Uit de oude doos gevonden; pixxies DEEL II

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgens mij heeft Texas Henkie nog pitborden gemaakt en verkocht in de jaren 80.


Hij was jarenlang bij iedere nationale wedstrijd in NL aanwezig op het rennerskwartier met z´n pitborden, zelfs in de jaren ´90.

Zoals eerder geschreven, meen ik gehoord te hebben dat hij er niet meer is........... :?

Weet nog wel dat ik nèt een paar weken bij Ton van Heugten Motors werkte en er een type binnen kwam die doodleuk vertelde dat hij de band van Texas Henkie op moest komen halen.
Bleek iemand te zijn die voor het advokaten buro van Dunlop werkte.
Heb de man meegenomen naar achter in de zaak, waar hij toen te horen kreeg dat hij heel snel naar buiten moest en snel moest maken dat hij weg kwam......... })

Dunlop had na jaren nog een schadeclaim openstaan vanwege een band die in Daytona uit elkaar geklapt was. Ook Barry Sheene was het zelfde overkomen...... :Y
 
Het wiel stond jaren bij de zitkuil,en is op gegeven moment verdwenen :?
En voor zo ver ik weet nooit meer boven water gekomen.
 
Laatst bewerkt:
Hij was jarenlang bij iedere nationale wedstrijd in NL aanwezig op het rennerskwartier met z´n pitborden, zelfs in de jaren ´90.

Zoals eerder geschreven, meen ik gehoord te hebben dat hij er niet meer is........... :?

Weet nog wel dat ik nèt een paar weken bij Ton van Heugten Motors werkte en er een type binnen kwam die doodleuk vertelde dat hij de band van Texas Henkie op moest komen halen.
Bleek iemand te zijn die voor het advokaten buro van Dunlop werkte.
Heb de man meegenomen naar achter in de zaak, waar hij toen te horen kreeg dat hij heel snel naar buiten moest en snel moest maken dat hij weg kwam......... })

Dunlop had na jaren nog een schadeclaim openstaan vanwege een band die in Daytona uit elkaar geklapt was. Ook Barry Sheene was het zelfde overkomen...... :Y



 
1973 Zandvoort Henkie Klaassen ( Texas Henkie ) wie kende hem niet?
Later nog in Daytona met sponsering van Ton v Heugten, en een rot smak gemaakt in de kombaan.
Wel een leuke vent die Henkie.( wat zou er van hem zijn geworden?? )

00a9778ab2aa9ad13e800b7f88250ce4
ik ben nog naar die 6 uren race geweest, die TX750 was toen net uit, ik had er ook een, vond het geweldig dat hij daar ook rond reed. De Honda's gingen kapot en ook die TX750, BMW won toen, wat een geluidje.
 
Laatst bewerkt:
De TX had wel vaker problemen en BMW racers hadden zeker een mooi geluid.
Ja 6 uren op Zandvoort had je toen nog.
 
En de" revances" van Assen met Ago ,Sarinnen Lanseveuri , en vele grote namen en dan tegen de nederlandse rijders dat waren leuke evenementen,geen gezeur,gewoon relext. daarna ten onder aan" regeltjes" ;(
 
Laatst bewerkt:
En de" revances" van Assen met Ago ,Sarinnen Lanseveuri , en vele grote namen en dan tegen de nederlandse rijders dat waren leuke evenementen,geen gezeur,gewoon relext. daarna ten onder aan" regeltjes" ;(

Kom daar nu nog maar eens om,verleden tijd en dan in Engeland vs USA prachtige tijd.
 
Gaaf! Ik ben benieuwd!

dit kon ik nog vinden kleuren plaatjes,gekocht 28-02-73 later verbouwd
full





Zitje was eigenbouw het dekje kon er af middels een ritssluiting,zitje was vanonder dicht (kofferbak) daarin paste een regenoveral,handschoenen en smeer middelen. :Y
 
Laatst bewerkt:
nr 3
full






Omgeving Markarska in Joegoslavie 4weken weg met alleen een tanktas en een klein zijtasje :Y hoezoo top en zijkoffers :? :? 1978
 
Laatst bewerkt:
Kom daar nu nog maar eens om,verleden tijd en dan in Engeland vs USA prachtige tijd.


Je bedoeld de Anglo-American Series !
Zie daar maar eens iets over te vinden..............

Mooie races met vele bekende en/of later bekende namen. Een Kevin Schwantz bijvoorbeeld...... op een GSX-750R (Arai helm met metallic grijs ipv blauw), maar ook Wayne Rainey en Bubba Shobert....... :}
 
Leuke fiets, maar toch geen olie aan het bijvullen????

Onderweg naar Italianenland ofzo????

Kenteken VU-?6-07 ??? Bestaat ie nog??


Het kenteken is VU-96-07 voor zover ik weet,is hij er nog ik heb hem in 79 verkocht aan
W.Voet die man was toen wat ouder(net zoiets als ik nu ben) en die heeft de voorrem(geen telleraansluiting???) en het zitje er af gehaald , Heeft daarna niet echt meer km gemaakt en de man is inmiddels(2 jaar) overleden,z.n kinderen reden geen motor dus of hij of de onderdelen er nog zijn???

:] :] :] niet onderweg naar italia maar in Joegoslavie omgeving Markarska.


:( Inderdaad olie bijvullen,na 3kwartier blazen op het circuit van Reijka . :]
 
Die remtrommel zou je moeten hebben, zo wie zo aardig om daar eens na te gaan of de motor er nog is.
 
dit kon ik nog vinden kleuren plaatjes,gekocht 28-02-73 later verbouwd [afbeelding]




Zitje was eigenbouw het dekje kon er af middels een ritssluiting,zitje was vanonder dicht (kofferbak) daarin paste een regenoveral,handschoenen en smeer middelen. :Y

Ik vind hem geweldig! De race-look en het spuitwerk!

Die van mij is ook uit '73 en nog in originele staat. Krijg bijna zin om het om te bouwen naar jouw voorbeeld. ;-)

1972cb500k1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik had ook deze groene besteld voor de winter bij t Haags motorcentrum in maart ophalen met de trein van Velsen waar ik woonde naar Den Haag, En wat stond er, zo'n Bruine, :( even slikken ,koffie en ik nam hem toch mee naar huis. al snel werd hij gespoten in groen van een BMW auto vond ik eerst mooi maar al snel saai :r (heb je met auto kleuren )
Toen race de Goos Letterman even met een 750 honda met zo een zitje en met deze kleuren, *O* dat was het dat wilde ik ook ,dus bouwen,spuiten en later had ik er ook nog een witte 4 in 1 onder hangen (om de 4 weken even spuiten aan de waslijn) :]
 
Ik vind hem geweldig! De race-look en het spuitwerk!

Die van mij is ook uit '73 en nog in originele staat. Krijg bijna zin om het om te bouwen naar jouw voorbeeld. ;-)

[afbeelding]


Deze moet je echt zo houden, helemaal origineel.
Hooguit een sportstuur, staat ze erg goed.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan