v85 tt

Dank voor het aanbod. Maar waarom heb je die Isotta gekozen? En waar heb je die gekocht?
Had de Ramper bij Gimpo besteld maar die had uiteindelijk levertijd vanwege de toeleveringen covid en daar had ik het geduld niet voor op dat moment. Iets met toeren:]. Direct daarop bij TLM de isotta besteld en was direct leverbaar en niet meer gewisseld.
 
1654789633163.png

Net door de dealer gebeld dat hij binnen is!!!
 
leuk weetje over de urban koffers!
Ramde de linkerkoffer tegen een paaltje en voila daar lag de koffer op straat en niet ikzelf.
Perfect!! Koffer kon en met een extra bandje zo weer op ( 1500km zonder problemen) en nu moet ik alleen de plastic bevestiging op het subframe vernieuwen, waar het slot een stuk uit af heeft gebroken.
Niets om je zorgen over te maken!!
 
Vraag: na ruim 300km ging het alarmlichtje voor benzine op reserve branden. De benzinemeter stond op het op 1 na laatste (7de) blokje. Maar toen ging er nauwelijks 16 l in?
 
Laatst bewerkt:
Benzinelampje gaat voor Nederlandse begrippen wel bijzonder snel branden ja.
Meestal heb je dan nog zo'n 130/140 km te gaan volgens de metert. In Duitsland is dit wel handig. Zeker als je tot 2 keer toe vlak voor het tankstation een andere autobahn opdraait en het weer een takke eind duurt voordat je er een tegenkomt.
Dit had ik vandaag vanwege omleidingen bij Dordmund. |( Dit koste mij een extra +- 40 km. B|
 
Het verbruik is na een weekje tüteren in Thüringen op de snelweg in ieder geval een stuk beter geworden. Van 1 op 18 bij 100 constant naar 1 op 23 gemiddeld bij 130 (GPS) op de autobahn als ik de boordcomputer mag geloven. *O*
 
Laatst bewerkt:
Mijn gemiddeld verbuik ligt op 1:22 met als beste een 1:25 en als slechtste een snelweg rit van 275km tussen 135-155kmh (gps) 17.5l de BC zelf zat < 1:12
De meter op het dashboard..... daar klopt echt geen hol van bij mij 😅.
 
Nogmaals de vraag: staat het oranje 'reserve benzine' lampje inderdaad zodanig afgesteld dat er dan nog 7 liter in de tank zit?
 
Kijk ook naar "range" of iets dergelijks op de boordcomputer.
De boordcomputer zit ook in het complot en maakt het nog erger. Eerst gouden bergen beloven en mij onmogelijk gunstige benzineverbruiken voorhouden, dan opeens, na 300km rijden, elke km 5km eraf van de verwachte range. Toen het helemaal uit de hand liep (in de file elke honderd meter 5 km minder), had ik er genoeg van en ging tanken: met moeite 16l, de laatste 2 moest ik er haast inpersen door de idiosyncratische vorm van de vulopening. Italiaanse logica?
 
De boordcomputer zit ook in het complot en maakt het nog erger. Eerst gouden bergen beloven en mij onmogelijk gunstige benzineverbruiken voorhouden, dan opeens, na 300km rijden, elke km 5km eraf van de verwachte range. Toen het helemaal uit de hand liep (in de file elke honderd meter 5 km minder), had ik er genoeg van en ging tanken: met moeite 16l, de laatste 2 moest ik er haast inpersen door de idiosyncratische vorm van de vulopening. Italiaanse logica?
Ja, dat is het leuke eraan,..
 
Mijn Bellagio heeft volgens het boekje 5L reserve: en inderdaad dan gaat het res.benzine lampje ook aan.
Het boekje geeft 19L inhoud, ik kom op 17 (zonder persen), maar, dan kan er best nog 1,5-2L lucht in zitten.
Dat is dan in 2008 gefabriceerd, met redelijk weinig electronica :-)
 
Beste V85 rijders, bij iemand vandaag ook het motorstoringslampje gaan branden? Hoge luchtdruk, hoge temperatuur of ander verschijnsel waar de V85 niet van houdt?
Anders volgende week maar even langs de dealer.
 
De boordcomputer zit ook in het complot en maakt het nog erger. Eerst gouden bergen beloven en mij onmogelijk gunstige benzineverbruiken voorhouden, dan opeens, na 300km rijden, elke km 5km eraf van de verwachte range. Toen het helemaal uit de hand liep (in de file elke honderd meter 5 km minder), had ik er genoeg van en ging tanken: met moeite 16l, de laatste 2 moest ik er haast inpersen door de idiosyncratische vorm van de vulopening. Italiaanse logica?
Het lijkt wel een e-bike. :+
 
De boordcomputer zit ook in het complot en maakt het nog erger. Eerst gouden bergen beloven en mij onmogelijk gunstige benzineverbruiken voorhouden, dan opeens, na 300km rijden, elke km 5km eraf van de verwachte range. Toen het helemaal uit de hand liep (in de file elke honderd meter 5 km minder), had ik er genoeg van en ging tanken: met moeite 16l, de laatste 2 moest ik er haast inpersen door de idiosyncratische vorm van de vulopening. Italiaanse logica?
Gemiddeld verbruik zit zo tussen de 1 op 20 en 25. Als het lampje gaat branden en de rest km stand staat op 0 dan krijg ik er net rond de 20 liter in de tank. Dus als hij bij mij op 0 rest range staat zit er nog ruim 3 liter in de tank en zou ik dus nog makkelijk 60+Km moeten kunnen rijden.

Geen idee of het motorsysteem nog iets van een lerend iets in zich heeft of niet. Ik heb er nu rond de 3500Km opstaan.
 
Geen reden tot range anxiety dus. Wat ik al vermoedde want je tankt altijd veel minder als je denkt te moeten tanken. Hetzelfde rare met de voorspelde range als je net getankt hebt. Normaal is dit zo rond de 540 km. Tijdens mijn vakantie zag ik tot mijn verbazing ineens 620 km in de display staan. 🤨
Ja ja.....
(Mompelt iets van Italianen en electronica....🤪.)

Mijne hikt overigens tegen de 10.000km aan dus binnenkort beurtje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan