v85 tt

VRA Motors zit in België. Wat zijn jullie ervaringen met Nederlandse dealers? Liefst in het westen vh land.
Ik heb mijn V85 gekocht bij Motoport Hillegom. Sinds Januari Guzzi dealer. Familiebedrijf wat al sinds de jaren 50 bestaat. Gewoon goede ervaringen mee. Ben jaren lang klant geweest bij TLM Nijmegen. Absoluut goede ervaringen mee , maar 150 km rijden voor een dingetje, terwijl 5 min verderop een Guzzi dealer zit en ik toch voor een nieuwe ging maakt de keuze wel makkelijker....
 
Ik ben een tevreden klant bij Motoveda in Ede. Heb er de 120km voor over voor dit familiebedrijf. ... ondanks dat vlakbij in Schiedam bij motoport ook Guzzi wordt aangeboden.
Tip: in Ede staat een nieuwe V85tt onder de 13.000 In de showroom..
 
Niwa motoren in zwaagdijk bevalt ook goed, leuke jonge gasten. Ze hebben nog een nieuw rode op voorraad staan. En een gebruikte demo ( geen idee of die te koop is)
 
Ik heb mijn V85 gekocht bij Motoport Hillegom. Sinds Januari Guzzi dealer. Familiebedrijf wat al sinds de jaren 50 bestaat. Gewoon goede ervaringen mee. Ben jaren lang klant geweest bij TLM Nijmegen. Absoluut goede ervaringen mee , maar 150 km rijden voor een dingetje, terwijl 5 min verderop een Guzzi dealer zit en ik toch voor een nieuwe ging maakt de keuze wel makkelijker....
Gezellig, nog een V85TT in de bollenstreek. ik zag een foto van jou motor op een bosweg, was dat in de buurt?
 
Vanmiddag nog een geel/witte met zijkoffers gespot bij de Vresselse hut , St Oedenrode....iemand van hier die lekker aan het touren was😊
 
Kom van een onbezorgde Japanse 4 cilinder maar ik vind de V85TT zo'n mooie motor dat ik hem eigenlijk in de schuur wil zetten om elke dag even van te genieten.

Wat mij bezig houdt is een onbestendig gevoel dat er technisch iets niet klopt. De specs spreken van 80 PK vermogen en 80 NM koppel. Dat is net aan de grens om in één dag Duitsland door te rijden over de Autobahn om in de Alpen te komen.
Alleen krijg ik steeds meer twijfels over de betrouwbaarheid van die specs. Op YouTube circuleren meerdere filmpjes van Dyno testen met de 85TT waarbij er bij geen enkele meer uitkomt als ca. 66 tot 71 PK vermogen en een koppel wat blijft steken op 65 tot 69 NM. Slechts één enkele dyno test komt tot iets betere waarden maar die is dan wel voorzien van een open uitlaat.

Wat mij ook verwonderd is dat de eindconclusie van de 50.000 km Dauertest van Das Motorrad (een toonaangevend Duits/Europees motorblad) die in het april nummer gepubliceerd zou worden ook nog steeds niet verschenen is.

Als je dit onderwerp bij de ene Guzzi dealer aansnijdt krijg je een echt verkopers verhaal. Je moet er eerst mee gereden hebben en dan zul je merken dat je niets tekort komt. Jammer voor die verkoper, maar ik ben meer van 'meten is weten'.

Bij de andere dealer pakken ze het anders aan en proberen ze je tegelijk maar een andere uitlaatcollector te verkopen met aangepaste mapping zodat je ook niets te kort komt. Geloof best dat deze oplossing veel zal brengen maar hoe zit het dan met de garantie?

Zijn er hier op dit Forum mensen die daar meer of andere informatie/ervaringen over hebben?

Succes, Bertje.



De mooiste weg is een omweg.
 
