Uit de oude doos gevonden; pixxies DEEL II

Status
Niet open voor verdere reacties.
En toen dacht je ; "wat moet ik ermee, je hebt nu toch schijfremmen".
Zag er leuker uit maar als er niet twee had was het ook k*t!

Vandaar dat mij "Z" twee schijven en ook remklauwen heeft :+
Tweede schijf werd vroeger regelmatig gemonteerd maar dan ZONDER remklauw......... :X

Dit laatste vaak bij de H2 750 triple.
En voetsteuntjes sleep ik onderweg altijd op maat.
 
gered :} fototje
full
 
Is inderdaad een Batavus. :Y
Ik weet er verder niet veel van dus net even mijn moeder gebeld.
Die wist me ook niet veel wijzer te maken dan dat de foto ergens eind jaren 50,begin jaren 60 gemaakt moet zijn toen ze in Assen op visite waren bij de zus van mijn oma.
Het zal wel een 98 cc zijn die werden toen wel veel gebouwd.
Later heeft mijn opa ook nog een Horex gehad. 8-)
Toen werd het auto tijd met Trabantjes en daarna Wartburg 2takkers. *D
 
De pits ook de zijspannen reden mee :] [afbeelding]

Ze zijn leuk deze foto's ,en wat en ronde tijden angstaanjagende snelheden.
Bij ons in de buurt,Eemnes weden sprints gereden op alcohol brandstof en wat aanpassingen ging de solex als de brandweer een paar keer daarna moest ie weer uit elkaar.
 
Die van mij nr 50 was gespoten als de Never Ready 500 van honda, via,via had Katayama daar van gehoord,en had er een stukje mee gereden, en hij opende toen een winkel in (ik dacht Soest ) en wilde de solex wel in z'n etalage :Y na een paar weken had ik hem weer terug of hij echt al die tijd in de winkel gestaan had dat weet ik niet . :]
 
Die van mij nr 50 was gespoten als de Never Ready 500 van honda, via,via had Katayama daar van gehoord,en had er een stukje mee gereden, en hij opende toen een winkel in (ik dacht Soest ) en wilde de solex wel in z'n etalage :Y na een paar weken had ik hem weer terug of hij echt al die tijd in de winkel gestaan had dat weet ik niet . :]


De zaak zat in Soesterberg,heeft er niet heel lang gezeten.
 
Mijn opa en oma,heeuull lang geleden. :P
[afbeelding]


Pracht plaatje, zo zat ik in die tijd tussen mijn vader en moeder in op een Sparta 125,zijn geloof ik geen foto's van,maar de herinnering er aan is nog levendig.
Pothelmpje op met een soort halve eierdopjes op de oren zag er niet uit.
Mocht als hij van zijn werk kwam vaak even voor op de tank mee,en zat dan ook weleens met een handje tussen stuur en koppelinghandel AU!
 
Deze foto is nog zonder helmen op.
Ze hadden hier leren vliegenierscaps op.
Ik weet niet wanneer de helmplicht voor motoren ingevoerd is.
Daarom vraag ik me ook af of mijn moeder het goed had wat betreft het jaartal wanneer de foto is gemaakt.
 
Helmplicht 1972,ik heb ook nog zonder helm motor gereden.
Mijn eerste motor........

full
 
Ik begreep dat hij deze zomer met een toertocht van de MAC Zandvoort mee geweest is :?
(ik probeer dat uit te vissen)


Ik zou nog wat uitvissen over Henk Klaassen,maar er was een naam verwisseling met Bert Klaassen ook een oud coureur 125cc ( Later nog yamaha RD klasse) dacht ik. Over Henk is ook daar niks bekend.
 
Henkie is in het niets verdwenen denk,hij kwam uit Utrecht en liep na de klapper in Daytona in een leren korset,waar hij nog wel eens geintjes over maakte.
 
Ik heb kleurenfoto's,maarja dan heb ik de hulp van m'n kinderen nodig,scannen,E mail naar mij dan nog naar een album sturen( ik haal liever een motorblok uit elkaar dat kan ik) maar er komen kleuren plaatjes beloofd :}
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan