Unusual, interesting & rare motorcycles.

Zouden we er bij kunnen vermelden om wat voor motor het gaat?
Wel leuk en praktisch als we er meer van willen weten.
of je kijkt gewoon even op Facebook, want dit topic is voor 95% een copy/paste verhaal vanaf Facebook.
De meeste plaatjes die hier verschijnen heb ik een paar dagen daarvoor al op FB voorbij zien komen...
 
het www is voor iedereen toegangkelijk. en als je wat leuks ziet is het wel geinig als een ander dat ook vindt.
 
Een prachtige van veen ocr 1000 wankel en extra bijzonder want gemaakt in 2010!
er zijn vanaf 1974 slechts 38 stuks gemaakt, daarna werden de 2 schijfs wankelmotoren niet meer geproduceerd door comotor.
1A70F7B2-1823-4803-A7D9-02E1D6660DFE.png
 
Er is weinig boeiends te beleven op facebook op het moment... vooral veel "Karens"die van alles gillen.
Wat wel leuk is dat er verschillende hobby groepjes actief zijn, zoals de motorrijder en diverse merken clubs (in mijn geval de AJS Matchless club)
 
of je kijkt gewoon even op Facebook, want dit topic is voor 95% een copy/paste verhaal vanaf Facebook.
De meeste plaatjes die hier verschijnen heb ik een paar dagen daarvoor al op FB voorbij zien komen...
Wat is facebook???
 
Hangt er vanaf wat je zoekt, op motorgebied is er best veel te beleven.
Veel Forums zijn op sterven na dood....MF is wat dat betreft een positieve uitzondering!
 
Hangt er vanaf wat je zoekt, op motorgebied is er best veel te beleven.
Veel Forums zijn op sterven na dood....MF is wat dat betreft een positieve uitzondering!
Dat forums uitsterven is jammer, echter wel begrijpelijk. Ik merk dat er altijd een stel schreeuwers rondhangen die ervoor zorgen dat de gemiddelde forumbezoeker op enig moment afhaakt.
FB97EB69-9854-4A08-9558-D737232F2F4E.jpeg

een 2 wiel aangedreven wr 450 f. Blijft toch mooi en bijzonder.
 
Is die wrf zo te koop geweest? Of was dat een ombouwset? Wel vette techniek. Is nog dakar mee gereden toch?
 
Als er een frame is waar heel veel andere motorblokken in zijn gelepeld is het wel het featherbed frame en ik vind bovenstaande motor ook erg goed gelukt.

Momenteel staat er een bijmekaargeraapt soort incomplete Norton Dominator te koop op facebook voor 2000 pond. Frame van 1957, dus wideline, maar een motor met alternator en die was er in 1957 nog niet. Een goed frame met vorken en wielen is zeker 1500 euro waard en een goed lopend blok doet zeker 750 euro en dan heb je nog de bak, tank en andere meuk. Een goede tank voor het 1957 type is zeldzaam en aardig wat waard, ik heb er een liggen maar die blijft.

Maar als ik bovenstaande Triton zie gaan mijn handen hevig jeuken en mogelijk ga ik ook nog eens zoiets in elkaar beunen.
 
137599539_5578223488861853_4213739938928408790_o.jpg


1939 250 -4 cylinder double overhead cams super charged water cooled!! Designed by Giovanni Benelli in 1938, the bike was a look in to the future with four cylinder water-cooled, short-stroke DOHC supercharged engine. Revving to 10,000rpm it made 52.5hp and a top speed of 235kph. Over 30kph faster than the factory 500cc Norton and Velocette singles, let alone the 250cc competition! Benelli was one of the few very advanced moto companies! Motor was completed in 39 bike was on the track in 1939. Unfortunately the war started and ruined it all.
 
Terug
Bovenaan Onderaan