Typische problemen r1?

mbies

MF'er
18 jun 2007
35
0
Dordrecht
Hallo beste Mf'ers

Ik ben momenteel aan het wikken en wegen om mijn gsxr 1100w van de hand te doen en er een R1 voor terug te halen (het wikken en wegen is eigenlijk al afgelopen, ik wil 'm! :P )

Nou is mijn vraag of er van die typische, motor specifieke punten zijn waar ik op moet letten tijdens de aanschaf. Ik ben momenteel aan het kijken naar model 2000 of 2001. Het doel is er een te vinden die zo'n 30.000 km op de teller heeft staan.

Alle ervaringen zijn welkom,

Alvast bedankt
 
Ik zie bijvoorbeeld meerdere advertenties waarbij een ingezoomde foto staat van de achterveer (op dezelfde foto ook het remvloeistof reservoir?). Mijns inziens een redelijk nutteloze foto, dus waarschijnlijk mis ik de clue... iemand?
 
ik weet dat de '98 modellen olie kunnen verbruiken, of die van 2000 of 2001 dat ook doen weet ik niet.
En ik geloof dat de versnellingsbak wel eens wat zwak kan zijn (bijvoorbeeld de tweede versnelling door zogenaamde wheelies).
Verder goed kijken op de aanslagnokken van het stuur en of de bevestigingspunten van de koplamp nog heel zijn.
En iemand meenemen die er niet "verliefd"op is en natuurlijk een proefrit maken.
Dat achterveer-foto-verhaal: beats me. Misschien dat er een aangepaste veer in/op zit.
 
Olie verbruiken ze inderdaad. Ook de 00 en 01 lusten geloof ik wel wat.
Heb zelf een 99'er die ook verbruikt.
 
yup, bakproblemen
full

en olie....daar heb ik dan geen last van.....gelukkig
 
In ieder geval even goed zijn 2 uitproberen dus. Voor wat betreft het olieverbruik de verkoper maar op zijn blauwe ogen vertrouwen :+ .
 
Een beetje olieverbruik hoeft geen drama te zijn, maar als je benzine moet bijvullen en olie moet tanken is er stront aan de spreekwoordelijke knikker ;)
 
Heb in het verleden diverse R1`s gehad. '98, '00, '02, '04 en niet 1 had/heeft olie verbruik.
Heb nu 1 uit '02 puur voor circuit gebruik, idem.


Tuurlijk zoals elke motor dient het olie gecontroleerd te worden.

Verder; technisch goede motoren waar je veel stuurfun mee beleefd.

Kilometerstand doet er niet zoveel toe, het is net een Honda starten en draaien.

Iemand een circuit motor kopen?? Uiteraard een R1 uit 2002.
 
Ook een '01 gehad. Was echt heel erg vriendelijk met het olieverbruik (iedere motor verbruikt wel wát).
Vering was gewoon goed. Standaard veer zat erin, nooit problemen mee gehad.

Heel fijne motor :Y

Proefritje maken is sowieso slim
 
Terug
Bovenaan Onderaan