Ik denk dat het er om zal spannen welke motorfiets met injectie, enkelzijdige ophanging en diagnosecomputer het eerste was, de K100 of de Honda CX500 turbo: www.hondafirstturboclub.nl/honda-cx500-turbo/Dat niet alleen maar ook injectiesystemen op meerdere modellen in massa productie, 1e motorfiets met abs leverbaar, enkelzijdige wielophanging achter, elektrisch in hoogte verstelbare ruit, standaard leverbaar met handvat verwarming.
van de Manxen zijn er genoeg, worden zelfs ook weer nieuw gemaakt. Echter, die andere is de "Porcupine" - daar zijn er maar heel weinig van.
Net fietsje, het lijkt wel een BSA blokje. Schijfremmetje er in en je kan hem zo weer in de markt zetten.
Prototype, niet in productie gegaan.
𝙈𝙀𝙍𝙇𝙄𝙉 5000 by Lucky Keizer
Flashback to the 80’s and the madman Lucky Keizer– who had to have world’s biggest #vtwinengine motorcycle –so he built a bike with a salvaged 1938 #RollsRoyce motor from a Mosquito fighter-bomber plane that bombed Berlin and Belgium during WWII.
The 5-liter bike requires a starter motor off a DC-3 airplane to start it. Lucky says the 5000cc#supercharged and #nitrousoxide equipped ‘Merlin’ can reach up to 400 kilometres an hour (248.5 mph).
Lucky says Merlin has one of the most unique engines in the world, and the engine complete would be worth half a million dollars.
Keizer and his bike had been banned from US drag races because noone could keep up with him...
Dat vind ik dus echt helemaal niks. Effe zagen, standaard kontje er op, China tellertje er op, beetje polijsten en we noemen het een unieke scrambler, caferacer, Street fighter of bobber die ineens 5 keer zoveel kost als het veel beter rijdende origineel.
Niemand die iets unieks bedenkt, er zijn honderden fietsen die er zo uit zien.
Precies hetzelfde als er met de CB750 gebeurt is. Nu zoekt iedereen een originele omdat alles verscrambled is.
Dan nog liever dit:
Bekijk bijlage 1392940
Een BMW met Ducati aspiraties. Beter goed gejat dan slecht bedacht. Ik zou me er niet voor schamen.Dan nog liever dit:
Bekijk bijlage 1392940