U vervoert uw koter met een spanband. Mag dat?

begrijp een potje zowiezo al niet, maar zeker niet bij een kind :N

Een potje vind ik dus het enige wat wel ok is (mits goed passend). Een kind heeft nog niet zulke ontwikkelde nekspieren en dan moet een helm niet te zwaar zijn. De meeste kinderhelmen zijn idd jethelmen.

Bovendien zal dit kind toch nooit op zijn kin terecht komen; door de spanband in zijn nek wordt zn koppie bij een val ineens hard achterover getrokken! (hoor ik daar nou wat knakken? -O- )
 
Laatst bewerkt:
Hallo allen

Dit is een discussie over een persoon die dacht het goed te doen maar helaas hij heeft hij de boot gemist, desalniettemin (leuk scrabbel woord), de reacties die ik van sommige mensen lees slaan kant noch wal.
Mijn kinderen inmiddels het huis uit en zelf al kinderen, zijn vanaf dat de jongste 4 en dat oudste 6jaar was op de motor mee achterop door heel Europa getoerd de veiligheid in deze was altijd gewaarborgd, middels pak, helm ,laarzen en handschoenen, en ja daar kun je wat van vinden maar om te stellen dat deze mensen die dit doen geen verantwoordelijkheids besef hebben gaat mij daar integen veels te ver. dat je dit zelf niet doet vind ik prima maar anderen veroordelen die hun kinderen deel uit laten maken van een prachtige hobby is onzin.
Wij zijn inmiddels opa en oma mijn kleinkinderen zitten ook al weer bij hun vader en moeder achterop 6 en 8 jaar en ja waarom niet, dit zijn hoogopgeleide mensen die hun verantwoordelijkheden kennen dus vanuit dat punt geen enkel probleem.
En ja het risico is groter dan in je auto maar met dat in het achterhoofd kun je defensief gaan motorrijden, maar wat ik ook niet kan voorkomen is dat een ongeluk in een klein hoekje zit.
Ik hoop dat de gene hier met hun kinderen achterop heel veel plezier en veilige kilometers gaan maken.
mvgr Jasper

Dit heeft niets met afwijkende mening of onwetendheid te maken.
Ik had het (afgezien van die spanband) nog anders gevonden als hijzelf ook in spijkerbroekje, gympen en windjackje op de motor had gezeten, dan had ik nog kunnen denken dat het gebrek aan besef was.
Maar nee, deze motorrijder kiest nl. bewust voor zichzelf wèl voor beschermende kledij etc. Dat betekent dat hij het belang daarvan onderkent. Waarom dan jezelf méér beschermen dan je kind?
 
Laatst bewerkt:
Dit heeft niets met afwijkende mening of onwetendheid te maken.
Ik had het (afgezien van die spanband) nog anders gevonden als hijzelf ook in spijkerbroekje, gympen en windjackje op de motor had gezeten, dan had ik nog kunnen denken dat het gebrek aan besef was.
Maar nee, deze motorrijder kiest nl. bewust voor zichzelf wèl voor beschermende kledij etc. Dat betekent dat hij het belang daarvan onderkent. Waarom dan jezelf méér beschermen dan je kind?

Misschien is het wel een heel vervelend kind..
 
Naar aanleiding van een topic op Geenstijl: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/06/u_vervoert_uw_koter_met_een_sp.html#comments

[afbeelding]

Waarschijnlijk met de beste intenties, maar passagiers nooit vast maken aan de motor of de bestuurder. Bij een val moet iedereen vrij kunnen rollen.

Kinderen moeten bij de steuntjes kunnen voordat ze achterop mogen. (Desnoods de steuntjes verhogen) Zo te zien is dat hier net nog niet het geval.


Zit de span band ook om de nek van het kind :? zo spoor je niet. Als het kind nog niet oud genoeg is om zichzelf vast te houden is hij niet oud genoeg om achterop te zitten.
 
Feit blijft: mensen die te dom zijn om te poepen kunnen kinderen krijgen, dat moet ze worden ontnomen.

Feit blijft: Als ik jou een tijdje zou volgen, je vast wel iets uithaalt waardoor ik je te dom vind om te poepen.

