De meeste motoren (alle?) hebben een koppelingsschakelaar zodat je met ingetrokken koppeling, in de versnelling kan starten. Meestal ook gekoppeld met de zijstandaard schakelaar om te voorkomen dat je met een uitgeklapte standaard de versnelling inschakelt.De R1 heeft geen versnellings indicatie, zou er dan wel een schakelaar in het koppelings circuit inzitten?
Jij schrijft dat het alleen in de opwarmfase gebeurt. Je doet dan nog een beetje kalm aan en schakelt misschien niet heel snel ( en dan bedoel ik niet in toerental, maar in snelheid van de diverse acties), op het moment dat je de koppeling in trekt en je gas dicht draait stopt ook de injectie.
Mogelijk valt de motor dan onder zijn ideale stationaire toerental en valt stil.
Zet om te beginnen je koude stationair en je warme stationair bijvoorbeeld eens 200 toeren hoger.
Ik heb toevallig hetzelfde gehad met een ander type motor, meteen na groot onderhoud, waaronder ook kleppen stellen.
Gisteren op een VFR meeting even rondgevraagd, waarna iemand met deze oplossing kwam. Op de thuisreis geen problemen meer gehad en geen aarzelende motorloop meer op kruispunten en rotondes.
Baat het niet, dan schaadt het ook niet....
De meeste motoren (alle?) hebben een koppelingsschakelaar zodat je met ingetrokken koppeling, in de versnelling kan starten. Meestal ook gekoppeld met de zijstandaard schakelaar om te voorkomen dat je met een uitgeklapte standaard de versnelling inschakelt.
Vergezocht, maar wel iets dergelijks eerder meegemaakt: Een 2007 R1 heeft een koppelingskabel, meen ik. Kan het zijn dat de kabel als 'ie op spanning komt tegen een kabelboom drukt in de cockpit of bij het contactslot? Als alles ook uitvalt lijkt het meer een draadbreuk in je contact draadboom. Normaal moet bij afslaan van de motor gewoon het motorlampje branden, toch?Het probleem komt vaak voor net na het wegrijden, binnen 2/3 minuten na wegrijden, en in versnelling van 1 naar 2 en van 2 naar 3, daarboven het probleem nog niet gehad.
Het km teller valt weg, meters, km stand, alles is blanco, en naar mijn idee gebeurt het alleen als ik de koppelingshendel gebruik.
Zie ook hiervoor, in een dergelijk geval gaat toch niet je hele meterpartij op blanco? Dan gaat een rood motorlampje branden.Thnx voor de tip, het is dat je het zegt maar het valt idd op dat de motor met koude motor stationair niet helemaal top loopt. Enige tips hoe ik het stationaire toerental makkelijk kan verhogen? ik ben geen techneut met motorfietsen, wel redelijk handig, ik kan het ook wel even opzoeken.
De meeste motoren (alle?) hebben een koppelingsschakelaar zodat je met ingetrokken koppeling, in de versnelling kan starten. Meestal ook gekoppeld met de zijstandaard schakelaar om te voorkomen dat je met een uitgeklapte standaard de versnelling inschakelt.
leren lezen... als zelfs het dashboard uit valt ... gaat er bij jullie duidelijk geen lampje brandenJij schrijft dat het alleen in de opwarmfase gebeurt. Je doet dan nog een beetje kalm aan en schakelt misschien niet heel snel ( en dan bedoel ik niet in toerental, maar in snelheid van de diverse acties), op het moment dat je de koppeling in trekt en je gas dicht draait stopt ook de injectie.
Mogelijk valt de motor dan onder zijn ideale stationaire toerental en valt stil.
Zet om te beginnen je koude stationair en je warme stationair bijvoorbeeld eens 200 toeren hoger.
Ik heb toevallig hetzelfde gehad met een ander type motor, meteen na groot onderhoud, waaronder ook kleppen stellen.
Gisteren op een VFR meeting even rondgevraagd, waarna iemand met deze oplossing kwam. Op de thuisreis geen problemen meer gehad en geen aarzelende motorloop meer op kruispunten en rotondes.
Baat het niet, dan schaadt het ook niet....
leren lezen... als zelfs het dashboard uit valt ... gaat er bij jullie duidelijk geen lampje branden
of een massa probleem, of een onderbreking van de plus, al de rest is zever.
Het is idd dat alles uitvalt. Los contact ofkabelbreuk lijkt mijzelf wat onwaarschijnlijk, aangezien hij bij het indrukken van de electrische start meteen loopt. Zou het massa probleem iets te maken kunnen hebben met het slechte starten met koude motor? Duurt ongeveer 3 tellen tot hij loopt, een andere accu zou beide problemen kunnen verhelpen??
Als de motor bij koud weer, en koud blok, 3 seconden nodig heeft om te starten verdenk ik de accu niet. Andere zaken zoals ontstekingssysteem, klepspeling, synchronisatie, luchtafstelschrif en nog wat andere zaken eerst.
het is jouw motor. als jij liever geld geeft aan een nieuwe accu en daarna het lijstje van motorloos wil afwerken om daarna toch te kijken naar wat ik zeg, is dat uw goed recht.
problemen die maar af en toe voorkomen zijn inderdaad kl*te om op te lossen.
beginnen met alle gevezen verbindingen na te kijken (batterij, massa draad aan chassis), stekkers controleren op goede verbindingen (bloot metaal en geen groene aanslag/gesmolten plastiek), daarna overal aan de bedrading gaan rommelen met kontakt op en kijken wanneer het dashboard uitvalt.