slijtboutje
MF veteraan
- 15 okt 2001
- 3.201
- 10
Moeten ze altijd even lang zijn, of kan de druk ook verdeelt worden door een 'brug' tussen beide pijpen te maken?
Vreemd... bij mijn Navigator (tl 1000 s blok) is de bochtlengte van spruitstuk tot collector 30 cm bij de achterste, en toch wel een meter bij de voorste cylinderVoordat er een "brug" gemaakt wordt, moeten ze eerst even lang zijn.
Dus de afstand van uitlaatklep tot brug (collector) moet voor elke bocht gelijk zijn.
Vreemd... bij mijn Navigator (tl 1000 s blok) is de bochtlengte van spruitstuk tot collector 30 cm bij de achterste, en toch wel een meter bij de voorste cylinder
Welke
dit het principe van een balanspijp, het bijelkaar komen in dit systeem wat je ziet is in principe al een balanspijp (met een heeeele kleine lengte), erg goed dus...Moeten ze altijd even lang zijn, of kan de druk ook verdeelt worden door een 'brug' tussen beide pijpen te maken?
U heeft mailDat kan, maar komt slechts zelden voor.
Je hebt namenlijk drukpulsen, het is wenselijk deze op elkaar aan te laten sluiten, de eerste drukpuls zal hier waarschijnlijk op 30 cm zitten, en de derde op 1 meter.
Dit is iets wat wel gaat, doch is niet echt aan te bevelen.
Een lengteverscil v/d bochten van bv 3 tot +/- 75% kan dus niet.
U heeft mail
Dit is hogere uitlaatkunde.dit het principe van een balanspijp, het bijelkaar komen in dit systeem wat je ziet is in principe al een balanspijp (met een heeeele kleine lengte), erg goed dus...
balanspijp zorgt ervoor dat je met de ene uitgaande puls de andere cylinder leegzuigt zegmaar.. depositie van deze pijp moet/kan je uitrekenen voor 1 bepaald toerental
Je leest het morgen dan wel.Dan toch zeker op me werk, ik kan hier nx vinden