voor geluiden en signalen hij wil afgeven. Volgens de vorige eigenaar heeft de motor het eigenlijk altijd probleemloos gedaan (welke niet
) maar de laaste 1000den km's begon de ontsteking constant te verlopen ondanks dat deze electronisch was, contactpuntjes terug erin mocht niet baten.
In mijn ogen kan het ergste geval een losse kruktap ofwel nieuwe/ruil krukas zijn.
Het blok zou in 98 gereviceerd zijn en toen is een ruilkrukas geplaatst, 1000den km's hierna zijn de 'problemen' begonnen.
Owja, nog een plaatje van vandaag