Unusual, interesting & rare motorcycles.

59759795_604869610029869_8679828820145995776_n.jpg


Welke zal ik vandaag nemen?
 
Dat is toch gewoon een Super magna? Een seriemotor van Honda waar er duizenden van geproduceerd zijn met heel normale gewone techniek en zonder opvallende prestaties of uiterlijk?

Ik weet dat jij er 1 hebt en dat je er uitermate tevreden over bent maar ik vind dit bijzonder slecht in dit topic passen.
 
Dat is toch gewoon een Super magna? Een seriemotor van Honda waar er duizenden van geproduceerd zijn met heel normale gewone techniek en zonder opvallende prestaties of uiterlijk?

Ik weet dat jij er 1 hebt en dat je er uitermate tevreden over bent maar ik vind dit bijzonder slecht in dit topic passen.
Ho even beste rakker, een motor met een te korte zijstandaard is heel "unusual". 🤔
En ome Han heeft 2 Magna's. :+
 
Ah. Dan is mijn K100 dat ook want daar heb ik een K1100 veer op gezet waardoor de standaard te kort geworden is.
 
Dat is toch gewoon een Super magna? Een seriemotor van Honda waar er duizenden van geproduceerd zijn met heel normale gewone techniek en zonder opvallende prestaties of uiterlijk?

Ik weet dat jij er 1 hebt en dat je er uitermate tevreden over bent maar ik vind dit bijzonder slecht in dit topic passen.

Er zijn hier 3600 van gemaakt en deze is interessant omdat hij er na 31 jaar beter uitziet dan een nieuwe. Van de 700 cc versie zijn er 16.000 gemaakt en dat is voor Honda pindas. Hier heb je nog een mooie:
 

Bijlagen

  • IMGP2417.jpg
    IMGP2417.jpg
    124,8 KB · Weergaven: 12
Sorry, ik zie gewoon een custom uit de eind jaren tachtig met doodgewone V4 techniek uit die tijd van de allergrootste producent uit die zelfde tijd. Dat ie nou mooi gepoetst is maakt hem niet unusual.
Maar het is jouw topic, ik maak me er niet verder druk om.
 
Sorry, ik zie gewoon een custom uit de eind jaren tachtig met doodgewone V4 techniek uit die tijd van de allergrootste producent uit die zelfde tijd. Dat ie nou mooi gepoetst is maakt hem niet unusual.
Maar het is jouw topic, ik maak me er niet verder druk om.

Ik vind hem interessant en temeer omdat hij min of meer is afgeleid van de RC30, waarmee Honda indertijd de concurrentie ongeveer terugzette naar het stenen tijdperk.

Maar ik vind de K75 en de K100 ook een heel interessante motor omdat BMW daar een soort van automotor plat heeft ingehangen en dat maakt hem heel bijzonder.

Het gaat hier over ongewone, interessante en zeldzame motoren, toch?
 
Valt dit nou onder een “stermotor”?
Hangt van de krukas-configuratie af. Ik weet niets van deze betreffende motor en gezien de foto zou het heel goed een stermotor-minus-een-paar-cylinders kunnen zijn, maar het zouden ook heel goed twee gekoppelde V-twins kunnen zijn(meerdere bestaande blokken koppelen kwam wel vaker voor. Daar staan nog meer voorbeelden van in dit topic). Dan heb je twee krukassen, bij een Stermotor maar één.....
 
Maar ik vind de K75 en de K100 ook een heel interessante motor omdat BMW daar een soort van automotor plat heeft ingehangen en dat maakt hem heel bijzonder.

Dat niet alleen maar ook injectiesystemen op meerdere modellen in massa productie, 1e motorfiets met abs leverbaar, enkelzijdige wielophanging achter, elektrisch in hoogte verstelbare ruit, standaard leverbaar met handvat verwarming.
 
Dat niet alleen maar ook injectiesystemen op meerdere modellen in massa productie, 1e motorfiets met abs leverbaar, enkelzijdige wielophanging achter, elektrisch in hoogte verstelbare ruit, standaard leverbaar met handvat verwarming.

BMW%20K100%204.jpg
 
Dat vind ik dus echt helemaal niks. Effe zagen, standaard kontje er op, China tellertje er op, beetje polijsten en we noemen het een unieke scrambler, caferacer, Street fighter of bobber die ineens 5 keer zoveel kost als het veel beter rijdende origineel.
Niemand die iets unieks bedenkt, er zijn honderden fietsen die er zo uit zien.
Precies hetzelfde als er met de CB750 gebeurt is. Nu zoekt iedereen een originele omdat alles verscrambled is.
 
Ik heb een originele Norton Dominator uit 1957 en met die motoren is hetzelfde gedaan. De meesten zijn verbouwd naar cafe racer a la Norton Manx. Het gevolg is dat je nog maar heel weinig van die motoren ziet die er uit zien zoals ze de fabriek verlieten en ik vind ze standaard het mooist.
 
1AP_HK2_1.jpg


Maar ik kan niet zeggen dat ik hem standaard mooier vind.
 
Terug
Bovenaan Onderaan