Mag je nu geen kinderen? ;)
 
Laatst bewerkt:
Hallo allen

Dit is een discussie over een persoon die dacht het goed te doen maar helaas hij heeft hij de boot gemist, desalniettemin (leuk scrabbel woord), de reacties die ik van sommige mensen lees slaan kant noch wal.
Mijn kinderen inmiddels het huis uit en zelf al kinderen, zijn vanaf dat de jongste 4 en dat oudste 6jaar was op de motor mee achterop door heel Europa getoerd de veiligheid in deze was altijd gewaarborgd, middels pak, helm ,laarzen en handschoenen, en ja daar kun je wat van vinden maar om te stellen dat deze mensen die dit doen geen verantwoordelijkheids besef hebben gaat mij daar integen veels te ver. dat je dit zelf niet doet vind ik prima maar anderen veroordelen die hun kinderen deel uit laten maken van een prachtige hobby is onzin.
Wij zijn inmiddels opa en oma mijn kleinkinderen zitten ook al weer bij hun vader en moeder achterop 6 en 8 jaar en ja waarom niet, dit zijn hoogopgeleide mensen die hun verantwoordelijkheden kennen dus vanuit dat punt geen enkel probleem.
En ja het risico is groter dan in je auto maar met dat in het achterhoofd kun je defensief gaan motorrijden, maar wat ik ook niet kan voorkomen is dat een ongeluk in een klein hoekje zit.
Ik hoop dat de gene hier met hun kinderen achterop heel veel plezier en veilige kilometers gaan maken.
mvgr Jasper


Dat je hoog opgeleid bent betekend niet automatisch dat je slim bent, het betekend dat je goed kunt onthouden, ik vind dit niet altijd een goed excuus...
 
Dat je hoog opgeleid bent betekend niet automatisch dat je slim bent, het betekend dat je goed kunt onthouden, ik vind dit niet altijd een goed excuus...
hier ga ik in mee

full
 
Dat je hoog opgeleid bent betekend niet automatisch dat je slim bent, het betekend dat je goed kunt onthouden, ik vind dit niet altijd een goed excuus...

En dan nog; sommige denken het goed te hebben onthouden.....
 
Hoog opgeleid is inderdaad geen enkele garantie en betekend ook niet dat iemand wijs is...Wellicht is de spanbanden meneer ook wel hoog opgeleid?

Wetten voor alles maken is natuurlijk onzin, denk alsjeblieft zelf ook een beetje na....
Beetje afdwalen..moet bij zulke discussies altijd denken aan die mevrouw die haar huisdier probeerde te drogen in een magnetron (broodje aap verhaal?) Ja maar, het stond niet in de gebruiksaanwijzing.... |(

De spanbanden vindt ik ook niet erg slim(hoewel waarschijnlijk goed bedoeld), maar de kleding (het gebrek daaraan) is wel erg kwalijk. :Y

Had het overigens geen mogelijkheid geweest om de bestuurder even aan te spreken i.p.v. alleen een foto maken en hem publiekelijk te kakken te zetten?

Verder vind ik het geen enkel probleem om je kinderen mee te nemen :N Sinds ik mijn kinderen groot genoeg vond neem ik ze ook regelmatig mee :] Vooraf duidelijke instructies gegeven en stilstaand met ze geoefend hoe ze in bochten moeten handelen en het gaat prima *O*
 
Dat je hoog opgeleid bent betekend niet automatisch dat je slim bent, het betekend dat je goed kunt onthouden, ik vind dit niet altijd een goed excuus...

"Slimheid" is de mate waarin jij problemen op kan lossen, en hoe snel je dit kan.
:j
 
Wat moeten ze in een bocht doen dan?
Imo; helemaal niks.

Da's relatief. Niks doen kan lastig wezen; als je niet kunt ontspannen, ga je niet mee-, maar tegenwerken.

goeie tips voor de achteropzitter


Vasthouden
Vasthouden kun je je aan de jas van de bestuurder, of, als die er zijn, aan beugels die met dat doel aan de motor zitten.

Als je je stevig aan de bestuurder vasthoudt, beweeg je bijna automatisch goed mee, wat een voordeel is.

Bochten
In bochten is het de bedoeling dat je meebeweegt met de bestuurder. Dat houdt dus in dat je niet gaat tegenhangen.

Als je juist extra in de bocht gaat hangen, stuurt de motor meer de bocht in dan de bestuurder verwacht. Dat is dus ook niet echt handig.

Eigenlijk zou je achterop moeten zitten alsof er een stalen pen in je rug zit die vastzit aan het frame, zonder scharnier bij je bekken...

Als je een actieve meekijker bent werkt het heel goed om steeds je hoofd aan de binnenbocht-kant van het hoofd van de bestuurder te houden.
In een linkerbocht kijk je dus links langs het hoofd van de bestuurder, en in een rechterbocht rechts daar langs.

Dat dus.... Heb het meegemaakt met een maatje (die notabene zelf motor rijdt) dat hij ging tegenhangen in een bocht.... |( Geeft geen leuk effect... :N
 
Laatst bewerkt:
Voor mensen die de discussie intelligentie/ domheid interessant vinden: Koop de laatste / de eerste editie van New Scientist Nederland. Blad vind ik sowieso een aanrader voor mensen die er van houden haha. Omdat dit de eerste editie in het Nederlands is, is de prijs iets van 4.50 volgens mij.

CoverNS01-2013.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan