Uitgeweken overstekende auto met gevolg een schuiver

Helaas zelf op een rotonde meegemaakt (volledig oogcontact). Iedereen die het had kunnen zien was natuurlijk meteen doorgereden. Dus dan zit je met een 'eenzijdig' ongeval en geen getuigen. Ouwe kerel bij mij (zeker 80+) zat al direct z'n verhaal de hele tijd aan te passen. Was niks te behalen, uiteindelijk zelf schade maar betaald.

Anyway, als jij twee getuigen hebt dan is dat al aanzienlijk beter.
 
Het belangrijkste is hiervoor eigenlijk al verteld. Ik kan je alleen uit eigen ervaring vertellen dat ik ook een keer onderuit ben gegaan voor iemand die opeens uit de voorsorteerstrook voor linksaf toch besloot rechtsaf te gaan en mij zo sneed.

Ik had een getuige, heb de hele zooi bij de rechtsbijstand neergelegd en een paar weken later is er betaald. Ga niet zelf dingen regelen en de discussie met de tegenpartij aan, laat dat lekker door je rechtsbijstand doen, die weten waar ze op moeten triggeren.

Met een beetje mazzel verklaart ze ook op papier dat jij te hard hebt gereden, want dat kan ze alleen weten als ze je heeft gezien. Maar eigenlijk ben je met die getuigen al goed genoeg af.
 
Beste motorrijders,

Ik heb net een vervelende situatie meegemaakt. Ik reed op een voorrangs- weg toen plots een vrouwelijke autobestuurder zonder te kijken over stak. Ik ging vol in de ankers, alleen om de auto niet te willen raken ben ik uitgeweken en uitgegleden.

Een vriend die achter me reed heeft gelijk de politie en ambulance gebeld. Die zijn gekomen en allebei de kanten zijn verhoord wat er precies is gebeurt.

De tegenpartij verklaard mij niet gezien te hebben. En verklaard ook dat ik waarschijnlijk te hard heb gereden. (wat overigens niet is, ik reed keurig 50 km/h).

Nu heeft de politie alles genoteerd en heeft mij uitgelegd dat dit een eenzijdig ongeluk is omdat ik de auto niet heb geraakt. Ze hebben mij het kenteken van de tegenpartij gegeven en verteld dat ik naar mijn eigen verzekering moest bellen, en alles moest uitleggen. En zo de tegenpartij aansprakelijk zou kunnen stellen.

Helaas heeft niemand het ongeluk gezien, behalve diegene die achterop bij mij zat en een vriend die achter me reed op de motor.

Hieronder heb ik een schets proberen te maken met de situatie.
[afbeelding]

Gelukkig heb ik er zelf niet veel aan over gehouden, behalve wat schrammetjes en een gekneusde voet.

Maandag ga ik mijn verzekering bellen en alles voorleggen, ik ben WA diefstal verzekerd. Dus geen all risk.

Nu is mijn vraag hoeveel kans ik heb om dit vergoed te krijgen van de tegenpartij?
En/of iemand een soortgelijk ongeluk heeft meegemaakt?

Ik hoor graag van jullie,

Best wel knap. Niet gezien hebben, maar toch denken te weten dat je te hard hebt gereden.
Je verzekeringspremie zal maar eens omhoog gaan..

Edit: Dat was al 100x opgemerkt door anderen :X
Neem aan dat de politie wel een boete heeft gegeven voor het niet verlenen van voorrang?
 
Laatst bewerkt:
Als je nog kon uitwijken, dan heb je niet hard gereden.
De wendbaarheid van een motorfiets loopt in tegenstelling tot een auto behoorlijk terug op hogere snelheid. En de tegenpartij moet dit maar kunnen bewijzen.

Maar goed iedere muts heeft een ingebouwde lasergun in haar smartphone en kan in een fractie van een seconde aflezen dat een motor te hard rijdt en daardoor geen "verkeersrechten" meer heeft. :(

Het blijft toch een kwestie van geen voorrang gegeven en waardoor hinder en gevaar is ontstaan.
Ondanks dat er geen botsing is geweest is de relatie tussen haar verkeersgedrag en jouw valpartij eenvoudig aan te tonen. Zou me niet al teveel zorgen maken. Er zijn vergelijkbare gevallen bekend die ook in jouw voordeel zijn beslist.

Je mag blij zijn dat ze niet is weggereden, nu heb je verhaalmogelijkheden.
 
De kans is aanwezig, maar zo kort door de bocht zoals jij hem stelt is het ook zeer zeker niet.
Uit feiten en omstandigheden moet alles blijken. de waarheid voor de bestuurder is nu ook dat de motorrijder veels te hard heeft gekeken. Zo zie je maar dat de werkelijk kan verschillen met de eigen waarneming. Niet dat de bestuurder ongelijk heeft, maar er zijn iig 2 verhalen.


maar de TS heeft 2 getuigen, en de mevrouw niet.

niet geheel onbelangrijk, kan ik zeggen uit ervaring.
 
Kon je je nog een beetje inhouden Deniz?
Ik bedoel toen jij aan had gehoord dat zij had verklaard dat jij waarschijnlijk te hard had gereden.
 
Laatst bewerkt:
Dat Aapmens Nellie Smit Kroeg heeft met de Belgische taxiwetgeving niks te maken. Als je al zo oud bent en dan over andermans TAXIWETGEVING niet kunt slapen?
 
En meestal zijn het vrouwen die dit soort dingen veroorzaken..

Ze zeggen dat vrouwen minder ongelukken veroorzaken, is dit in aantal?
Het merendeel wat op de weg zit zijn namelijk mannen.

Of veroorzaken mannen meer ongelukken, en vrouwen lokken gevaarlijke situaties uit waardoor mannen een ongeluk veroorzaken? :+
 
En meestal zijn het vrouwen die dit soort dingen veroorzaken..

Ze zeggen dat vrouwen minder ongelukken veroorzaken, is dit in aantal?
Het merendeel wat op de weg zit zijn namelijk mannen.

Of veroorzaken mannen meer ongelukken, en vrouwen lokken gevaarlijke situaties uit waardoor mannen een ongeluk veroorzaken? :+


als je het omrekent naar gereden km's krijg je heel andere getallen. :+
 
En meestal zijn het vrouwen die dit soort dingen veroorzaken..

Ze zeggen dat vrouwen minder ongelukken veroorzaken, is dit in aantal?
Het merendeel wat op de weg zit zijn namelijk mannen.

Of veroorzaken mannen meer ongelukken, en vrouwen lokken gevaarlijke situaties uit waardoor mannen een ongeluk veroorzaken? :+


als je het omrekent naar gereden km's krijg je heel andere getallen. :+
 
maar de TS heeft 2 getuigen, en de mevrouw niet.

niet geheel onbelangrijk, kan ik zeggen uit ervaring.
Zeker zeker.
Maar wij moeten af gaan op 2 regels tekst die de TS neerzet. We waren er verder niet bij.
De getuigen maken het verhaal zeker sterken.Niet voor ons maar voor de verzekering. Die moet het tenslotte gaan uitvogelen. :)
 
Lijkt mij merkwaardig dat ze constateerde dat je te hard hebt gereden, ik bedoel ze heeft je niet gezien.

Deze opmerking is goud waard,want feiteijk geeft de bestuurster hiermee aan dat, ze hem wel heeft gezien.

En de verzekeraar van de tegenpartij mag blij zijn,dat er geen aanrijding is geweest, want dan was schade / letsel veel hoger geweest. Ik heb zelf ook schade uitgekeerd gekregen in zo'n soort situatie en het is maar goed,dat ik de tegenligger heb gemist, want bij een frontale aanrijding, hadden mijn nabestaanden dit bericht moeten schrijven. :X
 
Op de een of andere manier zie ik zelf 9 van de 10 keer wel, aan de manier hoe er naar de kruising wordt toegereden, of de automobilist stopt of niet...

Klopt, afgelopen weekend nog zo'n muts gefilmd, die de Volvo er zo voor gooide, dus maar flink afgeremd en mijn ongenoegen laten blijken. Ik reed toch echt op de voorrangsweg, maar de bruiloft van mevrouw de weddingplanner ging blijkbaar toch voor. Toch handig soms reclame op een auto. :9
 
zoiets 20 jaar geleden meegemaakt,en mijn schade(3000 gulden) werd probleemloos betaald.
maar dat was 20 jaar geleden,toen waren de verzekeringsmaatschappijen misschien minder crimineel en meer coulant O-)
 
Deze opmerking is goud waard,want feitelijk geeft de bestuurster hiermee aan dat, ze hem wel heeft gezien.

Nee dat is het juist, dat soort wijf ziet nooit wat omdat ze maar 5 meter vooruit of opzij kijken.

Als er dan toch iets bleek te rijden moet dat te hard hebben gereden, want anders had ze 'm wel gezien. ( not )
 
Hier (in België) moet er helemaal geen aanrijdingsformulier ingevuld worden, is (zoals reeds vermeld) een eenzijdig ongeval.

Ik begrijp wel dat je er het liefst niet wil oprijden, maar als je in zo'n gevallen geld wil zien....
In het verleden in vrienden/familie groep ook al zoiets meegemaakt.
 
Je zou toch knettergek worden als zo'n mens gaat staan te liegen om haar eigen schuld te verbloemen. Je hebt je knap ingehouden, en de politie moet zich kapot schamen met de manier waarop ze dit af hebben gehandeld. En die vrouw al helemaal.
 
Alhoewel. ik bedenk me nu dat de politie waarschijnlijk weinig meer kon doen.... maar ze hadden haar iig even streng toe kunnen spreken. Zij hadden waarschijnlijk donders goed in de gaten wat er gebeurd was.
 
Altijd 2 kanten aan een ongeval, genoeg getuigen aan de kant van TS en de tegenstrijdige verklaring van automobiliste. Wat moet de politie ermee, verzekering komt hier wel uit. Auto wordt aansprakelijk gesteld, verzekering van mevrouw moet kosten vergoeden.
 
Als mevrouw zou verklaren dat jij te hard hebt gereden terwijl ze je niet heeft gezien gaat ze bij elke rechter nat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan