Uitlaat Yamaha MT-07 2023

Hankmoody95

Rookie
21 jun 2023
2
2
Deze week mijn nieuwe motor binnen gekregen (Yamaha MT-07). Leuke motor, echter wil ik de uitlaat vervangen voor een ander model dat hem net even wat extra power geeft, en wat ervoor zorgt dat het geluid wat beter klinkt.

Helaas kunnen niet alle uitlaten hierop worden gezet, omdat er een full system onder moet. (Akrapovic kost al gauw +-€1800)

Heeft iemand tips betreft een kwalitatief goede uitlaat, tegen een mooi prijsje?

Alvast bedankt en veel veilige kilometers!
 
Ik heb toevallig vanmorgen op deze gereden, kortweg IXIL uitlaat: een k*tgeluid en herrie kwam eruit…. :r

en extra vermogen, wie heeft dat jouw wijs gemaakt….. :?

Ps. Standaard is de motor snel zat.

IMG_5792.jpeg
 
Extra vermogen is weer een onzin term om goed te praten dat je meer herrie wil.

Dus zeg dan gewoon dat je meer herrie wilt. En ja; dan is Akra wel het beste.
 
Bij die Mivv's moet wel nog de katalysator erin.. anders is hij te luid op de openbare weg.
Niet echt, die ik eronder had gemonteerd had 1-tje op de pijp zelf.
Het is natuurlijk raadzaam om wel te checken of deze wel een E-keurmerk heeft aangezien er verschillende types te koop zijn.

Echter die ik eronder had wordt blijkbaar niet meer verkocht.

1687598147052.png
 
Laatst bewerkt:
@Hankmoody95 Geef de originele uitlaat even wat tijd voordat je hem direct afdankt. Mogelijk komt ie nog een beetje "los" en ga je het geluid zelfs wel waarderen :)

Ik rij nog steeds met de originele uitlaat op m'n (technisch identieke) Euro5 XSR700 en ben er dik tevreden mee. Ik hoor 'm prima over m'n oordoppen heen, hij pruttelt leuk als je het gas los laat en tegelijkertijd kan ik nog overal met goed fatsoen rijden zonder de omgeving tot last te zijn. :]

Het "uitlaatbudget" heb ik geinvesteerd in een flinke vering upgrade. Daar knapt een MT07/XSR700 pas écht van op :t
 
Het "uitlaatbudget" heb ik geinvesteerd in een flinke vering upgrade. Daar knapt een MT07/XSR700 pas écht van op :t
Het valt minder op en je hoort het niet, maar je hebt er 100% gelijk in. De meeste motoren, en zeker de budget vriendelijke modellen als MT 07, kun je veel verbeteren door de vering te upgraden. Gaan er echt fijner door rijden, maar dat merk je pas als je de uitgave hebt gedaan. Van te voren lijkt het nog best goed, na de upgrade vraag je je af hoe je ooit met die 'bagger' hebt kunnen rijden.
 
  • Leuk
Waarderingen: dgr
Terug
Bovenaan Onderaan