Hallo Bertje,
Ja zelfs op papier is het vermogen minder maar zeker niet te weinig.
Hiervoor reed ik een norge met op papier 92 pk en daar voor een kawasaki met 170 pk. Ja 170 pk is een stuk meer. Je kan ook zeggen veel te veel.
Ik rij nu ruim 2 jaar op de V85TT een kom niks te kort. Topsnelheid ligt rond de 190 kilometer(gehaald in Duitsland) maar daar is deze motor ook niet voor gemaakt.
Genieten van bochtige wegen en voldoende om via de snelweg daar te komen.
Dat is mijn ervaring.
Als het even kan stukken binnendoor naar de bergen is zeker veel leuker als je de tijd hebt.
Verbruik op snelweg is 2 keer zo hoog als binnendoor.
Succes met je keus.
Ik heb er geen spijt van.
 
Bertje,
Ik had de zelfde twijfels. Had een 1200 Griso en daarvoor een Panigale..... Ga gewoon proef rijden en je zult merken dat de V85 gewoon een super fijne allemansvriend is en geweldig stuurt. En vermogen? Ik vind het voldoende.
 
Wat mij bezig houdt is een onbestendig gevoel dat er technisch iets niet klopt. De specs spreken van 80 PK vermogen en 80 NM koppel. Dat is net aan de grens om in één dag Duitsland door te rijden over de Autobahn om in de Alpen te komen.

Dat red ik op een MZ ETZ250 met 21pk ook nog wel.

Als ik jouw verhaal zo lees ben je misschien niet zo geschikt voor een Guzzi.....
 
Verbruik op snelweg is 2 keer zo hoog als binnendoor.

Ja echt he daar schrok ik ook van toen ik de laatste grotere trip vanuit Noord Italië terug naar huis kwam.
140km/u op de cruise zorgde er voor dat na een 250 km het reserve lampje aan ging.. -O-
Begrijpelijk dat het wat meer verbruikt maar dit vond ik wel echt gortig, nou ja nog net niet genoeg denk ik want ik heb de snelheid er gewoon in gehouden.:+
 
  • Leuk
Waarderingen: OSJ
Ja echt he daar schrok ik ook van toen ik de laatste grotere trip vanuit Noord Italië terug naar huis kwam.
140km/u op de cruise zorgde er voor dat na een 250 km het reserve lampje aan ging.. -O-
Begrijpelijk dat het wat meer verbruikt maar dit vond ik wel echt gortig, nou ja nog net niet genoeg denk ik want ik heb de snelheid er gewoon in gehouden.:+
Snelheid is toch ook de helft als je binnendoor gaat. Volkomen logisch vind ik.
 
Kom van een onbezorgde Japanse 4 cilinder maar ik vind de V85TT zo'n mooie motor dat ik hem eigenlijk in de schuur wil zetten om elke dag even van te genieten.

Wat mij bezig houdt is een onbestendig gevoel dat er technisch iets niet klopt. De specs spreken van 80 PK vermogen en 80 NM koppel. Dat is net aan de grens om in één dag Duitsland door te rijden over de Autobahn om in de Alpen te komen.
Alleen krijg ik steeds meer twijfels over de betrouwbaarheid van die specs. Op YouTube circuleren meerdere filmpjes van Dyno testen met de 85TT waarbij er bij geen enkele meer uitkomt als ca. 66 tot 71 PK vermogen en een koppel wat blijft steken op 65 tot 69 NM. Slechts één enkele dyno test komt tot iets betere waarden maar die is dan wel voorzien van een open uitlaat.

Wat mij ook verwonderd is dat de eindconclusie van de 50.000 km Dauertest van Das Motorrad (een toonaangevend Duits/Europees motorblad) die in het april nummer gepubliceerd zou worden ook nog steeds niet verschenen is.

Als je dit onderwerp bij de ene Guzzi dealer aansnijdt krijg je een echt verkopers verhaal. Je moet er eerst mee gereden hebben en dan zul je merken dat je niets tekort komt. Jammer voor die verkoper, maar ik ben meer van 'meten is weten'.

Bij de andere dealer pakken ze het anders aan en proberen ze je tegelijk maar een andere uitlaatcollector te verkopen met aangepaste mapping zodat je ook niets te kort komt. Geloof best dat deze oplossing veel zal brengen maar hoe zit het dan met de garantie?

Zijn er hier op dit Forum mensen die daar meer of andere informatie/ervaringen over hebben?

Succes, Bertje.



De mooiste weg is een omweg.
Bertje ga niet voor die Guzzi,..als je alles zo beredeneerd en zo benauwd bent moet je er helemaal niet aan beginnen en gewoon bij die betrouwbare Japanner blijven, Guzzi is dan helemaal niets voor jou. Het zal alleen maar bevestigen waar je nu al bang voor bent.
 
Als je dit onderwerp bij de ene Guzzi dealer aansnijdt krijg je een echt verkopers verhaal. Je moet er eerst mee gereden hebben en dan zul je merken dat je niets tekort komt. Jammer voor die verkoper, maar ik ben meer van 'meten is weten'.
Deze redenatie vind ik wel grappig.

Stel voor, je gaat proefrijden op de guzzi, en hij rijd lekker, maar op de dyno redt hij (lang) niet het opgegeven vermogen.
Daarna ga je rijden op bijvoorbeeld een bmw 850gs en je vind hem niet lekker rijden, maar op de dyno levert hij meer dan op de fabriek opgave.

Welke koop je dan?
 
De V85tt is een heerlijke toerfiets en op toeristisch tempo haal je meer dan 450km op een tank.. maar wel waar de motor thuis hoort, op b-wegen, platteland, berggebied en bossen. Wil je kilometers vreten op de snelweg, kan ook.. zet je crusecontrol aan en maak meters.. Gewoon een sterk werkpaard met een prima zitpositie. Nu 28000km geteden en kijk uit naar september om servie, montenegro, de kroatische kust en italie door te cruisen.. 😎
 
De V85tt is een heerlijke toerfiets en op toeristisch tempo haal je meer dan 450km op een tank.. maar wel waar de motor thuis hoort, op b-wegen, platteland, berggebied en bossen. Wil je kilometers vreten op de snelweg, kan ook.. zet je crusecontrol aan en maak meters.. Gewoon een sterk werkpaard met een prima zitpositie. Nu 28000km geteden en kijk uit naar september om servie, montenegro, de kroatische kust en italie door te cruisen.. 😎
Ik kan het hierin helemaal vinden. De V85tt is een enorm fijne fiets om gewoon lekker te onthaastten en puur te genieten van het motorrijden. Wil je met 2 man en veel bagage op vakantie is een bmw 1200gs een betere optie. Wil je met 200 over de autobahn naar Oostenrijk knallen is een kawa gtr1400 een betere optie. Het is maar net wat je wilt en je zoekt.... Het is net als een relatie eigenlijk😊. Wat vermogen betreft.. Ik heb al veel motoren gehad waaronder ook een duc 1000ds multistrada en kan nou, niet zeggen dat die zoveel sterker aan voelde.... Ja oké je kon er een wheelie mee trekken maar tja.... Als het dat moet zijn... Ik geniet op de Guzzi in ieder geval vele malen meer.....
 
Ongeveer een jaar geleden heb ik een proefrit gemaakt op de V85TT , stuurt ,remt , schakelt prima en rijd comfortabel , maar ook ik miste toch wat power.
Ik durf te zeggen dat mijn v75tt uit 1984 niet veel onderdoet voor zn jongere zus .
Als er een R versie van de V85TTzou komen , met ca ,10 nm en 10 pk meer ,koop ik er meteen een.
Misschien moet ik er zelf eentje maken.
 
Ongeveer een jaar geleden heb ik een proefrit gemaakt op de V85TT , stuurt ,remt , schakelt prima en rijd comfortabel , maar ook ik miste toch wat power.
Ik durf te zeggen dat mijn v75tt uit 1984 niet veel onderdoet voor zn jongere zus .
Als er een R versie van de V85TTzou komen , met ca ,10 nm en 10 pk meer ,koop ik er meteen een.
Misschien moet ik er zelf eentje maken.
Als ik naar je avatar kijk, dan snap ik dat je tevreden ben. Gave motor om te zien
 
een valpartij die de rechtse cylinder beschadigde bij km 32000.

werd wel gerepareerd, maar de test werd stopgezet omdat het resultaat altijd twijfel zou oproepen.

na 32000 km zag alles er nog goed uit, met kleine opmerkingen:

1. Gang schaltklauen mit sichtbarem Verschleiß sowie Verzahnung und gegenrad des Anlassers.
 
Terug
Bovenaan Onderaan