u-tag

jammer alleen dat een ambulanceverpleegkundige/ ehv'er niet in je zakken mag zitten


Hoezo mag dat niet? En wat dan met mensen die bijvoorbeeld suiker hebben, die hebben zo'n kaartje in hun portemonnee zitten met "Ik heb suiker"? En hoe willen ze dan je identiteit achterhalen?

Hopelijk kan die U-Tag wel tegen een stootje anders heb je er met een ongeluk nog niks aan.
 
Laatst bewerkt:
Hoezo mag dat niet? En wat dan met mensen die bijvoorbeeld suiker hebben, die hebben zo'n kaartje in hun portemonnee zitten met "Ik heb suiker"? En hoe willen ze dan je identiteit achterhalen?

Hopelijk kan die U-Tag wel tegen een stootje anders heb je er met een ongeluk nog niks aan.


En als jij dat kaartje in de portemonnee hebt terwijl je geen suiker hebt (Bijvoorbeeld omdat je het gevonden hebt en het van een vriend is ofzo en daarom bewaard)
Moet het ambulancepersoneel er dan vanuit gaan dat je suiker hebt?
 
Ik heb sinds me 11de, nadta ik een ongeluk met me oog had zo n talisman als armband, kan je binnenin op n papiertje al je N.A.W gegevens op kwijt en je evt.gebrekken plus bloedgroep wie te waarschuwen enz,enz,enz....


full
 
Daar ben ik ook meer van: lekker ouderwets een portemonnee met de belangrijkste gegevens. Die heb ik tenminste alijd bij me. Zo'n electronisch ding vergeet ik geheid (zeeslot kent zichzelf O-) )
 
Krijgen alle hulpverleners dan een draagbare PC om onder deze tag te kunnen uitlezen ?
Meestal heb ik geen spullen bij me om een USB-poort uit te lezen

EgbertO
 
Ik heb hem sinds vandaag om mijn nek hangen!!! 8-)
Vind het een fijner idee, want rijd meestal alleen en ben al bijna 3 keer in de afgelopen 2 weken van de motor worden gereden door andermans fout!!! |(
Er zal toch 1 van de hulpverlenende instanties een laptop bij zich hebben en anders kunnen ze hem uitlezen in het ziekenhuis!!! ;)
 
Ik heb hem sinds vandaag om mijn nek hangen!!! 8-)
Vind het een fijner idee, want rijd meestal alleen en ben al bijna 3 keer in de afgelopen 2 weken van de motor worden gereden door andermans fout!!! |(
Er zal toch 1 van de hulpverlenende instanties een laptop bij zich hebben en anders kunnen ze hem uitlezen in het ziekenhuis!!! ;)


Hoeveel miljard mensen zijn er op de wereld en hoeveel zullen zo'n ding hebben
Een paar honderd, misschien duizend?
Is dus niet echt zinvol voor een ambulanceverpleegkundige om zo'n ding te gaan zoeken.

En als je al 3 keer van de motor bent gereden in 2 weken tijd door "andermans fout" dan zou ik iets gaan doen aan m'n rijstijl, of je hebt heel veel pech ;)

Maar als het maar tussen je oren goed zit, dan is het al lang goed he.
 
Ik heb sinds me 11de, nadta ik een ongeluk met me oog had zo n talisman als armband, kan je binnenin op n papiertje al je N.A.W gegevens op kwijt en je evt.gebrekken plus bloedgroep wie te waarschuwen enz,enz,enz....


[afbeelding]

Die ken ik ja, heb ik ook jaren lang gehad. Heb je dat ding ook nog wel eens open gehad?
Die van mij waren nooit zo goed water dicht B|
 
Wel een goed idee is in je gsm nummers opslaan onder ICE (in case of emergency). Daar kijken ze dikwijls wel naar. Ik heb nummers van vriendin en ouders daaronder zitten.
 
Dat past daar nooit allemaal in!


:+


Je zal versteld zijn wat er allemaal inpast :Y en met de huidige kompjtrs kan je een groot A 4tje heel erg verkleinen hoor _O-

:+


Die ken ik ja, heb ik ook jaren lang gehad. Heb je dat ding ook nog wel eens open gehad?
Die van mij waren nooit zo goed water dicht B|

:^

heb ik ook last van ja _O-

Ach eens in de zoveel tijd het papiertje wat erin zit vervangen is ook zo gebeurd ken je dr weer een tijdje tegenaan *O*

en uiteraard hopen dat je hem niet nodig hebt ;)
 
En als jij dat kaartje in de portemonnee hebt terwijl je geen suiker hebt (Bijvoorbeeld omdat je het gevonden hebt en het van een vriend is ofzo en daarom bewaard)
Moet het ambulancepersoneel er dan vanuit gaan dat je suiker hebt?

Ik vind het een beetje ver gezocht van je dat jij iemand anders zijn spullen op zak zou houden. Alsof jij bijv motorpapieren van iemand anders op zak zou houden, word je aangehouden door de mannen in het blauw kun je alleen de papieren van je "maat"laten zien. :o
 
Ik vind het een beetje ver gezocht van je dat jij iemand anders zijn spullen op zak zou houden. Alsof jij bijv motorpapieren van iemand anders op zak zou houden, word je aangehouden door de mannen in het blauw kun je alleen de papieren van je "maat"laten zien. :o


Wel zo handig als je op zijn brommer rijd O-)
 
Wel een goed idee is in je gsm nummers opslaan onder ICE (in case of emergency). Daar kijken ze dikwijls wel naar. Ik heb nummers van vriendin en ouders daaronder zitten.

of onder SOS... daar heb ik idd die nummer staan, en heb de ouderwetse dogtags om mijn nek heen, is iets begrijpelijker voor de meeste mensen denk ik :) en mocht je in de sloot belanden doet ie het ook nog steeds

identiteitsplaatje.jpg
 
Wel een goed idee is in je gsm nummers opslaan onder ICE (in case of emergency). Daar kijken ze dikwijls wel naar. Ik heb nummers van vriendin en ouders daaronder zitten.


of onder SOS... daar heb ik idd die nummer staan, en heb de ouderwetse dogtags om mijn nek heen, is iets begrijpelijker voor de meeste mensen denk ik :) en mocht je in de sloot belanden doet ie het ook nog steeds

[afbeelding]


Er werd door de hulpdiensten geadviseerd om het onder ICE te doen omdat dat in buitenland ook al vaak daaronder gezet word.

Verder is zo'n ding misschien wel makkelijk ware het niet dat je op veel plaatsen waar gewrkt word niet gedragen mag worden i.v.m. veiligheid.
En als je het niet aanleert om het elke dag om te doen denk ik dat je het nog wel eens wil gaan vergeten.
 
Ik vind het een beetje ver gezocht van je dat jij iemand anders zijn spullen op zak zou houden. Alsof jij bijv motorpapieren van iemand anders op zak zou houden, word je aangehouden door de mannen in het blauw kun je alleen de papieren van je "maat"laten zien. :o


Hou jij nooit iets van een ander bij?
Als jij iets vind op straat en het is van een bekende, laat jij het dan op straat liggen :?

Zolang er geen foto op staat is er een risico aanwezig dat de info die erop staat niet bij de persoon hoort. Beetje gevaarlijk he als je verkeerde medicatie krijgt.

Het zelfde met die dogtags, in het leger werkt dat wel, maar daar zijn de omstandigheden anders. Nu worden die dingen ook gedragen als mode symbool.
 
Daar ben ik ook meer van: lekker ouderwets een portemonnee met de belangrijkste gegevens. Die heb ik tenminste alijd bij me. Zo'n electronisch ding vergeet ik geheid (zeeslot kent zichzelf O-) )

:^ ,

De Gsm is voorzien van nummers met teksten als Thuis / ICM / Bij ongeval
En voor het geval dat ze spontaan zouden gaan zoeken onder de buddy , zit daar een adres sticker met Telefoon - nr's .......

Ervan uitgaande dat alles de eventuele crash overleeft.... O-)
 
Amateurs...

Ik heb altijd mijn eigen dogtags meegedragen tot voor een tijdje terug. Nog gekregen van onze konigin :)

t_dogtag_nl_army.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan