Uitslag test motorjeans

Bonerhead

MF'er
11 apr 2015
48
0
In 2010 heeft Motoplus 13 motorjeans getest. Uitslag is denk ik wel bekend onder de meesten van ons maar voor de mensen die het hebben gemist;

Test 13 motorjeans

Ze hebben onlangs weer een nieuwe uitgebreide test gedaan onder 17 populaire motorjeans;

17 motorjeans getest!


Aangezien ik een deze dagen op zoek wil gaan naar een motorjeans maar erg twijfel aan de mate van protectie van de jeans, vroeg ik mij af of iemand de uitslag van de laatste test weet?

Alvast bedankt!
 
Haha nice! Had al aardig wat zoektermen gebruikt maar kreeg hem niet gevonden. Bedankt!Die had ik al gezien. Vind het niet echt een goede test, snelheid van motor is veel te laag.

Ja maar de glijweg (om het zo maar even te noemen) is wel heel erg lang. En het gaat er in die test meer om, om motorjeans te vergelijken tegenover gewone jeans, waarin wel duidelijk is dat motorjeans het een stuk beter doen.

Ondanks dat heb ik wel wel mijn twijfel over die broeken. Ik hou het voorlopig wel op leer..
 
Gebruik een A-Pro voor zomerse/lees hete ritten.
Is een jeans met Kevlar versterkte knieën en achterwerk.
Maar hoe beter beschermd hoe duurder, en hoe warmer.
 
Dus het vaderlandse product is niet alleen de mooiste maar ook nog eens de beste *O*

koopt_nederlandsche_waar.jpg
 
Opvallende uitslag. En erg jammer dat ze de broeken van Esquad niet hebben getest. Was aan het kijken naar de Eqsuad Strong omdat die broek (volgens de fabrikant) de sterkste motorbroek ooit is. Echter kwam die in de test van 2010 niet erg goed uit de test.

Prijzen zeggen dus 0,0 bij de kevlar jeans. Voor mij dus waarschijnlijk de Revit Lombard of Held Fame.
 
Gebruik een A-Pro voor zomerse/lees hete ritten.
Is een jeans met Kevlar versterkte knieën en achterwerk.
Maar hoe beter beschermd hoe duurder, en hoe warmer.


Is dus niet waar. De Esquad Strong van 340 euro kwam een stuk slechter uit de test dan de broeken in een lagere prijsklasse.
 
tja draag comfort naast de motor, maar er werd niet te getest om op de motor te rijden. Ik heb verschillende motor jeans (Draggin, E-Squad, Sartso). Behalve de E Squad wappert de andere broeken tijdens het rijden. Bij lange ritten krijg je zere benen van '(
 
Het belangrijkste voor mij is niet het comfort maar gewoon de veiligheid. De sterkste, meest slijtvaste motorjeans. Vind het echter vreemd dat die duurdere broeken die volledig verwezen met kevlar niet sterker zijn dan de broeken die alleen op cruciale plekken versterkt zijn met kevlar.

Iemand trouwens ervaring met zijn kevlar jeans na een schuiver??
 
Het belangrijkste voor mij is niet het comfort maar gewoon de veiligheid. De sterkste, meest slijtvaste motorjeans. Vind het echter vreemd dat die duurdere broeken die volledig verwezen met kevlar niet sterker zijn dan de broeken die alleen op cruciale plekken versterkt zijn met kevlar.

Iemand trouwens ervaring met zijn kevlar jeans na een schuiver??

Ja hier 1! Onderuit gegleden met ruim 50 per uur, motorjas die ik aanhad was zwaar gehavend en heb ik al afscheid van genomen, broek maak ik zo een paar foto's van. Viel mij 100% mee. Heb er een meter of 20 mee gegleden.
 
Laatst bewerkt:
Ja hier 1! Onderuit gegleden met ruim 50 per uur, motorjas die ik aanhad was zwaar gehavend en heb ik al afscheid van genomen, broek maak ik zo een paar foto's van. Viel mij 100% mee. Heb er een meter of 20 mee gegleden.

Top, bedankt voor je reactie!. Broek ziet er nog als nieuw uit haha, heeft de test dus goed doorstaan. Was je jas van textiel of leer?
 
Is dus niet waar. De Esquad Strong van 340 euro kwam een stuk slechter uit de test dan de broeken in een lagere prijsklasse.

Uitzonderingen daargelaten, maar is misschien ook een failure in de test.
Niet elk jaar zijn de testen ge-update of gelijk. Is net als een bandentest bij auto's. De duurdere merken wisselen stuivertje, het verschil tussen de duurste, middelste en goedkoopste banden zijn groot.

Zolang nog niet alle broeken in een test zijn meegenomen, noch dat de testen gestandariseerd zijn zeg ik hoe duurder de broek, hoe beter je beschermd bent!

Het is en blijft alle waar naar zijn geld. Van een dure broek mag je wel iets verwachten, en wat verwacht je van een broek van 100 euro O-)
Tis net als bij een High End versterker, de één luistert liever naar High End, en de ander luistert naar zijn radiootje van de Lidl van 30 euro :$
Niet iedereen wil veel betalen voor kwaliteit.
 
Laatst bewerkt:
Lederen motorkleding biedt de beste bescherming, en heeft bij een beetje gang maximaal een seconde of 8 nodig om volledig door te slijten, mits van goede kwaliteit (stiksels, zodat bij eerste aaraking met asfalt niet de afzonderlijke onderdelen los aan je lijf bungelen). Alles dat niet van leer is gemaakt biedt mindere bescherming, punt.

Bij een valpartij rondom 50 km/u val je meer dan dat je glijdt, en dus is bescherming tegen puntbelasting belangrijker: pasvorm, protectoren, en handschoenen (!).

Ik heb ooit een spijkerbroek uit mijn huid mogen laten pulken (niet leuk), en vind sindsdien alles dat daarop lijkt onverstandig op de motor. Maar als je erg aan de looks hecht dan zou ik vooral op pasvorm en protectoren letten (en niet heel veel harder dan pakweg 50 km/u rijden).
 
Laatst bewerkt:
Het is en blijft alle waar naar zijn geld. Van een dure broek mag je wel iets verwachten, en wat verwacht je van een broek van 100 euro O-)
Vooral lekker blijven betalen hoor, de economie kan het gebruiken, maar een broek waar Harley Davidson op staat is gewoon 300 euro duurder dan een ander merk, ongeacht de kwaliteit.

Hetzelfde geldt natuurlijk voor zaken als wijn, mobieltjes etc: duurder is niet per se beter.
 
Lederen motorkleding biedt de beste bescherming, en heeft bij een beetje gang maximaal een seconde of 8 nodig om volledig door te slijten, mits van goede kwaliteit (stiksels, zodat bij eerste aaraking met asfalt niet de afzonderlijke onderdelen los aan je lijf bungelen). Alles dat niet van leer is gemaakt biedt mindere bescherming, punt.

Bij een valpartij rondom 50 km/u val je meer dan dat je glijdt, en dus is bescherming tegen puntbelasting belangrijker: pasvorm, protectoren, en handschoenen (!).

Ik heb ooit een spijkerbroek uit mijn huid mogen laten pulken (niet leuk), en vind sindsdien alles dat daarop lijkt onverstandig op de motor. Maar als je erg aan de looks hecht dan zou ik vooral op pasvorm en protectoren letten (en niet heel veel harder dan pakweg 50 km/u rijden).
Die plaat voor je hoofd biedt nog meer bescherming denk ik..
Kevlar, Aramide en andere synthetische vezels zijn slijtvaster dan leder, als je dat niet gelooft dan kan je evengoed in de kerstman geloven.
 
Uitzonderingen daargelaten, maar is misschien ook een failure in de test.
Niet elk jaar zijn de testen ge-update of gelijk. Is net als een bandentest bij auto's. De duurdere merken wisselen stuivertje, het verschil tussen de duurste, middelste en goedkoopste banden zijn groot.

Zolang nog niet alle broeken in een test zijn meegenomen, noch dat de testen gestandariseerd zijn zeg ik hoe duurder de broek, hoe beter je beschermd bent!

Het is en blijft alle waar naar zijn geld. Van een dure broek mag je wel iets verwachten, en wat verwacht je van een broek van 100 euro O-)
Tis net als bij een High End versterker, de één luistert liever naar High End, en de ander luistert naar zijn radiootje van de Lidl van 30 euro :$
Niet iedereen wil veel betalen voor kwaliteit.
De ene koopt liever een versterker van 4-500 euro met 2 goede losse luidsprekers, de andere koopt het duurst "high end" systeem van Bose....
De ene koopt liever een mercedes , omdat het zogezegd duitse kwaliteit is, de andere een lexus..
De ene gelooft in de hype en marketing, de andere gebruikt ervaringen van andere en vergelijkt alles om tot de juiste conclusie te komen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan