Heren,
Mijn allereerste post, jammer dat ik die op deze manier moet gebruiken maar ik heb een probleem met mijn R1 uit 2007.
Ik ben Mike, ik rij nog niet zo lang, nu ruim een jaar, ik zit al wat langer op dit forum, voornamelijk om te lezen en kennis op te doen.
Ik heb 2e hands een R1 uit 2007 gekocht eind december, de motor rijklaar gemaakt voor in de zomer ( kleppen stellen, beurt en alles wat de dealer doet ).
De motor rijd, schakelt, stuurt en remt perfekt, echt heerlijk om te rijden.
Helaas heb ik afgelopen week 3 keer meegemaakt dat ik wanneer ik wil schakelen, koppeling in, schakelen van 1 naar 2 maar ook van 2 naar 3 dat de hele motor uitvalt.
Het gebeurde al vrij snel na aanschaf, binnen een week, 1 keer bij lage toeren terwijl ik +- 15 km reed, ik dacht op dat moment een bedieningsfout, kou ( vriespunt ) en daarna heeft de motor ook het probleem niet meer gehad tot aan vorige week.
Ik laat de motor warm draaien totdat hij een graad of 50/55 aangeeft, rustig rijden totdat hij op bedrijfstemperatuur is en daarna wil ik nog wel eens gas geven.
Het probleem komt vaak voor net na het wegrijden, binnen 2/3 minuten na wegrijden, en in versnelling van 1 naar 2 en van 2 naar 3, daarboven het probleem nog niet gehad.
Het km teller valt weg, meters, km stand, alles is blanco, en naar mijn idee gebeurt het alleen als ik de koppelingshendel gebruik.
Onder het rijden hoef ik alleen de elektrische start te drukken en loopt alsof er niks aan de hand is geweest, perfekt.
Ik rij helaas niet met een gopro of camera dus het probleem vastleggen zal wat lastig worden, hebben jullie misschien ideeën of tips waar ik naar kan kijken?
Groet Mike.
Mijn allereerste post, jammer dat ik die op deze manier moet gebruiken maar ik heb een probleem met mijn R1 uit 2007.
Ik ben Mike, ik rij nog niet zo lang, nu ruim een jaar, ik zit al wat langer op dit forum, voornamelijk om te lezen en kennis op te doen.
Ik heb 2e hands een R1 uit 2007 gekocht eind december, de motor rijklaar gemaakt voor in de zomer ( kleppen stellen, beurt en alles wat de dealer doet ).
De motor rijd, schakelt, stuurt en remt perfekt, echt heerlijk om te rijden.
Helaas heb ik afgelopen week 3 keer meegemaakt dat ik wanneer ik wil schakelen, koppeling in, schakelen van 1 naar 2 maar ook van 2 naar 3 dat de hele motor uitvalt.
Het gebeurde al vrij snel na aanschaf, binnen een week, 1 keer bij lage toeren terwijl ik +- 15 km reed, ik dacht op dat moment een bedieningsfout, kou ( vriespunt ) en daarna heeft de motor ook het probleem niet meer gehad tot aan vorige week.
Ik laat de motor warm draaien totdat hij een graad of 50/55 aangeeft, rustig rijden totdat hij op bedrijfstemperatuur is en daarna wil ik nog wel eens gas geven.
Het probleem komt vaak voor net na het wegrijden, binnen 2/3 minuten na wegrijden, en in versnelling van 1 naar 2 en van 2 naar 3, daarboven het probleem nog niet gehad.
Het km teller valt weg, meters, km stand, alles is blanco, en naar mijn idee gebeurt het alleen als ik de koppelingshendel gebruik.
Onder het rijden hoef ik alleen de elektrische start te drukken en loopt alsof er niks aan de hand is geweest, perfekt.
Ik rij helaas niet met een gopro of camera dus het probleem vastleggen zal wat lastig worden, hebben jullie misschien ideeën of tips waar ik naar kan kijken?
Groet Mike.