slijtboutje
MF veteraan
- 15 okt 2001
- 3.201
- 10
Bij een normaal geplaatst twin-blok (niet dwars dus), is de uitlaatbocht van de achterste cylinder een stuk korter dan de bocht van de voorste cylinder.
Normaal komen ze dan samen in een collector en zodoende is de druk in de pijpen gelijk.
Als je nu een vol open systeem monteerd hoe zit dat dan?
Ik kan me niet voorstellen dat een open systeem voornamelijk voor de achterste cylinder zo goed is.
Met enkel open bochten en pijpen zou er ook een groot verschil in druk en temperatuursbelasting zijn tussen beide cylinders.
Maar ja, een collector wil je toch ook niet.
Hoe wordt zoiets opgelost?
Normaal komen ze dan samen in een collector en zodoende is de druk in de pijpen gelijk.
Als je nu een vol open systeem monteerd hoe zit dat dan?
Ik kan me niet voorstellen dat een open systeem voornamelijk voor de achterste cylinder zo goed is.
Met enkel open bochten en pijpen zou er ook een groot verschil in druk en temperatuursbelasting zijn tussen beide cylinders.
Maar ja, een collector wil je toch ook niet.
Hoe wordt zoiets opgelost?