Unusual, interesting & rare motorcycles.

Voor deze breek ik n lans. Niet echt n aparte fiets, maar wat n betrouwbaar ding. Ooit, bijna 40 jaar geleden lag mn Triumph Trident T150 uit elkaar, minor probs. Om toch te kunnen rijden kocht ik er zo een voor 500 harde nederlandse guldens. Guldentje per cc. Heb m niet ontzien, starten scheuren etc. Wel goed onderhoud verder natuurlijk. Niet kapot te krijgen light and agile, kon wat stijver.
Wereldfiets voor die tijd.Bekijk bijlage 1709642
Zelfs zonder goed onderhoud bleven deze rijden. Ik heb eens een 400 CC gehad, die stond wel eens een paar maanden stil in de winter met een half gevulde tank. Een paar keer kicken en lopen.
 
De foto’s van de Le Mans en Commando komen uit n mapje, zo te vinden. Nu zoek ik al door n paar schoenendozen voor n foto van mn Trident T150V maar die vind ik zo niet. Dus maar eentje van het net. Het was geen makkelijke fiets, de middelste carb afstellen was geen sinecure. Maar als ie mooi liep waande je je in n Spitfire! Wat n gehuil! Daar is mijn liefde voor 3 of 6 cylinders geboren, wat draait dat mooi rond. Bij auto’s ga ik,nog steeds voor de 6. Bij motoren ben ik toch teruggekeerd naar dikke vette twin (of single) klappen.

38EFA1F5-EE53-4AA3-A43B-FFE53AEC73A1.jpeg
 
Voor deze breek ik n lans. Niet echt n aparte fiets, maar wat n betrouwbaar ding. Ooit, bijna 40 jaar geleden lag mn Triumph Trident T150 uit elkaar, minor probs. Om toch te kunnen rijden kocht ik er zo een voor 500 harde nederlandse guldens. Guldentje per cc. Heb m niet ontzien, starten scheuren etc. Wel goed onderhoud verder natuurlijk. Niet kapot te krijgen light and agile, kon wat stijver.
Wereldfiets voor die tijd.Bekijk bijlage 1709642
Ook ik heb er eentje gehad, met een Rickmann toerkuip. Hele fijne fietsen. Ondanks het spaghetti frame. waardeloze voorrem, brandende gelijkrichter, doorrottende uitlaten, hangende vlotters en bobines die lekten waardoor je eigenlijk niet in de regen kon rijden. Maar het was mijn tweede motor, dat maakte een hoop goed. Daarna is er ook nog een 400F en een 550 gekomen. Met dezelfde kwaaltjes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan