Uitgeweken overstekende auto met gevolg een schuiver

Dat Aapmens Nellie Smit Kroeg heeft met de Belgische taxiwetgeving niks te maken. Als je al zo oud bent en dan over andermans TAXIWETGEVING niet kunt slapen?

Voor zover ik weet maakt zij deel uit van het Europees parlement, en zou zij dus best wel eens iets te maken kunnen hebben met Belgische taxi wetgeving. Eigenlijk begrijp ik niet goed wat jouw bijdrage met dit onderwerp te maken heeft.
 
En meestal zijn het vrouwen die dit soort dingen veroorzaken..

Ze zeggen dat vrouwen minder ongelukken veroorzaken, is dit in aantal?
Het merendeel wat op de weg zit zijn namelijk mannen.

Of veroorzaken mannen meer ongelukken, en vrouwen lokken gevaarlijke situaties uit waardoor mannen een ongeluk veroorzaken? :+

Wat mij opvalt is dat vrouwen niet remmen als het lastig wordt.
Bij ons in de straat is het door geparkeerde auto's wel eens een beetje krap.
Bij een mannelijke tegenligger wordt er gestopt en met en beetje beleid en oogcontact/overleg kun je elkaar dan wel passeren.

En vrouwelijke bestuurder daartegen gaat paniekerig aan het stuur draaien, schraapt met haar lichtmetaal langs de stoeprand, knalt over de stoep, schampt een heg en vervolgt haar weg. Mannen remmen als het spannend wordt, vrouwen zoeken een alternatieve route.
 
Laatst bewerkt:
Heb net unive gebeld, ze hebben mij verteld dat ik mijn kant van het schadeformulier moest invullen. En verder alle bewijzen foto's namen van getuigen etc erbij moest doen en op de post naar SUR unive. Die zouden kijken wat ze ermee kunnen. Maandag gooi ik alles op de post en dan afwachten.
 
Meermalen gelezen dat mensen na een aanrijding als gevolg van een voorrangskwestie waar politie bijgeweest is fanmail kregen van het CJIB. Acceptgiro'tje,..?
voor een tik proces verbaal zou dat kunnen. niet voor een mini verbaal, lees bekeuring.
 
Meermalen gelezen dat mensen na een aanrijding als gevolg van een voorrangskwestie waar politie bijgeweest is fanmail kregen van het CJIB. Acceptgiro'tje,..?

Zelf meegemaakt. Praat ik wel over dik 10jr geleden. Geen voorrang bij afslaan verleend en 2 autos stuk.. politie was even komen kijken. En enkele weken later eem bekeuring thuis wegens geen voorrang verlenen. Had die agent me ook niets over verteld B|
 
voor een tik proces verbaal zou dat kunnen. niet voor een mini verbaal, lees bekeuring.


vroeger kreeg je standaard een bekeuring/pv als je een aanrijding veroorzaakte ,
kwam ook altijd opdagen.

ik zat natuurlijk niet op een bekeuring te wachten , maar ik vind het in den treure dat de politie in de meeste gevallen niet meer op komt dagen als je ze belt na een aanrijding.

gelukkig voor TS zijn ze hierbij wel geweest en hebben ze notities gemaakt want verzekeringen kennende zullen ze er alles aan doen om niet uit te betalen.

@ TS; hoe de afloop ook zal worden , post hier aub het eindresultaat, daar kunnen anderen late nog wat mee.
 
Agenten schrijven anders dagelijks bekeuringen van dingen dat zij zien gebeuren :)

Je begrijpt me verkeerd dus zal ik het verduidelijken.

Als jij getuige bent van een dergelijk ongeval kun je wel degelijk die vrouw een geeltje aansmeren.
Dat kan namelijk ook als er helemaal niets was gebeurd, en je getuige bent van een dergelijke situatie.

Of bedoelde jij dat R336 niet toereikend is in dit geval?
 
Je moet mensen de kost geven hoeveel autobestuurders niet zitten op te letten... overigens vaak door gebruik van een mobiele telefoon. Gisteren nog bijna van de sokken (van de fiets dan) gereden door een snelle Audi rijder, die zat te kwebbelen terwijl die bezig was een P plaats te vinden. Ik betrap me erop dat ik altijd zit te kijken of mensen in auto's wel zitten op te letten. Op de motor helemaal. Dubbel kijken zelfs.
 
Bij 80 wegen heb je vaak, bij slechts zicht op de zijwegen, niet eens de tijd om met zekerheid vast te stellen dat je wordt gezien door iemand die je voorrang zou moeten verlenen.

Ik heb zelfs een keer gehad dat het, bij een overzichtelijk kruispunt, wel lukte om om oogcontact te maken en vervolgens rijdt ze alsnog mijn weg op terwijl ik voorrang heb. Daar is moeilijk op te anticiperen. Je zou haast bij elk kruispunt als een slak gaan rijden...
 
Laatst bewerkt:
ik heb iets soortgelijks meegemaakt, alleen zat ik toen nog op een bromscooter.
Uiteindelijk is gesteld dat de auto mij geen voorrang had verleend en ondanks dat hij 2 meter voor mij stilstond, is alles door zijn verzekeraar vergoed.
 
Ooit iets soortgelijks meegemaakt... Automobilist ontkende ook in alle opzichten maar versprak zich in een brief. Keurig alles vergoed gekregen van zijn verzekering.
 
Je begrijpt me verkeerd dus zal ik het verduidelijken.

Als jij getuige bent van een dergelijk ongeval kun je wel degelijk die vrouw een geeltje aansmeren.
Dat kan namelijk ook als er helemaal niets was gebeurd, en je getuige bent van een dergelijke situatie.

Of bedoelde jij dat R336 niet toereikend is in dit geval?
Vraag het mij af, je hebt de ambtelijke waarneming van het strafbare feit nodig om te kunnen verbaliseren.

Ff een ander voorbeeld, gekregen van de ambtenaar zelf. Als de politie voor een stoplicht staat dat op groen gaat en je komt nog ff net door rood voorbij rijden, zou je er geen bekeuring voor kunnen krijgen. Al is het aannemelijk dat je door rood gereden bent, hebben zij dat licht van jou ook daadwerkelijk op rood moeten zien staan om voor dat feit een proces verbaal op te kunnen maken. Wellicht hebben ze voor dat geval nog andere mogelijkheden om te verbaliseren (art5).

Maar een bekeuring uitschrijven op basis van een getuigenverklaring? Denk dat ik dan de politie een hele hoop bekeuringen uit kan laten schrijven als ik alle overtredingen noteer die ik op een dag zie gebeuren en aflever op het politiebureau...
 
Laatst bewerkt:
Maar een bekeuring uitschrijven op basis van een getuigenverklaring? Denk dat ik dan de politie een hele hoop bekeuringen uit kan laten schrijven als ik alle overtredingen noteer die ik op een dag zie gebeuren en aflever op het politiebureau...

Ik heb het niet over een geeltje uitdelen op basis van een getuigenverklaring, ik heb 't over een geeltje als een agent iets voor zijn ogen ziet gebeuren.
Zoals bijvoorbeeld het duidelijk niet verlenen van voorrang.
 
Vraag het mij af, je hebt de ambtelijke waarneming van het strafbare feit nodig om te kunnen verbaliseren.
Bij aanrijdingen mogen geen mini's worden uitgeschreven. Dit mag enkel een tikverbaal zijn.
Ff een ander voorbeeld, gekregen van de ambtenaar zelf. Als de politie voor een stoplicht staat dat op groen gaat en je komt nog ff net door rood voorbij rijden, zou je er geen bekeuring voor kunnen krijgen. Al is het aannemelijk dat je door rood gereden bent, hebben zij dat licht van jou ook daadwerkelijk op rood moeten zien staan om voor dat feit een proces verbaal op te kunnen maken. Wellicht hebben ze voor dat geval nog andere mogelijkheden om te verbaliseren (art5).
dan had de ambtenaar zich op dat moment even vergist. Het mag wel degelijk. Echter moet er nadien nog wel gecontroleerd worden op de werking van de verkeerslichten.
Achterop de bekeuring moet goed omschreven worden, net als elke bon eigenlijk, hoe men tot de bevindingen is gekomen.

Maar een bekeuring uitschrijven op basis van een getuigenverklaring? Denk dat ik dan de politie een hele hoop bekeuringen uit kan laten schrijven als ik alle overtredingen noteer die ik op een dag zie gebeuren en aflever op het politiebureau...
Idd, dat kan dus niet. Een mulder bekeuring dan. Er worden nl. genoeg verdachten veroordeeld op basis van getuigenverklaringen.
 
Laatst bewerkt:
Bij aanrijdingen mogen geen mini's worden uitgeschreven. Dit mag enkel een tikverbaal zijn.

dan had de ambtenaar zich op dat moment even vergist. Het mag wel degelijk. Echter moet er nadien nog wel gecontroleerd worden op de werking van de verkeerslichten.
Achterop de bekeuring moet goed omschreven worden, net als elke bon eigenlijk, hoe men tot de bevindingen is gekomen.

Idd, dat kan dus niet. Een mulder bekeuring dan. Er worden nl. genoeg verdachten veroordeeld op basis van getuigenverklaringen.
Of die agent heeft geen zin in dat soort bekeuringen (te omslachtig), geen idee. Nou moet ik wel zeggen dat ik dat ook wel vaker gehoord/gezien heb op tv bij de welbekende serie met die tuinkabouter als presentator, gaven ze dezelfde redenering op en gaven ze er uiteindelijk er ook een waarschuwing voor.

Vwb de getuigenverklaring, hoop dat de ts er nog wat mee kan voor zijn verzekering.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben net gebeld door mijn rechtsbijstandsverzekering, ze gaan de tegenpartij aansprakelijk stellen. Volgende week moet ik mijn motor laten taxeren bij een dealer. Ben benieuwd wat daar uit zal komen. Ik hou jullie op de hoogte!
 
Schade van mijn Yamaha Fz6 S2 naked is getaxeerd met een dagwaarde van 4500 euro.

Schade is getaxeerd op 2000 euro excl het frame waar krassen op zitten.
Deuk in de tank, stuur krom, crankcase beschadigd, linker-achterkap, zadel gescheurd, en wat kleine dingen zoals knipperlichtje beschadigd etc. Gelukkig is er niets van het frame of voorvork of iets krom geraakt.

Nu heeft de taxateur me gebeld dat ik kon kiezen, of de dagwaarde van 4500 terug(2100 zou ik gelijk krijgen en mijn rechtsbijstand zou achter de 2400 euro aangaan om dat vergoed te krijgen van de tegenpartij) of 2400 euro met behoud. Dus de bieder heeft 2100 op mijn motorfiets geboden.

Nu weet ik niet echt wat ik moet doen, of het motor houden en zelf opknappen met 2e hands onderdelen. Heb een goede vriend die handig is met uitdeuken, plamuren, spuiten etc. Of de motor inleveren en 4500 euro krijgen (wat lang kan duren) en daarna weer een nieuwe kopen. Voor 4500 kan ik helaas geen 2008 model vinden. Die beginnen pas vanaf 4800 euro.

Wat zouden jullie doen in mijn geval?

Hieronder de schade:

2yotooi.jpg

mwqqo8.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan