hoi, ik denk ik zal hier ook nog eens even wat advies inwinnen voordat ik veel centen moet gaan spenderen aan een nieuwe bochtenset....
kort gesteld, mijn bochtenset van mijn yammie Fizzer uit `89 (model 3HE zonder exupklep) is van de uitlaatflensen afgescheurd, de 2e en 3e bocht althans...
reden zal roest zijn, waardoor het materiaal vooral daar erg dun was geworden....
de rest "valt mee met roest" en wilde eigelijk deze set nog ff repareren...
2e hands is bijna net zo duur (bij sloperijen) als een nieuwe set uit engeland...
tegen de 200 euries.....
de motor is al een oud beessie, en dr zitten helaas nog meer onkosten aan momenteel, dus dit kwam financieel ff als flinke domper....
nu moet ik dus kiezen, OF een nieuw setje banden, OF een nieuwe bochtenset....
behoorlijk shit, want zonder een van die 2 is rijden een behoorlijke bedoening....
bandjes houden het nog net een maand uit denk ik... maarja... de crisis he
nu vroeg ik mij af of ik hier in de buurt van eindhoven nog wat hulp kon vinden om mijn oude bochten voor een jaartje ofzo nog kan oplappen...
de flensen rechstreek teruglassen zal niet lukken... de bocht is bovenin echt te dun geworden......
als ik nu aan een stuk pijp kan komen van enige dikte die lasbaar is, en met een binnen diameter van 32-33 mm kan ik daaraan de flensen (laten) lassen (dat zijn massieve ringen), en de stukjes pijp kan ik dan OVER de oude bocht schuiven, nadat ik het rotte deel er af heb geslepen..
voorwaarde is dan wel dat de originele ringen ovie die pijp moeten passen, dus 1,5 millimeter dikte zal echt de max dikte zijn gok ik.... geen idee of dat te doen is...
met 40 cm van dat soort pijp zuo ik dan eventueel preventief alle4 de flensen kunnen repareren c.q. verstevigen...
nu mijn echte hamvraag.... waar vindt ik zon stukkie pijp? is er iemand die weet waar ik dat kan vinden, of heeft toevallig zelf nog iets liggen?
en eventueel hulp van iemand die overweg kan met dunne materialen lassen, en die dit kan lassen?
uiteraard kan dit tegen vergoeding, mits niet overdreven.... het moet wel kostenrtechnisch de moeite een beetje waard blijven....
nou... dat was mijn probleem/smeekbede
ik hoor het graag als iemand iets kan betekenen op welke manier dan ook...
kort gesteld, mijn bochtenset van mijn yammie Fizzer uit `89 (model 3HE zonder exupklep) is van de uitlaatflensen afgescheurd, de 2e en 3e bocht althans...
reden zal roest zijn, waardoor het materiaal vooral daar erg dun was geworden....
de rest "valt mee met roest" en wilde eigelijk deze set nog ff repareren...
2e hands is bijna net zo duur (bij sloperijen) als een nieuwe set uit engeland...
tegen de 200 euries.....
de motor is al een oud beessie, en dr zitten helaas nog meer onkosten aan momenteel, dus dit kwam financieel ff als flinke domper....
nu moet ik dus kiezen, OF een nieuw setje banden, OF een nieuwe bochtenset....
behoorlijk shit, want zonder een van die 2 is rijden een behoorlijke bedoening....
bandjes houden het nog net een maand uit denk ik... maarja... de crisis he
nu vroeg ik mij af of ik hier in de buurt van eindhoven nog wat hulp kon vinden om mijn oude bochten voor een jaartje ofzo nog kan oplappen...
de flensen rechstreek teruglassen zal niet lukken... de bocht is bovenin echt te dun geworden......
als ik nu aan een stuk pijp kan komen van enige dikte die lasbaar is, en met een binnen diameter van 32-33 mm kan ik daaraan de flensen (laten) lassen (dat zijn massieve ringen), en de stukjes pijp kan ik dan OVER de oude bocht schuiven, nadat ik het rotte deel er af heb geslepen..
voorwaarde is dan wel dat de originele ringen ovie die pijp moeten passen, dus 1,5 millimeter dikte zal echt de max dikte zijn gok ik.... geen idee of dat te doen is...
met 40 cm van dat soort pijp zuo ik dan eventueel preventief alle4 de flensen kunnen repareren c.q. verstevigen...
nu mijn echte hamvraag.... waar vindt ik zon stukkie pijp? is er iemand die weet waar ik dat kan vinden, of heeft toevallig zelf nog iets liggen?
en eventueel hulp van iemand die overweg kan met dunne materialen lassen, en die dit kan lassen?
uiteraard kan dit tegen vergoeding, mits niet overdreven.... het moet wel kostenrtechnisch de moeite een beetje waard blijven....
nou... dat was mijn probleem/smeekbede
ik hoor het graag als iemand iets kan betekenen op welke manier dan ook...
Laatst bewerkt: