Uitgeweken overstekende auto met gevolg een schuiver

DenizB

MF'er
6 sep 2012
233
1
's-hertogenbosch
Beste motorrijders,

Ik heb net een vervelende situatie meegemaakt. Ik reed op een voorrangs- weg toen plots een vrouwelijke autobestuurder zonder te kijken over stak. Ik ging vol in de ankers, alleen om de auto niet te willen raken ben ik uitgeweken en uitgegleden.

Een vriend die achter me reed heeft gelijk de politie en ambulance gebeld. Die zijn gekomen en allebei de kanten zijn verhoord wat er precies is gebeurt.

De tegenpartij verklaard mij niet gezien te hebben. En verklaard ook dat ik waarschijnlijk te hard heb gereden. (wat overigens niet is, ik reed keurig 50 km/h).

Nu heeft de politie alles genoteerd en heeft mij uitgelegd dat dit een eenzijdig ongeluk is omdat ik de auto niet heb geraakt. Ze hebben mij het kenteken van de tegenpartij gegeven en verteld dat ik naar mijn eigen verzekering moest bellen, en alles moest uitleggen. En zo de tegenpartij aansprakelijk zou kunnen stellen.

Helaas heeft niemand het ongeluk gezien, behalve diegene die achterop bij mij zat en een vriend die achter me reed op de motor.

Hieronder heb ik een schets proberen te maken met de situatie.
b9jbj8.png


Gelukkig heb ik er zelf niet veel aan over gehouden, behalve wat schrammetjes en een gekneusde voet.

Maandag ga ik mijn verzekering bellen en alles voorleggen, ik ben WA diefstal verzekerd. Dus geen all risk.

Nu is mijn vraag hoeveel kans ik heb om dit vergoed te krijgen van de tegenpartij?
En/of iemand een soortgelijk ongeluk heeft meegemaakt?

Ik hoor graag van jullie,
 
Nee dat is niet gebeurt, de politie zou een dossier maken zeiden ze die mijn verzekeringsmaatschappij bij hun zou kunnen opvragen.
 
Toch wel knap dat ze je niet gezien heeft en toch opmerkt dat je waarschijnlijk te hard hebt gereden :N

Sterkte gewenst met de afwikkeling Deniz
 
Laatst bewerkt:
Nee dat is niet gebeurt, de politie zou een dossier maken zeiden ze die mijn verzekeringsmaatschappij bij hun zou kunnen opvragen.
Jouw kant van het schadeformulier invullen. Getuigen op de voorzijde boven in vermelden. Aan de achterzijde jouw verhaal goed beschrijven en aankruisen dat de politie kennelijk een kenmerkenmelding aan gaat maken. Verzekering kan dit weer opvragen via de stichting processen verbaal.
Uiteraard zsm even contact op nemen met de verzekering dat het formulier er aan komt.
Succes met de afhandeling iig.
 
Laatst bewerkt:
Toch wel knap dat ze je niet gezien heeft en toch opmerkt dat je waarschijnlijk te hard hebt gereden :N

Sterkte gewenst met de afwikkeling Deniz
Men kijkt vaak wel uit gewoonte, maar ziet dan verder niets. Omdat er niets wordt waargenomen vult men zelf het verhaal in.
Ik heb gekeken en niets gezien dus móet er te hard gereden zijn.
 
Thanks allemaal, hoe zal dit volgens jullie kunnen aflopen?
Ik heb gelukkig wel een rechtsbijstandsverzekering, dus hoef ik zelf niet alles te regelen.
 
dus een beetje in het eigen straatje lullen

"dus móet er te hard gereden zijn" klinkt idd. naar je zelf toe ook minder vervelend dan
"dus toen maar door gereden"

Zou aandringen van Deniz bij de politie voor het op laten maken van een proces verbaal uitkomst bieden,
of geld/kan dat niet in dit zogenaamde eenzijdige ongeval?

Mooi dat je in ieder geval R.B. hebt, dat neemt jou in ieder geval wat werk uit handen.
 
Laatst bewerkt:
Persoonlijk was ik niet wegegaan voordat mevrouw had getekend. Met daarbij het verhaal dat ze je niet had gezien en lukraak was opgereden. Dat zij denkt dat je te hard ging slaat kant nog wal. En ook al zou je te hard gaan; jij had voorrang. Verder het verhaal van Ferrekau

Voortaan gewoon erinrammen en erafspringen, vaak genoeg dat de dader gewoon doorrijdt. Onlangs is hier nog een auto de vangrail ingedoken nadat iemand lukraak ging inhalen. De dader is niet gevonden en de schade vaak lastig (waarborgfonds) of niet te verhalen.
 
Thanks allemaal, hoe zal dit volgens jullie kunnen aflopen?
Ik heb gelukkig wel een rechtsbijstandsverzekering, dus hoef ik zelf niet alles te regelen.
Valt niets over te zeggen ben ik basng. Alles hangt af van details. er zij voorbeelden te noemen dat de tegenpartij schuldig werd verklaar en er zijn tal van voorbeelden te noemen dat 'de valer'pech heeft en beter had moeten anticiperen.
 
ben op vergelijkbare wijze onderuitgegaan - ook politie en ambu ter plaatse (oom agent heeft toen wel schadeform voor mij ingevuld)

mijn zoon overigens ook

dit is echt niet eenzijdig
er is n causaal verband mnet de actie van de automobilist (sine qua non)

met of zonder rechtsbijstandverzekering:
je eigen verzekering inschakelen: materiële schade sowieso claimen

maar ook niet-materiële schade claimen! (verwacht geen amerikaanse bedragen, maar toch aardig oplopen)
denk aan gekneusde voet = pijn / niet slapen / niet uitgaan
motor voor reparatie dag(en) kwijt


via PB kan ik je een voorbeelden van (toegekende!) niet-materiële schade geven
 
Laatst bewerkt:
Moraal van het verhaal, wil je geld zien de volgende keer gewoon frontaal erop rijden...
 
dus een beetje in het eigen straatje lullen

"dus móet er te hard gereden zijn" klinkt idd. naar je zelf toe ook minder vervelend dan
"dus toen maar door gereden"

Zou aandringen van Deniz bij de politie voor het op laten maken van een proces verbaal uitkomst bieden,
of geld/kan dat niet in dit zogenaamde eenzijdige ongeval?
Proces verbaal staat los van het civiele gebeuren. Het verzekeringswerk zeg maar. Voor de opmaak van een proces verbaal moet aan bepaalde criteria worden voldaan. Zijn deze er niet wordt het over het algemeen niet opgemaakt.
Hetzelfde als de eerder genoemde kenmerkenmeling. Deze wordt eerder opgemaakt dan een proces verbaal en is op te vragen door de verzekering. Daar kan de verzekering ook de bevindingen van de politie, hetzij verkort, terugvinden
 
Achteraf bedenk ik me ook dat ik er beter in had kunnen rijden, maar dan zou het misschien nog erger afgelopen kunnen zijn. Ik had ook nog een passagier achterop zitten.
 
dit is echt niet eenzijdig
er is n causaal verband mnet de actie van de automobilist (sine qua non)
De kans is aanwezig, maar zo kort door de bocht zoals jij hem stelt is het ook zeer zeker niet.
Uit feiten en omstandigheden moet alles blijken. de waarheid voor de bestuurder is nu ook dat de motorrijder veels te hard heeft gekeken. Zo zie je maar dat de werkelijk kan verschillen met de eigen waarneming. Niet dat de bestuurder ongelijk heeft, maar er zijn iig 2 verhalen.
 
Achteraf bedenk ik me ook dat ik er beter in had kunnen rijden, maar dan zou het misschien nog erger afgelopen kunnen zijn. Ik had ook nog een passagier achterop zitten.
Dat laatste. Lullig van de val maar je hebt goed gehandeld.
Succes met de afhandeling verder.
 
Brrrr enge dingen dit.
Ik ben altijd als een idioot oogcontact aan het maken,kijken ze me niet aan dan hebben ze me niet gezien!

Mensen zijn vaak echt met totaal andere dingen bezig dan het verkeer.
Ik rij op de ambu en trust me!
Zelf met licht en kabaal tijdens spoed presteren sommige om je gewoon totaal over het hoofd te zien,niet te filmen!!

Maar mooi klote van je val man,gelukkig weinig tot geen letsel.
Succes en sterkte!
 
Je hebt 2 getuigen. Dat kan blijken veel waard te zijn als die jouw verhaal bevestigen. Geen getuigen maakt je practisch kansloos. Het feit dat ze meldt dat jij te hard reed, zou de politie al hebben moeten oppakken. Stelletje ambtenaren die alleen maar noteren, maar niet kritisch zijn. Hadden direct een proces verbaal uit kunnen schrijven voor deze vrouw. want ze verklaart daarmee geen voorrang te hebben verleend.

Mijn Amsterdamse rij-instructeur hamerde er altijd op als je uitweek, van raak de schuldige als je het niet redt!! Maar goed dat is met de auto. Met de motor zou ik dat niet zondermeer doen. Een auto biedt bescherming, je motorpak maar heel beperkt. Zeker met een duo vind ik dat je de juist keuze heb gemaakt, als ik op jouw verhaal afga.

Succes met de afhandeling en houd je poot stijf.
 
Brrrr enge dingen dit.
Ik ben altijd als een idioot oogcontact aan het maken,kijken ze me niet aan dan hebben ze me niet gezien!

Mensen zijn vaak echt met totaal andere dingen bezig dan het verkeer.
Ik rij op de ambu en trust me!
Zelf met licht en kabaal tijdens spoed presteren sommige om je gewoon totaal over het hoofd te zien,niet te filmen!!

Maar mooi klote van je val man,gelukkig weinig tot geen letsel.
Succes en sterkte!
Ben zelfs met "oogcontact" wel eens bijna overhoop gereden :X zou zweren dat ze me aankeek, maar nee.. Ze had me niet gezien..
 
Weer zo'n dramadoos op wielen :( . Heb ook wel eens ervaring gehad met zo'n dom figuur, word weer lichtelijk geïrriteerd als ik er aan terug denk. In mijn geval kon ik ondanks door haar achterlijke manoeuvre zelf de schade ophoesten... :(

Ik hoop dat het bij jou financieel beter afloopt, succes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan