Bij de SV (en ook andere v-twins) wil een carbon uitlaat nog wel eens problemen geven. Toen ik mijn SV vorig jaar kocht zou er in eerste instantie een Laser carbon uitlaat onder komen, maar Laser trok deze terug van de markt omdat ze konden verbranden/open barsten. Daarom heb ik een Laser Duo-tech titanium er onder laten zetten en dat klinkt geweldig en geeft geen problemen...
(Afbeelding)
Deze uitlaat is er ook in RVS...
Kun je niet bij de uitlaatbochten kijken. Als die normaal gekleurd zijn (kan gepoetst zijn) dan is er niks aan de hand. Bij blauw, kan het een verkeerde afstelling zijn, waardoor het zooitje verkleurd. Kan ook zijn dat het dempingsmateriaal eruit is (verbrand) waardoorn het carbon heet is geworden.
Hier staat ook nog wel wat tussen. Carbon of Titanium?
Laser leverd overigens het embleempje los mee, bij mij is deze ook niet opgeplakt btw.
In je andere topic heb ik al gemeld dat mijn vrouw de trotse en zielsgelukkige bezitster is van een SV650S. Zij heeft er ook een Laser pijp opzitten (het ding klinkt als een Chinook helikopter)
De demper is niet van carbon (niet leverbaar voor SV650S, iig niet van Laser)maar van carbon-look (kunststof dus) er is in het plastic een soort van goudkleurig "spikkeltje"te zien en ik denk dat dat komt door het wassen met de verkeerde kant van het schuursponsje. (dom, vrouw is nog steeds boos op mij) Voor zover ik weet is het trouwens een reflectiedemper (schotjes en gaatjes) en geen absorptiedemper (vullingmateriaal)
Is het wel een echte Carbon demper? er zijn ook Kevlar dempers
die zijn wat goudgelig van kleur zie pic
(Afbeelding)
De duurzaamheid van het isolatiemateriaal in een demper is afhankelijk van het gebruik van de demper, als er veel lange afstanden met veel accelereren en afremmen plaats vindt (warme/hete motor) zal de isolatie sneller verbranden dan wanneer er telkens korte stukjes (motor blijft relatief koud)worden gereden.Vraagje tussendoor: hoelang (KM) gaat demperwol mee bij een 4 cilinder open pijp zonder Db-killer