Raar ventiel

Als je er geen verstand van hebt, dan moet je jouw motor naar de specialist brengen om het ventieldopje er op te laten draaien ?

full



Man man man. wat een top-topic is dit! :t
 
Laatst bewerkt:
404 Not Found | Michelin UK

En dan ff doorscrollen naar waarom het zo belangrijk is om je ventieldopje terug te plaatsen.
.....maar bij Michelin hebben ze er óók geen verstand van hoor....

Helaas spreek ik ook uit ervaring, dus doe er mee wat je wilt.
Ík vertroetel mijn ventieldopjes in ieder geval wel :9
Ik dacht al die jaren dat ik wel wist hoe een ventieldopje werkt. Ik was te eigenwijs om de handleiding te lezen. Inmiddels ben ik qua kennis niveau gestegen van onbewust onbekwaam naar bewust onbekwaam. Ik weet nu dat ik er geen verstand van heb, maar ik heb de handleiding blijkbaar bij het oud papier geflikkerd want ik kan hem niet meer vinden :(
 
404 Not Found | Michelin UK

En dan ff doorscrollen naar waarom het zo belangrijk is om je ventieldopje terug te plaatsen.
.....maar bij Michelin hebben ze er óók geen verstand van hoor....

Helaas spreek ik ook uit ervaring, dus doe er mee wat je wilt.
Ík vertroetel mijn ventieldopjes in ieder geval wel :9

Dat zou dan dus betekenen dat als je een 90 graden hoek in je ventiel hebt je geen ventieldopje nodig zou hebben?
Want dan heeft de centrifugaal kracht geen effect op de luchtdichtheid van het ventiel.

Ik draai mijn dopje er gewoon op zodat er geen vuil in komt.
 
Ik heb mij haakse ventielen aangeschaft. Gaat niks boven dat op motorwielen. Staan je schijven niet meer in de weg.

En die ga ik echt niet vervangen bij elke bandenwissel. Die kunnen misschien wel tien reeksen banden aan, of zelfs meer.

Wel metalen dopjes ook, maar als je regelmatig de druk nakijkt krijgen die dopjes de kans niet om vast te lopen.

Die haakse ventielen zijn ook niet bedoeld om bij iedere bandenwissel te vervangen.

De gewone rubberen ventielen kunnen na verloop van tijd uitdrogen en scheurtjes gaan vertonen en dus gaan lekken. Daarom is het raadzaam deze wél bij elke bandenwissel te vervangen.
 
Ik heb een milieuvriendelijke auto want ik heb groene ventieldopjes.

Misschien ook maar eens op de motor (laten) monteren.

Probleem is dat dat niet zo mooi staat op mijn goudkleurige haakse ventielen. Maar ja, als ik daarmee extra taks kan vermijden omdat er dan geen schadelijke lucht uit mijn ventielen ontsnapt door de middelpuntvliedende kracht heb ik het er wel voor over ...
 
Ik ben zelf aktief bandenmonteur geweest voor een jaar of 7, en doe het nu nog als ik er de tijd voor heb. Ik doe het nu nog, maar dan als hobbybaantje naast mijn internatinale propulsion werk.

Ik kan je vertellen mannen;

Deze discussie is uiterst vermakelijk.
Oh U grote kenner, waarom heeft U nog geen paarse steeksleutel?
 
Ik ben zelf aktief bandenmonteur geweest voor een jaar of 7, en doe het nu nog als ik er de tijd voor heb. Ik doe het nu nog, maar dan als hobbybaantje naast mijn internatinale propulsion werk.

Ik kan je vertellen mannen;

Deze discussie is uiterst vermakelijk.


Zie je het al voor je?
Man of 8 aan de borreltafel met bovenstaande uitspraak waarna iedereen stil valt?
(en vrouwlief die van gêne snel zegt: "ik ga even plassen")
 
Laatst bewerkt:
U bevind zich in het juiste topic. Ga direct naar start, u ontvangt 20.000 nootjes.
Ja, k#t, als dit topic helemaal ontspoort zal ik nooit weten waarom je geen keramische pasta op een ventiel mag smeren.
 
Tja, ik heb al sinds mijn geboorte een raar dopje op m'n ventiel, maar dat heeft me nooit
Verhinderd er plezier mee te hebben of er geen topic over te openen ...
 
Terug
Bovenaan Onderaan