de_oom_van_tijn
MF'er
- 13 jul 2020
- 31
- 63
Klinkt heel goed Elbero Blijft mooi hè dat Friesland
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Nee hoor dat regelt de machine zelf.Heb je nog wat aan de mapping moeten doen na de decat en de nieuwe uitlaat?
Ik heb mijn V85 gekocht bij Motoport Hillegom. Sinds Januari Guzzi dealer. Familiebedrijf wat al sinds de jaren 50 bestaat. Gewoon goede ervaringen mee. Ben jaren lang klant geweest bij TLM Nijmegen. Absoluut goede ervaringen mee , maar 150 km rijden voor een dingetje, terwijl 5 min verderop een Guzzi dealer zit en ik toch voor een nieuwe ging maakt de keuze wel makkelijker....VRA Motors zit in België. Wat zijn jullie ervaringen met Nederlandse dealers? Liefst in het westen vh land.
Gezellig, nog een V85TT in de bollenstreek. ik zag een foto van jou motor op een bosweg, was dat in de buurt?Ik heb mijn V85 gekocht bij Motoport Hillegom. Sinds Januari Guzzi dealer. Familiebedrijf wat al sinds de jaren 50 bestaat. Gewoon goede ervaringen mee. Ben jaren lang klant geweest bij TLM Nijmegen. Absoluut goede ervaringen mee , maar 150 km rijden voor een dingetje, terwijl 5 min verderop een Guzzi dealer zit en ik toch voor een nieuwe ging maakt de keuze wel makkelijker....
Wat mij bezig houdt is een onbestendig gevoel dat er technisch iets niet klopt. De specs spreken van 80 PK vermogen en 80 NM koppel. Dat is net aan de grens om in één dag Duitsland door te rijden over de Autobahn om in de Alpen te komen.
Verbruik op snelweg is 2 keer zo hoog als binnendoor.
Snelheid is toch ook de helft als je binnendoor gaat. Volkomen logisch vind ik.Ja echt he daar schrok ik ook van toen ik de laatste grotere trip vanuit Noord Italië terug naar huis kwam.
140km/u op de cruise zorgde er voor dat na een 250 km het reserve lampje aan ging..
Begrijpelijk dat het wat meer verbruikt maar dit vond ik wel echt gortig, nou ja nog net niet genoeg denk ik want ik heb de snelheid er gewoon in gehouden.
Bertje ga niet voor die Guzzi,..als je alles zo beredeneerd en zo benauwd bent moet je er helemaal niet aan beginnen en gewoon bij die betrouwbare Japanner blijven, Guzzi is dan helemaal niets voor jou. Het zal alleen maar bevestigen waar je nu al bang voor bent.Kom van een onbezorgde Japanse 4 cilinder maar ik vind de V85TT zo'n mooie motor dat ik hem eigenlijk in de schuur wil zetten om elke dag even van te genieten.
Wat mij bezig houdt is een onbestendig gevoel dat er technisch iets niet klopt. De specs spreken van 80 PK vermogen en 80 NM koppel. Dat is net aan de grens om in één dag Duitsland door te rijden over de Autobahn om in de Alpen te komen.
Alleen krijg ik steeds meer twijfels over de betrouwbaarheid van die specs. Op YouTube circuleren meerdere filmpjes van Dyno testen met de 85TT waarbij er bij geen enkele meer uitkomt als ca. 66 tot 71 PK vermogen en een koppel wat blijft steken op 65 tot 69 NM. Slechts één enkele dyno test komt tot iets betere waarden maar die is dan wel voorzien van een open uitlaat.
Wat mij ook verwonderd is dat de eindconclusie van de 50.000 km Dauertest van Das Motorrad (een toonaangevend Duits/Europees motorblad) die in het april nummer gepubliceerd zou worden ook nog steeds niet verschenen is.
Als je dit onderwerp bij de ene Guzzi dealer aansnijdt krijg je een echt verkopers verhaal. Je moet er eerst mee gereden hebben en dan zul je merken dat je niets tekort komt. Jammer voor die verkoper, maar ik ben meer van 'meten is weten'.
Bij de andere dealer pakken ze het anders aan en proberen ze je tegelijk maar een andere uitlaatcollector te verkopen met aangepaste mapping zodat je ook niets te kort komt. Geloof best dat deze oplossing veel zal brengen maar hoe zit het dan met de garantie?
Zijn er hier op dit Forum mensen die daar meer of andere informatie/ervaringen over hebben?
Succes, Bertje.
De mooiste weg is een omweg.
Deze redenatie vind ik wel grappig.Als je dit onderwerp bij de ene Guzzi dealer aansnijdt krijg je een echt verkopers verhaal. Je moet er eerst mee gereden hebben en dan zul je merken dat je niets tekort komt. Jammer voor die verkoper, maar ik ben meer van 'meten is weten'.
Ik kan het hierin helemaal vinden. De V85tt is een enorm fijne fiets om gewoon lekker te onthaastten en puur te genieten van het motorrijden. Wil je met 2 man en veel bagage op vakantie is een bmw 1200gs een betere optie. Wil je met 200 over de autobahn naar Oostenrijk knallen is een kawa gtr1400 een betere optie. Het is maar net wat je wilt en je zoekt.... Het is net als een relatie eigenlijk. Wat vermogen betreft.. Ik heb al veel motoren gehad waaronder ook een duc 1000ds multistrada en kan nou, niet zeggen dat die zoveel sterker aan voelde.... Ja oké je kon er een wheelie mee trekken maar tja.... Als het dat moet zijn... Ik geniet op de Guzzi in ieder geval vele malen meer.....De V85tt is een heerlijke toerfiets en op toeristisch tempo haal je meer dan 450km op een tank.. maar wel waar de motor thuis hoort, op b-wegen, platteland, berggebied en bossen. Wil je kilometers vreten op de snelweg, kan ook.. zet je crusecontrol aan en maak meters.. Gewoon een sterk werkpaard met een prima zitpositie. Nu 28000km geteden en kijk uit naar september om servie, montenegro, de kroatische kust en italie door te cruisen..
Als ik naar je avatar kijk, dan snap ik dat je tevreden ben. Gave motor om te zienOngeveer een jaar geleden heb ik een proefrit gemaakt op de V85TT , stuurt ,remt , schakelt prima en rijd comfortabel , maar ook ik miste toch wat power.
Ik durf te zeggen dat mijn v75tt uit 1984 niet veel onderdoet voor zn jongere zus .
Als er een R versie van de V85TTzou komen , met ca ,10 nm en 10 pk meer ,koop ik er meteen een.
Misschien moet ik er zelf eentje maken.
En de reden?de Motorrad v85 TT heeft de 50000 km niet gehaald.
Gravity never sleeps...