V power in bol dor

Ik heb ook een oude motor
In V-power zit geen biobrandstof.
Ik tank Energy Supreme + omdat daar ook geen biobrandstof zit.
De rubbers van een oude motor zijn niet altijd bestand tegen biobrandstof.
 
Of 98 van BP. Ik zet mijn bolletjes 's wnters altijd weg met een tank 98 en een scheut lampenolie.

Rijden doe ik altijd op 95, behalve net na de winterstop ;)
 
Of 98 van BP. Ik zet mijn bolletjes 's wnters altijd weg met een tank 98 en een scheut lampenolie.

Rijden doe ik altijd op 95, behalve net na de winterstop ;)
Een scheut lampenolie??
Wat heeft dit voor functie?
Wij doen er energy supreme in of v power en in het voorjaar wat brandstofreiniger om de carurateurs optimaal te houden, maar lampenolie is voor mij nieuw...ben benieuwd!
 
lampenolie omdat dat lijkt op kerosine. maar het het niet is. en dus eigenlijk naar mijn weten ook niets doet.

echte kerosine daarentegen wel...

Maarja, moet je wel connecties hebben op een vliegveldje ;)
 
Ik heb die tip ooit eens jaren geleden van iemand gekregen , dacht toen van ja, en er bestaan nog steeds kabouters. Maar na de zoveelste keer de bol niet aan de gang te krijgen was ,heb ik toch wat lampenolie in de tank gedaan voor die aankomende winterstop.
En wonderwel ,beide bolletjes kon ik starten zonder eerst van alles los te maken of te reinigen.
Misschien is het toeval maar ik blijf dit doen.
 
Nou ik die het toch maar zoals altijd, mijn oude Kenny Roberts XJR1200 en m'n transalp 600 doen het prima op de ''super'' benzine en die scheut brandstofreiniger... in het voorjaar:Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan